12 mei 2025, 03:44:59

wat is het??

Gestart door boezempje, 9 juli 2004, 17:56:09

« vorige - volgende »

boezempje

9 juli 2004, 17:56:09 Last Edit: 9 juli 2004, 17:56:34 by boezempje
hai

ik dacht ik zet een foto van kuifje op het forum om aan julliete vragen of je al kan zien wat het wordt een man/vrouw.ik weet dat je normaal moet wachten tot ze wat ouder zijn maar je kan het altijdt proberen tog.

hier een foto  van kuifje

Tara

Hoi Esther,

als ie zo blijft is het een vrouwtje, maar je kan het echt nu nog niet weten hoor, mooie foto's wel, maar je zal toch nog even moeten afwachten...

Groetjes, Tara

boezempje

hai

oke dank je tara ;)
dan moet ik maar ff wachten

groetjes esther

Joyce28

dit is mijn popje,die nu denk ik wel 4 jaar is

wat hoop je?Ik vind de mannetjes mooier  :D

boezempje

hai

ja ik hoop op een mannetje
anders heb ik 3 vrouwtjes en 1 man :-/

Stijn dc

hoi

het is nu nog veel te vroeg om het te zeggen, denk ik.  Hoe oud is het valkje nu?

SDC:D

boezempje

hai

nog te jong :-/8weken

Speedy

Ja jammer, ik zou ook zo graag willen weten wat de 4 kleintjes van mij zijn, ik dacht dat ook een kenner wel kon vertellen uit welke mutaties wat voor geslacht er komen, maar een keer had Barbara (tijd niks meer van gehoord op dit forum) mij verteld dat mijn 3 witkoppen en 1 geparelde dus 3 mannen en een pop waren, maar nu twijfeld Britt aan haar Smokie, (witkop) of dit toch een pop zou zijn, ook Loraine heeft altijd gezegd dat Spooky (helaas nu overleden) ook een pop was.
Dus ja nu weet ik het ook niet meer, maar op mijn advertentie, krijg ik nu steeds de vraag, wat het dus zijn, mannen of poppen.
Ik weet het niet.
Heeft er iemand hier een idee?
1 wildkleur en 3 cinnamon uit een lutino pop en een cinnamon man.

Groetjes,
  Trudie

Paul

Hoi Esther en Trudie,

Op die leeftijd is er echt niks van te zeggen nog helaas alleen met bepaalde combinaties van mutaties kan je het soms zeggen wat de jongen zijn.
Je zou wel met een pendeltje kunnen proberen of dat lukt sommige kwekers zweren erbij en hebben het voor 99% goed zeggen ze.

Groetjes, Paul

Theetje

Hoi Trudie,

Volgens het programma dat ik ooit eens gekocht heb zou er uit jouw combinatie het volgende komen:
Man: grijs split lutino cinnamon
pop: cinnamon.

Tenzij het programma niet klopt zou je nu dan 3 poppen en 1 man moeten hebben.
Of er moeten nog splits in zitten waar je geen weet van hebt.

Groetjes

Theetje

Speedy

Hoi Theetje,

Tja, klopt, want hun 1e nest was duidelijk anders...maar ok ik ga er dan maar van uit dat ik nu 1 man heb en 3 poppen.
Ze zijn wel lief hoor.

Groetjes,
   Trudie

Theetje

11 juli 2004, 16:38:08 #11 Last Edit: 11 juli 2004, 16:38:32 by Theetje
Hoi Trudie,

Ik vind het ook altijd moeilijk hoor. Ik ben nu ook vol spanning aan het afwachten wat er nu eigenlijk uit mijn kleintjes zal komen voor mutatie. Waarschijnlijk wildkleurtjes, maar dat maakt ze niet minder lief.

Van de cinnamon kleur dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat die net als lutino geslachtgebonden(?) vererft. Dat zou dus inhouden dat in jouw geval alleen popjes cinnamon kunnen worden en mannen weer niet, tenzij er al een split voor cinnamon in jouw lutino zit, maar dan nog hadden de mannen geen cinnamon geworden, hoogstens split voor.

Dus tenzij Ron een vreselijk slecht programma heeft verkocht aan me, kan het bijna niet anders

Interessant, maar ook wel lastig die verervingstheorie.

Groetjes

Theetje

boezempje

hallo

kuifje zit echt de helen dag te fluiten en te roepen,
dus ik denk dat het een mannetje is kan dat.
ik heb namelijk 2vroutjes en die fluiten bijna niet en roepen ook niet.en stormy is een mannetje en die doet dat weer wel.

groetjes esther

Tara

Hoi Esther,

als hij roept en fluit zal het idd een mannetje zijn dan, haha heb jij geluk, je wilt een man, je krijgt een man ;-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

het kan zijn dat een jonge vrouwtjesvalk ook nog fluit. Met 8weken fluiten ze nog neit echt zoals de volwassen mannetjes denk ik.

SDC:D