14 mei 2025, 22:17:45

Lutino gepareld ?

Gestart door Guinevere, 22 juli 2004, 01:35:40

« vorige - volgende »

Guinevere

Hoi iedereen,

Ik heb al een paar keer bij mijn lutino valkje op z'n borst en vleugels kleine citroengele(héél licht) vlekjes gezien.Niet overal gelijkmatig,maar op een paar plaatsen.
Wil dit zeggen dat hij gepareld is ? En zegt het iets over het geslacht ?
Ik dacht dat het een mannetje was omdat hij erg veel fluit en soms z'n vleugels durft spreiden en zo'n beetje rondlopen :)

Groetjes
Guinevere

Tara

Hoi Guinevere,

heb je geen foto ;D. Het zou best kunnen hoor, dat ie gepareld is, en dat je weinig parels ziet doordat het een man is, want ja, bij geparelde lutino's gaan de parels ook weg helaas :(.

Groetjes, Tara

Guinevere

Nee, geen foto helaas..
Dus het kan zowel man als pop zijn met die parels ?

Groetjes
Guinevere

Tara

Hoi,

nee, dat zeg ik niet, ik zeg dat het waarschijnlijk een man zal zijn als hij niet overal meer parels heeft en het maar hier en daar is, als hij gepareld is. Geparelde lutino's verliezen hun parels. En aangezien je zegt dat hij niet overal parels heeft kan het dus dat het een geparelde lutino man is.

Groetjes, Tara

Remco_Ultee

Ik heb precies hetzelfde, aan het gedrag is het een man, maar hij heeft wel vage parels nog best goed te zien eigenlijk.
En hij is nu een jaar oud.

Toch is het een man aan het gedrag te zien, vleugels wijd, fluiten, stoer gedrag,.

Jim

ik heb ook een geparelde man en die is  ouder dan een jaar   en die heeft ook nog steeds een kenmerk van parels want je ziet er nog een paar heel licht
dus na een paar ruien zullen de parels wel weggaan.
ongeveer om het half jaar hebben ze de rui.

groeten Jim

Tara

Hoi hoi,

ja, na een jaar hebben geparelde valkparkietenmannen vaak nog enkele parels hoor, da's normaal. Hier hetzelfde geval met Naira, hij is van vorig jaar april en nou heeft ie nog steeds enkele parels, maar helemaal niet veel meer :o.

Groetjes, Tara

Remco_Ultee

Gel heeft best nog veel parels maar nu nog maar heel vaag, heb t idee dat het steeds minder wordt. maar als dat langzaam gaat zie je dat verschil moeilijk.

Lique

Jim

26 juli 2004, 15:41:41 #9 Last Edit: 26 juli 2004, 15:42:45 by Jim
mannetjes gepareld raken hun parels wel kwijt, maar je blijft altijd wel een beetje zien of de man gepareld is, maar wel heel vaag.

groeten jim

Remco_Ultee

Zoiets inderdaad Lique. Maar ik zie op die lutino strepen, die van mij heeft echt vlekjes (pareltjes). Weet niet hoe het met die van Guienevere zit.

Guinevere

Net hetzelfde : geen strepen maar .. vlekjes.. :)

Mooie foto !

groetjes
Guinevere

Remco_Ultee

Dit is Gel, mijn geparelde valk (man):

Guinevere

Ow,bij mij is het zeker zoveel niet !
Op de rug niks,enkel op de vleugels,maar de vlekjes zijn ook minder warm-geel eerder licht citroengeel.
Spijtig dat ik geen foto kan tonen.

Groetjes
Guinevere