17 juni 2024, 02:17:01

Weer een berg vraagjes  :D

Gestart door Farena, 23 juni 2004, 22:58:52

« vorige - volgende »

Farena

Heey,

Ik heb gisteren een nieuwe kooi voor Ozzy en Harry gehaald.
Na me rot gezocht te hebben voor een kamervolière die Farena ook een beetje mooi vond ben ik eindelijk tegen iets aan gelopen dat we beiden mooi vinden.
Een poedercoat kooi van montana.
Hij is 185cm hoog(leefhoogte 100cm) 50cm diep en 85cm breed.
Nadeel is nu wel dat de hoogte natuurlijk minder is als in zo'n kamervolière .
Ik heb gelijk een soort van klimboom erbij genomen in het zelfde materiaal als de kooi.




Nu heb ik nog een paar vraagjes aan jullie.
Harry en Ozzy zijn nu al een tijdje samen, Ozzy was er eerst en is ook tam, Harry is schuw en bijt als de ziekte.
Een koppel worden ze denk ik nooit, ze vechten niet echt maar Harry pikt we Ozzy's kopje kaal en ze kruipen nooit tegen elkaar op.
Verder wist de leverancier van die kooi me te zeggen dat het beide Dames zuiden zijn terwijl ik er van uit ging dat het mannetjes waren.
Ik kan Harry bij hem ruilen voor een jong hand tam valkje, maar of het een mannetje of vrouwtje is weet ik dan ook niet.

Maw ik ben dus flink aan het twijfelen, aan de eene kant is mijn motto altijd geweest een beest wat er in komt gaat er nooit meer uit mits hij sterft. Van de andere kant een koppeltje wordt het nooit, en das ook heel jammer, plus dat Ozzy een kaale kop blijft houden.
Slik wat moet ik er mee HELP.

Tweede vraag, mag en kan ik in dit formaat kooi nog een koppeltje doen, of is hij daar weer te klein voor.
Zo ja dan wil ik na de vakantie een koppel erbij zetten.
Maar daar kom ik weer, nu wil ik dan in één keer een echt koppel. Meestal zijn het hele nesten die ze bij elkaar hebben. Kan het geen kwaad als ik dan BV een broertje en zusje te pakken heb?
Of mag dat absolute niet?

Igv heel erg bedankt alvast jullie hebben me in het verleden vaker goede raad gegeven, daar ben ik blij mee.

Groetjes Marco
 ;D


Annouschka

24 juni 2004, 02:47:42 #1 Last Edit: 24 juni 2004, 02:48:45 by Chewbakka
Hoi,

dat is bij mij ook zo, een beest dat erin komt, gaat niet weg of het moet doodgaan.  Maar dat maakt iedereen wel voor zichzelf uit.

Ik heb er hier ook 4 zitten in een kooi dat nog ietsje kleiner is dan de jouwe en dat gaat prima!  Al niet eens nagedacht om een jonkie bij te nemen en een oudere valk die bv. weggaat bij mensen die hem niet meer moeten maar wel eentje die tam is?  Misschien moet je die ene dan wel niet wegdoen en krijg je toch nog koppels?  Yoda en Chewy kwamen in het begin hier ook niet echt overeen met elkaar maar sedert Yabba en Solo er zijn, zijn ze 'in love' en Yabba en Solo ook.  Heb je geen foto's van je valkjes?  Misschien kunnen we dan bevestigen of het wel dames zijn?  Niet dat ik die leverancier niet vertrouw maar voor de zekerheid??  Dan kun je misschien 2 mannen bijnemen?  Ik zou zeker geen broer en zus bij elkaar zetten want dan heb je kans op inteelt en dat is niet goed.  En dan gaan die 2 terug naar elkaar toetrekken en sta je nog nergens.

Groetjes
Annouschka

Farena

Hoi,

idd misschien een goed idee om een oudere valk en een jong erbij te nemen.
Zal wel een hele speurtocht worden dan om nu net de juiste mannelijke (als harry en ozzy idd vrouwtjes zijn) valk te vinden die nog eens tam is ook.
Ik vind het heel spijtig dat je het blijkbaar niet kunt zien als ze echt jong zijn, anders was het vrij simpel gewoon twee mannetjes erbij die net uit het nest komen maar ja alles moet altijd moeilijk zijn  >:(

De foto's van harry en ozzy staan al in mijn post hier boven, maar ik zal ff kijken of ik nog iets duidelijkers kan vinden.
Op de bovenste foto zit Harry links en Ozzy rechts iig.:)

Farena

Hier is nog een foto van ze, misschien is deze duidelijker.


Rara wat zijn het volgens jullie, ze zijn me bijde verkocht als mannetjes, maar nu werd me door een kenner verteld dat het bijde vrouwtjes zijn :-/

Groetjes Marco  :)

Cwazi

24 juni 2004, 04:58:47 #4 Last Edit: 24 juni 2004, 05:01:41 by Cwazi
Da's zo niet te zien hoor. Je ou van beide bij goed licht een foto van onderkant staart en vleugels moeten nemen.

Als je de vleugels strekt en tegen het licht houdt, zie je dan zacht gele stipjes? En onderkant staart (niet de punt maar als je van voor of van onder tegen de vogel aan kijkt) zit daar een visgraat patroon op?

Hoe oud zijn ze, tikken ze op stokken, tralie en bodem, lopen ze heen en weer met de vleugels van hun lijf en of fluiten ze?

 ;) wie stelt er nu veel vragen

Als je alleen naar de wangvlekken kijkt zou je zo van de foto zeggen dat die met die kale kop een pop is en de ander een man.  :-/

Farena

24 juni 2004, 05:05:31 #5 Last Edit: 24 juni 2004, 05:11:03 by Farena
Tjee idd wie stelt hier vragen  :D

kwoot
--------------------------------------------------
Hoe oud zijn ze, tikken ze op stokken, tralie en bodem, lopen ze heen en weer met de vleugels van hun lijf en of fluiten ze?
--------------------------------------------------
Nee dit gedrag hebben ze bijde niet.

Ozzy moet nu ongeveer een half jaar oud zijn en van Harry heb ik geen enkel idee.
Ik zal morgen eens een duidelijke foto proberen te maken van hun achter kant.
Fluiten doen ze trouwens niet hooguit wat hard schreeuwen, tenzij iemand dat fluiten noemt  :D

Cwazi

Ja, het gedrag klinkt dan wel pop...
Als je foto's maakt, niet van de achterkant van de vogel. Het gaat vooral om de onderkant :)

Farena

Mmmmm jij wildt foto's van het kruis van de vogels ;D

Hahaha, maare ik laat ze nu maar ff slapen kijk morgen ff voor een fotosessie.

 >:( Rrrr wil trouwens zeggen dat ik dan met 4 dames in één huis zit, moet idd rap versterking bij dan  ;D

Paul

Hoi Marco,

Is toch gezellig met al die dames  :D
Dat plukken is soms gewoon ze zo zijn wel geen man en popje misschien maar ze gedragen zich dan wel als een koppeltje en die plukken elkaar soms in de nekjes tijdens dat ze broeds zijn.
Je kan soms wel zeggen of een jong een man of een pop is.
Ik heb nu twee jongen waarvan eentje een popje en de ander een man is en die zijn 3 dagen oud.
Dat is dan te zien aan de mutatie die bij bepaalde koppels kan komen en aan de hand van de erfelijkheid weet je dan soms wat man of pop is maar dit gaat niet altijd op hoor alleen met bepaalde combinaties.
Als Ozzy een half jaar is zal ze nog geen nestje kunnen krijgen dat zal pas zijn als ze een jaar oud is dat is ook veel beter dan dat ze zo jong een nestje beginnen want dan loop je extra risico.
De kooi ziet er wel heel mooi uit ze hebben daar lekker de ruimte in in elk geval :-)

Groetjes, Paul

Farena

Hoi Paul,

Is ook best gezellig al die vrouwtjes maar versterking zou leuk zijn.
Maare jij kweekt dus zelf, gaat dat mannetje van wat net geboren is de verkoop in of hou je hem?
Anders had ik wel interessen in hem, kleur maakt me niks uit ik wilde eerst een lutino en die heb ik dus das al geregeld.

Ene als je hem verkoopt zijn ze dan ook hand tam?

Groetjes Marco :)

Farena

Oja ik ben overgens niet van plan nestjes te krijgen.
Dus dat is niet de bedoeling om voor die reden koppels te hebben. Het is puur omdat het me leuk lijkt twee verliefde koppels te hebben.


Groetjes Marco :)

Paul

Hoi Marco,

Ik denk dat als je niet gaat kweken dat het op zicht niet uitmaakt wat je neemt.
Ik had ook twee popjes en die waren echt een koppeltje alleen legde ze beide eitjes dus ze kwamen nooit uit.
De valkjes met het nestje zijn van mijn broer maar die waren hier met zijn vakantie en die hebben in de tussentijd eitjes gehad hahaha.
Dus die kunnen niet terug voor de jongen ouder zijn.
Ik weet nog niet of ie ze weg wil doen maar ik kan het wel voor je vragen.
Het mannetje is een wildkleur en het popje een lutino.
Ik krijg hierna ook weer andere nestjes van een ander koppel van mezelf maar dan moet je wel geduld hebben.
De jongen van mijn broer zijn ook pas 3 dagen en 1 dag oud dus dat duurt ook nog 6 weken voor die weg kunnen.
De valkjes die hier weggaan zijn allemaal aan mensen gewend, bijten niet en zijn tam.
Maar toch moet je bij elk valkje ook al is het tam zeker in het begin veel aandacht besteden.

Groetjes, Paul

Farena

Hoi Paul,

Nee ik weet dat het niet zou uitmaken idd of het twee vrouwtjes zijn die een koppel vormen, maar het lijkt me wel leuk te weten dat als ik er twee bij zet dat er iig 1 een mannetje is.
En het probleem is dat de zaak waar ik het vroeg me al zei dat ze niet wisten wat het waren als ik er een jong zou kopen.
Maar in weeze heb ik wel interessen in dat mannetje dan, als je broer ze weg doet.
Ik zie dat je in Amsterdam woond pffff das een heel pokke eind van Maastricht, maar ook daar is dan wel uit te komen als ik het combineer met een bezoek aan mijn zus in Maarsen.

Ene haast heb ik niet zou nog mooi uitkomen ook met mijn vakantie.
Ene tijd neem ik altijd voor mijn vogels, je ziet op de foto's dat ze niks tekort komen. Ik heb net voor een kleine 500 gulden aan een kooi met allerlij rotzooi eromheen uitgegeven, keb nu nog ruzie met mijn wederhelfd  ;D

Paul

24 juni 2004, 06:34:53 #13 Last Edit: 24 juni 2004, 06:37:01 by Paul
Hoi Marco,

Ik woon zelf wel bij Amsterdam maar ik zit meestal bij mijn vriendin in Rotterdam waar de valkjes ook zitten.
Ik denk wel dat hij er een weg doet omdat hij ook geen supergrote kooi heeft en als ie er een houd zou dat juist het popje zijn omdat hij nu al twee wildkleurtjes heeft.
We denken tenminste dat het een wildkleurtje is aan de oogjes te zien.
Maar dat weten we over twee weken pas zeker als ie zijn veertjes gaat krijgen :-)
Hier zie je de twee jongen op de foto.

De kleinste in vandaag geboren en als het een wildkleur net als de vader er naast is dan is het zeker een mannetje.

Groetjes, Paul


Farena

Hoi,

Hahaha die zijn echt schattig  :D

Ik heb net een paar foto's van de staart van Harry en Ozzy gemaakt.
Ik hoop dat jullie hierop kunnen oordelen of het idd om twee popjes gaat.





Ik hoop dat het hier aan te zien is, maar als ik idd naar het gedrag kijk moet het haast wel om twee dames gaan.

Paul, als je idd weet wat er met dat mannetje gaat gebeuren hoor ik het graag van je je kunt me mailen op E280w210@hotmail.com
Alvast bedankt.(ze komen iig niks tekort bij mij)

Als iemand anders nog sugesties heeft hoor ik het ook graag, mijn bedoeling is iig dat ik twee koppels krijg, maar niet echt voor de kweek dus.
Misschien is er iemand die iets verder aan de kant van Maastricht woond en kweekt of er iig veel verstand van heeft.
Ik vind er helaas bijna geen aan deze kant.

Groetjes Marco:)