een vraag over bij elkaar zetten

Gestart door Jerry, 24 juni 2004, 22:26:14

« vorige - volgende »

Jerry

Hoi,
ik heb sinds kort een kamervoliere voor buiten,
ik heb er een tortel in zitten,
mijn vraag is of ik er gewoon 2 grasparkieten en 2 valkparkieten bij kan zetten?
Alvast bedankt voor de reacties
Groeten

Tara

Hoi,

een tortelduif?

Duiven gaan over het algemeen goed samen met andere vogels, je moet alleen zorgen dat ze geen ziekte hebben.

Wil je kweken? Want grasparkieten en valkparkieten zijn vaak niet zo goed samen met de kweek, ik heb geen problemen, maar ik hoor toch vaak dat grasparkieten schade aangericht hebben aan jongen of eitjes opgegeten, mijn grasparkietenman at zijn eigen nest op bijv. ...

Groetjes, Tara

kok_roy

25 juni 2004, 14:26:54 #2 Last Edit: 25 juni 2004, 14:27:55 by kok_roy
Ik hoor ook veel slechte verhalen over valkparkieten en grasparkieten bij elkaar. Ik kwam laatst bij een kweker en die had vroeger ook grasparkieten en valkparkieten bij elkaar met kweken. Maar hij noemde de grasparkieten moordenaars, dat ze de jongen van de valkparkieten doodden :o
Ik denk dat je beter als je gaat kweken of valkparkieten of grasparkieten in een voliere doen.

Groeten Roy :P

claudjuh

hoi,

Door het jaar gaat het wel goed, grasjes en valkjes bij elkaar, maar als je net een vinnig grasje ertussen hebt, gaat het mis! Ik heb buiten 2 koppels grasparkiet en 1 koppel valkjes zitten;bij het eerste nest van de ene grasparkiet, kwam ik thuis en had het andere popje(nest bij haar was mislukt) die kleintjes flink aangevallen;ze was nog bezig toen ik kwam, dus die heb ik weggezet met man en al. Nu hebbenmijn valken het tweede nest en net hebben we het tussenschot geplaats;Alwéér die ene grasparkiet, ze loerde op de valkebeebies, en 2 hadden er al ook een kras op het koppie....Vooralsnog doet alleen zij het, het andere grasparkietenkoppel zit gewoon bij de valkjes, daar zie ik ook nix verdachts aan.
Als ik het nog eens moest doen, denk ik, dat ik alleen valken nam, maar ik heb ze nu eenmaal(en ze hebben zo'n enige jongen;allemaal anders van kleur!zo leuk!) en toen we de voliere wat groter gemaakt hebben, hebben we er rekening mee gehouden dat we de kooi moeten kunnen opsplitsen in tijd van broeden/nesten. Dat is dus al heel snel van pas gekomen.
Dus nu heb je weer een negatief advies erbij eigenlijk; maar wel ook een tipje om het op te lossen ;D

groetjes claudia