4 mei 2025, 03:58:33

Twee jonkies!!!

Gestart door Marloes, 18 juni 2004, 20:16:24

« vorige - volgende »

Marloes

Hoi allemaal,

Ik werd vannacht wakker van een vlink lawaai, mijn pop was aan het blaasen en ik hoorde luid gepiep uit het nestblok.
Er was een eitje uitgekomen!!!
Alleen wist de pop niet wat ze met het jong aanmoest dus was wild aan het blazen en een het slaan met de vleugels.

toen ik het blok open deed schoot ze er uit en kon ik in het blok kijken, daar lag een nog helemaal nat jong en twee eieren kapot.
Een ei zat een grote scheur in dus die pakte ik op, daar kwam gepiep uit!!! Dus die heb ik weer terug gelegd.

Ik heb het jong weer netjes terug in het midden gelegd en toen was alles goed.

Toen ik vanmorgen opstond kwam de pop gelijk het blok uit dus kon ik weer even kijken, het eerste jong leefde nog maar het ei dat op uitkomen stond was niks mee gebeurt, toch hoorde ik luid gepiep uit het ei,
ik een sateprikker gepakt en heel voorzichtig een kleine opening gemaakt en het ei weer terug gelegd.
half uur later... nog een jonkie.

De man heeft meteen gevoerd en de kropjes zijn mooi vol!!!

Nu de andere twee eitjes nog, ik kan haast niet wachten.
Maar die twee gele donsjes maken het al een heel eind goed.

Ik zag ze net weer eten bij de man dus alles gaat goed.
Alleen geeft hij geen eivoer, is dat normaal?
Hij geeft Xtra vital premium.
Daar zit wel eivoer in, maar is dit ook goed???

Groetjes Marloes.

Tara

Hoi,

waarom geeft hij geen eivoer dan? Eet ie dat niet? Volgens mij is dat wat ie nu voert ook wel goed hoor, als de jongen het naar behoefte eten ..

Gefeliciteerd met je jongen!! Wat voor kleur zijn de oogjes? Donker of licht (rood dus)? Ik ben wel benieuwd!

Succes!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

fijn dat je twee jonkies hebt. Wat zijn de mutaties van de ouders?

SDC:D
P.S. ik verplaats je berichtje even naar dagboeken

Karin

Hoi Marloes,

Kook eens een eitje en kijk of hij dat wel geeft ( even door midden snijden ). Die van mij aten ook amper eivoer, maar vielen als gekken aan op het ei  ;D Ik gaf het op een gebaksbordje met wat andijvie en geraspte wortel. Wel regelmatig verversen. ik deed het 2, en toen ze groter waren 3 maal per dag.

Groejtes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoi

let wel op: teveel ei is echt heel slecht voor de lever. Als je het toch wil doen, maal het ei dan fijn en doe er paneermeel bij. Dat geven ze bij mij perfect.

SDC:D

Marloes

Hoi,

De ouders eten bijde geen ei, fruit of groente, ik heb echt alles al geprobeert, waarom weet ik ook niet, ik geef ze nu vitamine door het drinkwater heen zodat ze wel iets binnen krijgen.

Stijn:
De pop = geparelde lutino split witmasker
de man = wildkleur (waarschijnlijk) split witmasker

dus:
jonge man =
25% wildkleur
25% witmasker
50% wildkleur split witmasker

jonge pop =
25% wildkleur
25% witmasker
50% wildkleur split witmasker

(volgens zo'n progamma)

Groetjes Marloes.

P.S.
Het gaat goed met de jonkies, ze eten goed!!!

Marloes

Hoi allemaal,

Het derde jonkie is net geboren!!!

Maar ik snap iets niet, ze leggen om de dag een ei, maar nu zijn hier al 3 eieren uitgekomen in 1 1/2 dag.
Niet dat ik het erg vindt, maar kunnen de ouders het voeren dan wel bijhouden?

Ik hou het in ieder geval goed in de gaten.

Groetjes Marloes.

Tara

Hoi Marloes,

de ouders voeren de jongen naargelang de jongen honger hebben, maak je geen zorgen.

Het is niet raar dat er nu al 3 jongen zijn, want ze gaat vaak broeden vanaf het 2de ei, en dan nog, eitjes komen uit met 18 à 21 dagen, dus de ene kan daar 20 dagen om doen en de andere bijvoorbeeld 19. Maakt helemaal niks uit hoor :-). Fijn trouwens dat ie er ook is!

Groetjes, Tara

Marloes

Hoi allemaal,

Ik heb nee nestcontrole gedaan en alles zag er goed uit, wat me opviel is dat je het verschil in groote nu al kunt zien!!!

Groetjes Marloes.

Bianca

Leuk hoe je het allemaal beschrijft!
Ik kan me best voorstellen dat je nu de supertrotse "ouder"
speelt!
Ik hoop dat alles goed verloopt en dat ze groot en sterk worden!
Ennuh binnenkort fotootjes?
groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tara

Hoi,

ik zou toch nog even wachten met foto's, want ze krijgen er toch stress van :(. Daarmee dat ik nog even wacht ook.

In ieder geval, erg leuk dat het supergoed gaat hoor daar! Ik ben erg benieuwd! Ennuh, dat je het verschil in grootte ziet is erg goed hoor, super!

Groetjes, Tara