6 mei 2025, 01:32:07

dagboek van shazny's vogels

Gestart door shazny, 19 juni 2004, 21:47:37

« vorige - volgende »

vanta

het plukken van de babys wordt vaak gedaan maar nadat ze het nest zijn uitgevlogen herstelt zich dat keurig

de vader weghalen is niet altijd een wijs besluit omdat de vader ook voed en anders moet de moeder het zelf opknappen

bij ons word het in de voilliere vaak gedaan maar zodra het jong is uitgevlogen komt hij in een prachtige verentooi te zitten ik zou niet te snel ingrijpen door de vader weg te halen

groetjes tineke

shazny

Hi,

Ik heb als het goed is al een keer geschreven dat mijn valkparkieten jong wordt geplukt....  Nou heb ik vandaag handopfok voer bij de dierenwinkel gehaald. En bij hem gelijk wat advies gevraagd over hoe ik t  kleintjes moest voeren enzo. Dus toen ik thuis kwam ging ik meteen aan de slag en heb ik wat voer voor het kleintje gemaakt en een beetje gevoerd met een spuitje,dat was toch beter dan met een lepeltje zei hij,omdat hij nu al vier en zeven dagen is is dat moeilijker....... Omdat hij nu dan ook wat weerbarstiger is ........ Nou ik moeten zeggen dat dat voeren niet zo gemakkelijk ging! De helft ging er natuurlijk naast en alles wat op snavel zat heeft hij er ff fijn vanaf geschud. :D
En wat ook nog al ververlend was is dat de ouders als een gek gingen schreeuwen en zoeken naar hun kleintje. Ik vond dat eigenlijk zo zielig dat ik hem maar weer heb terug gezet.... Ook omdat ze zo bezorgd zijn dat het vrouwtje dan niet meer op haar nestje gaat zitten.  En omdat er misschien toch wel eentje kan gaan uitkomen wil ik het broeden niet onderbreken..... Nu zit hij dus weer gewoon bij zijn ouders in de kooi, maar ik blijf wel opletten dat ie niet te veel geplukt wordt! En ik denk dat ik hem toch wat vaker apart ga zetten als er een kleintje geboren is of als de broedtijd voorbij is en ik de eitjes meot weg doen....... Dit was het voor vandaag... :P

groetjes Van Shazny