5 mei 2025, 14:01:02

dagboek van shazny's vogels

Gestart door shazny, 19 juni 2004, 21:47:37

« vorige - volgende »

shazny

Hi,

Ik vond het wel een leuk idee om ook met een dagboek te beginnen. :)

Ik heb nu sinds ongeveer vier weken een valkparkieten jong. Ik ben erg blij met het jonkie, vooral ook omdat het mijn eerste jong is. Nou heeft twee dagen geleden de pop een nieuw eitje bij het jong in het nest gelegd. En de volgende dag alweer een! Maar ik heb ook gemerkt dat ze wel erg vaak en lang weer van haar nest af ging, zonder dat de vader het van haar overnam. IK ben dan ook bang dat het met dit nestje niks wordt.  :-/ Maar ik hou jullie zeker nog op de hoogte..........

groetjes Shazny

ps: als ik mijn foto's verkleind heb dan krijgen jullie ook foto's van mijn vogeltjes te zien ;D

Bianca

Wel opschieten hoor met die foto's, ben heel nieuwsgierig!
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

shazny

Hi Missmelig,

Hier is dan een van de eerste foto's die ik van mijn jonge valkparkietje Louis/e (ik weet nog niet of het een m/v is) gemaakt heb. Op deze foto hier onder is hij twee weken. Lief he? ;)

Grts Shazny

shazny

Hi Missmelig en andere,

Hier heb ik nog twee foto's geplaatst: een foto van Kuifje mijn als eerste gekochte wildkleurig vrouwtje met  Mimi de mama van Louise en nog een foto van Nemo mijn Pracht Rosella. Nemo is een echt boefie dat nog wel eens wil bijten. Ik heb maar twee foto's geplaatst, omdat ik het al ingewikkeld genoeg vond om uit te vinden hoe dat plaatsen van die foto's moest en de foto van Nemo is een beetje te groot >:(. Maar ja het houdt je lekker bezig moet ik zeggen. ;D

groetjes van Shazny

Bianca

Mooi stelletje vogels hoor!
Daar mag je trots op zijn!
Bianca

shazny

Hi,

Ik keek vandaag in het broedhokje en ik zag een derde eitje liggen........ Alleen was dit eitje veel kleiner dan die anderen twee. Ik denk niet dat uit zo een ei nog een kleintje komt....... Wat denken jullie?

groetjes Shazny

Raikiri

ik zal niet weten...

Greetzz scoubidoufanny Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

shazny

HI allemaal,

Vanochtend moest ik van mijn vriend ff in de kooi gaan kijken. En toen ik keek zag ik dat het kleintje uit het nest was gekomen en bij de eetbakjes zat. Hij was wel angstig, want hij begon steeds te blazen. Hij vond het toch nog ff te eng denk ik. :D We hebben hem toen maar ff terug in het broedhok gezet, want daar voelt hij zich natuurlijk toch het veiligst. :D

Binnenkort zal het kleintje gaan uitvliegen!Ik kijk er nu al naar uit! ;D

Ik zet nog ff een paar leuke foto's hier onder neer..........

shazny

Hi Allemaal,

Heb ik net een heel stuk getypt ,is het weer weg! >:( Maar goed dan begin ik maar weer opnieuw.

Mijn valkparkieten jong van ongeveer vier en een halve week oud is vanaf gisteren of eergisteren elke dag uit zijn hokje gekropen, ook als ik hem weer terug zetten in het nest dan kroop hij er weer uit. ;D Hij zit dan ook heel hard om eten te schreeuwen, wat papa hem dan meestal geeft. Als hij gevoerd wordt maakt hij een heel schattig piepend geluidje,je kan dan wel horen dat ie tevreden is. :D

Vandaag is het jong zo langs het gaas omhoog gekropen.Papa en mama werden toen wel angstig en bezorgd en vlogen gelijk naast hem. Lief he? :) Ik denk dat hij ook op een stok wou zitten , maar dat kan hij nog niet helaas........ Ik was ff bang dat ie zich zelf zou bezeren met het naar beneden vallen. Maar alles ging goed en hij viel op heb broedhokje en alles was oke. Naderhand dacht ik ook: zo hoog is het nou ook weer niet en gelukkig kan dat beestje al wel wat hebben. Het jong probeert ook al te vliegen, maar zijn vleugels zijn nog niet helemaal ontwikkeld... Maar het is wel een heel schattig gezicht!

groetjes Shazny

shazny

Hallootjes ,

Hier nog wat leuke foto's van de kleine en van de kakkariki's. ;D

Hier klimt Louise via het gaas omhoog ;D

tommy

haha
je zal nog wel vaker doods angste uit staan met je deugniet
is wel leuk om te lezen hoe hij vordert
geniet er maar lekker van
voor je het weet zijn ze groot
grt annemieke

shazny

Hi,

Vandaag heb ik een mannetjes valkparkiet (Rocky)uit de kooi gehaald en apart gezet in een andere kooi. Ik zag namelijk dat hij het kleintje aan het kaal plukken was.... >:( . Ik zag het vrouwtje ook het kleintje kroelen in het kale nekje en kopje, maar ik weet niet of ze hem ook kaal plukt...... Ik zal het kleintje goed in de gaten houden,want hij wordt steeds kaler lijkt wel  :( En ik wil niet dat er straks een kaal valkparkietje in de kooi zit! Hebben meerdere mensen ervaringen met dit kaal plukken? Graag zou ik dan wat tips willen ontvangen over hoe jullie hier mee omgegaan zijn........

groetjes Shazny :D

tommy

je moet het eens aan paul vragen
stuur hem maar een im
die heeft er ook last van gehad
grt annemieke

shazny

Bedankt voor de tip Tommy!

groetjes Shazny

Bianca

Hoi hoi ik wilde eigenlijk net reageren om te vragen of ie geplukt wordt.
Maar ik zie al dat je het had opgemerkt.
Er zijn inderdaad middeltjes in de dierenwinkel te krijgen tegen het plukken.
Dat smaakt dan vies (bitter) en dan doen ze het niet meer, is de bedoeling maar wat ik heb begrepen zijn er sommige die zich er helemaal niet aan storen en gewoon doorgaan.
Maar ik denk dat Paul je inderdaad wel goede tips kan geven.
Groetjes Bianca