6 mei 2025, 20:52:12

Eerste jonkie is geboren

Gestart door roaneric, 24 mei 2004, 13:51:52

« vorige - volgende »

roaneric

Hoi allemaal

Hier nog een paar foto's van vanochtend.  Wat kan die jonkies toch een smeerboel maken van hun nest :D :D
De oudste wilde me zelfs pikken toen ik hem oppakte,  daar zit nu al een beetje pit in. :D :D en hij is maar een week.

en mijn zoontje vind de jonkies schitterend

Groetjes
Marijke

Marianne

Hoi Marijke,

Gefeliciteerd met je jonkies.
Mooie foto's van de valkjes en natuurlijk van je zoontje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

roaneric

4 juni 2004, 15:44:54 #47 Last Edit: 4 juni 2004, 15:45:55 by roaneric
Hoi

Ik ging net even kijken bij de jonkies, en zag dat 2 van de 4 jonkies geen eten in de kropjes had en dat de andere 2 wel een klein beetje eten in had. ???   De ouders zitten buiten het kooi. >:(  De jongste is nog maar een paar dagen oud, en ik maakt me er beetje zorgen, want die zijn krop was helemaal leeg. :'(  Nu had ik ze gelijk even naar binnen genomen en Nutribird pap gegeven, en ze at het allemaal erg gulzig op.  Zielig... :(  Ik heb gelijk de nestblok verschoond en ze zijn nu weer in het blok (wel met volle buikjes) maar de ouders wilt nog steeds niet op het nest.  Waarom voeren ze nu niet meer, en het is helder overdag.  Normaal is die kropjes toch vol overdag.  En waarom zit ze er niet op?  ??? Moet ik ze nu bijvoeren, of gewoon afwachten wat de ouders doet?  
Groetjes
Marijke

Lique

Ho iMarijke,

Zodra de jongen ongeveer 1 week oud zijn, zullen de ouders het nest wat vaker verlaten.
Ze zijn vaker uit het kastje als erin.
Voeren doen ze nu ook alleen nog maar op bepaalde tijden.
Soms zitten ze even met een lege krop, maar even later zie je weer allemaal volle kroppen.

Als straks de kroppen weer leeg zijn, en de ouders voeren niet, zal je ze weer moeten voeren, dan denk ik niet dat de ouders er nog heel veel mee doen.

groetjes Lique

Paul

Hoi Marijke,

Jammer dat de ouders zo slecht voeren.
Misschien is dat vorig jaar ook zo fout gegaan met de jongen :-(
Je kan ze altijd met de hand wat bijvoeren zoals Lique al zei en zoals je al gedaan hebt maar wacht altijd tot de krop helemaal leeg is in elk geval voor je gaat voeren.
Ik hoop dat de ouders ook toch weer gaan voeren en dat je alleen af en toe maar wat hoeft bij te voeren.
In elk geval kan je ze altijd groot brengen ook als je zelf moet voeren.
Alleen is dat wel een hoop meer werk dan.
Hoe is het nu met ze?

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Marijke,

Wat waardeloos dat de ouders slecht voeren. Hopelijk komt het toch nog goed of kun je ze anders met de hand bijvoeren.

Wat een leuke foto zeg van al die valkjes bij elkaar. Dat wil ik ook van mijn valkjes  ;D. Weet alleen niet hoe dat moet  ::).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

roaneric

Hoi Allemaal

Ik denk wel dat het goed gaat met de jonkies, maar ik twijvel nog een beetje. :-/  Hun kropjes lijkt vaak leger dan vol, en de jongste lijkt of hij een achterstand heeft.  Hij is ook wat minder levendig dan de andere en hij verschil maar 2 dagen van de 2de jongste. :(   Hij is nu 9 dagen oud, en de andere 11, 12 en 13 dagen. Zijn oogjes is ook pas een dag open, en het lijkt niet of hij echt groeit. :(  Moet ik hem bijvoeren?  En zo ja, wanneer is dat het beste, vroeg in de avond, of overdag ook nog een keer? :-/  Is het ook nodig dat ik de andere  jonkies een keer per dag ook wat bijvoeren?  En zo ja, wanneer?  
Ik vind ze zo zielig. :(  Iedere keer als ik in de nest kijken, dan schreewen ze om eten, en de moeder en vader zit gewoon lekker op de stok, lijkt of het hun niets kan schelen. >:(
Wie weet wat ik moeten doen?

Hier is 2 foto's

Groetjes
Marijke

Paul

Hoi Marijke,

Ik had ondertussen al gelezen bij spoed dat je had bijgevoerd.
Heel goed om het ook even in spoed te vragen want dagboeken worden minder snel gelezen dan spoed.
Ik lees ook spoed als eerste en steeds heel snel als er een nieuw bericht is.
Gelukkig gaat het nu met alle jongen weer goed en ik hoop dat ze het allemaal gaan redden :-)

Groetjes, Paul

roaneric

Hoi

Met die jonkies gaat het heel erg goed.  De ouders voeren alleen in de middag en avond, en ik voer dan in de ochtend een beetje bij.  Ze groeien wel goed, dus ik ben tevreden.
Ik denk dat ik de jongste zelf gaat houden, hij is te schattig.  Ik heb de andere al op marktplaat staan, maar nog geen reacties. Ik hoop dat ik een baasje voor ze kan vinden.
Hier is nog wat foto's
Groetjes
Marijke

De oudste, is een wildkleur

Deze een witmasker

Deze ook een witmasker

En deze weet ik niet zeker wat het is

Paul

Hoi Marijke,

Ze zien er echt schitterend uit zeg daar kan je toch wel een goed baasje voor vinden lijkt me.
Zet ook op het forum hier bij te koop een advertentie daar kijken ook veel mensen die een valkje zoeken.
Gelukkig helpt het bijvoeren heel goed en het gaat stukken beter dan vorig jaar nu he :-)

Groetjes, Paul