8 mei 2025, 05:49:04

Eerste jonkie is geboren

Gestart door roaneric, 24 mei 2004, 13:51:52

« vorige - volgende »

roaneric

Joepie :D :D :D :D :D :D

Ik keek vanochtend in het nestkast en zag er ineens een knalgele jonkie onder mamma vandaan komen. :D  
Het is vroeg, ik dacht dat de eerste pas Donderdag geboren zou worden.  
Super leuk is dat. Dit is het eerste jonkie. Vorige jaar ging het broeden mis.  De jonkies was op 2 weken allemaal dood.  Ik hoop dat het dit jaar wel goed gaat.
Als hij geel is, is het dan een wildkleur?  Mamma is witmasker, en paps is wildkleur split voor witmasker.
Ik gaan zometeen even een foto proberen maken, als mams me het toelaten.
Groetjes
Marijke

Lique

Hoi Marijke,

Gefeliciteerd met je kleintje.
Dit zal een wildkleur zijn. Als je volgende jonkie witte dons heeft, is het een witmasker.
Deze wildkleur is split voor witmasker.
We wachten vol spanning af op de foto's...

groetjes Lique

daan

Hoi Marijke,

Gefelicteerd met je 1e jonkie, en hopen dat nu wel alles goed gaat komen. Ben ook erg benieuwd naar de foto's
Succes joh. En geniet ervan.

Groetjes Daan

Marianne

Hoi Marijke,

Gefeliciteerd met je eerste jong.
We duimen dat dit jaar wel alles goed zal gaan.
Geniet er maar lekker van.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

marianca.

Hallo marijke,

Proficiat met je jonkie :).Ik weet precies hoe jij je nu voelt.
Geniet er maar lekker van :).

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marijke,

Wat leuk dat je nu ook weer een jong hebt :-)
Ik weet nog dat het vorig jaar in je vakantie helaas fout gegaan is ondanks de goede zorgen van de buren.
Maar dit is een jaar verder en de valkjes hebben nu meer ervaring na het eerste nestje en dan gaat het altijd veel beter.
Dus het zal deze keer wel goed gaan dan kan je ook genieten van die kleine hummeltjes :-)

Groetjes, Paul

roaneric

Hier is nog een foto.  Ik durf hem nog niet op te pakken, ben zo bang dat ik hem pijn doet of laten vallen.  Ik heb hem wel even geaaid en hij is lekker zacht.  Heerlijk.  Alleen de ouders wil er niet af.  Ik wil ten minste 1 keer per dag kijken of het nog allemaal goed gaat, maar ze blijf maar zitten.  Ik heb de vader nu pas na 10 minuten eraf gekregen.  Heb jullie tips?  Ik wil ze niet te veel laten stressen, maar wil het wel goed in de gaten blijven houden.  
Ik zag ook dat er een 2de eitje een klein gaaitje zitten.  Zou die ook bezig zijn om uit het ei te komen?
Groetjes
Marijke

ps.  Het lukt niet zo om een scherp foto te maken.  Ik wacht wel op mijn man om te kijken of hij daar iets aan kan doen.  Maar je kan ten minste zien.

roaneric

Ik snap het niet. >:(  Sinds een paar dagen lukt het me niet om de foto onderop te plaatsen.  Hij komt nu telkens weer boven aan te staan (alsof het een attachment is)  Wie weet hoe dat komt,  Wat doen ik fout?  Ik had gewoon op bestand geklikt, en dan gebeurd dit. ::)==

Paul

Hoi Marijke,

Het jong ziet er erg goed uit zo op de foto en het is al best duidelijk te zien :-)
Het is inderdaad de eerste dagen heel lastig om een kleintje op te pakken ze zijn zo teer en je kan ze bijna niet optillen zo klein zijn ze.
Je kan wachten tot beide ouders gaan eten als je wilt kijken en ze niet te veel wil stressen.
Je kan dan ook wat lekkers neerhangen bijvoorbeeld trosgierst misschien dat ze dan even van het nest gaan.
De foto werkt wel als je op de paperclip boven het bericht klikt.
De functie staat tijdelijk uit omdat het teveel dataverkeer kost maar Peter is bezig met een oplossing te bedenken dus dat komt later wel weer in orde.
Je kan de foto's wel uploaden met de upload knop boven aan de pagina en dan de link in je bericht copieeren.

Groetjes, Paul

roaneric

Hoi Paul

Ok, bedankt, dus het lag niet aan mij.  Ik dacht al dat ik iets fout doet.  Maar waarom lukt het jou dan om het foto te plaatsen?  Sorry hoor, ik ben een beetje dom wat dit soort van dingen aanbetref.
Groetjes
Marijke

Paul

Hoi Marijke,

Ik zal het proberen makkelijk uit te leggen :-)
De plek waar de foto's komen te staan is zeg maar op een computer die je ergens huurt.
De computer waar het forum op staat en in het begin ook de foto's kost erg veel geld om te huren.
Nu heeft Peter een tweede computer gehuurd die veel goedkoper is in gebruik.
Hoe meer foto's je erop zet en daarna bekijkt hoe duurder het is zeg maar.
De foto's die je via het knopje bijlage op de computer zet gaan naar de dure computer en als je het doet via upload bovenaan de pagina komen ze op de andere computer die veel geodkoper is.
Hoe vaker een foto bekeken word hoe duurder het word dus daarom staat de foto in het bericht bij de dure computer uitgeschakeld tijdelijk.
Ik hoop dat ik het zo een beetje begrijpeleijk heb uitgelegd :-)

Groetjes, Paul

roaneric

Hoi Paul

Dat is meer dan duidelijk, bedankt.  Ik snap niet veel van computers, maar zoals je het uitleg is het wat makkelijker.
Is wat minder leuk dat het zo duur is voor Lique en Peter.  Ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden.

Groetjes
Marijke

roaneric

Joepie  :D :D :D :D

Ik keek net weer in het nestkast, en de 2de jonkie is geboren. Ik denk dat dit een witmasker is (witte dons)  Wat leuk.  PRACHTIG.  Ik ben helemaal verliefd.  
Ik heb nog een foto gemaakt, staat boven bij de paperclip.

Ik ben echt super bly. :D :D :D :D  Ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Ik hoorde vanmiddag heel snelle piepende geluiden. werd de jongen toen gevoerd?  

Groetjes
Marijke

Tara

Hoi Marijke,

hee wat super zeg, 2 kleintjes! Gefeliciteerd!! Echt gaaf, dat witmaskertje is ook echt om te smullen!! Hahah ben gelijk jaloers. Die snel piepende geluidjes zijn idd de geluiden die ze maken als ze worden gevoerd.

Gefeliciteerd met je jongen!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Marijke,

Wat gaaf dat je twee verschillende kleuren dons hebt dat heb ik nog nooit gehad hier ik vind dat altijd zo leuk staan :-)
En ook heel erg goed dat je de ouders al hoort voeren dat is een goed teken.
Succes met de kleintjes.

Groetjes, Paul