12 mei 2025, 04:37:09

Eerste jonkie is geboren

Gestart door roaneric, 24 mei 2004, 13:51:52

« vorige - volgende »

roaneric

Goede morgen allemaal

Ik keek vanochtend in het nestblok, en de twee jonkies is al een stukje groter geworden.  
Ik zag alleen dat een van het eitjes niet onder mamma lag, maar tegen het kant aan. Waarom zou dat?  Wilde ze niet op het eitje leggen omdat er iets mis is?  Is het jonkie nu dood?  Ze waren wel allemaal bevrucht.  Ik had hem nu onder haar ingeschoven, hoop dat het nog goed gaat en dat het eitje niet de hele nacht aan de kant lag.  

Groetjes
Marijke

Tara

Hoi Marijke,

waarom ze dat derde eitje aan de kant schoof kan ik niet precies zeggen, voelde het koud aan?

In ieder geval erg leuk dat de 2 jongen zo goed groeien, toppie hoor :-).

Veel succes met je nestje!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

fijn dat het goedg aat met de jongen. Mss is het jong afgestorven in het ei, en voelen de ouders dit aan ,en schuiven ze het daarom opzij.

SDC:D

daan

Hoi Marijke,

Lekker dat het zo goed gaat met de kleintjes. ja een eitje op zij schuiven doen ze wel vaker en meestal is daar een reden voor, idd misschien afgestorven ofzo. Ik heb het hier ook al een paar keer mee gemaakt. Gewoon laten leggen en goed dat jet er onder geschoven hebt, maar misschien vind je het morgen wel weer aan de kant geschoven. ff in de gaten houden.

Succes meissie,

Groetjes daan

roaneric

Hoi allemaal

Vandaag is jonkie nummer 3 geboren.  Ook een witmasker.  Het gaat allemaal goed,  die kropjes zitten helemaal vol. Nog 2 eitjes om te gaan.  SPANNEND.  Ongelooflijk hoe snel ze groeien.  De gele is nu 3 dagen oud.  Kijkt de verschil.  Ik vind het geweldig.  Hier is nog een foto

Groetjes
Marijke

Stijn dc

hoi

leuke foto. Fijn om te horen dat ze zo goed gevoerd worden. Hopelijkk komen de andere twee eitjes ook nog uit.  veel succes!

SDC:D

Tara

Hoi Marijke,

wat zien ze er goed uit zeg, gefeliciteerd met je kroost! Hopelijk blijft het goed gaan :-).

P.s. Maak je niet te veel zorgen om je popje hoor, ze zal zichzelf heus niet laten verhongeren.

Groetjes, Tara

daan

Hoi Marijke,

O wat schattig leuk he die witte donsjes. Ik heb er nu ook 3 van gabber en Kuiffie. Goed dat de kropjes lekker geveuld zijn. Veel succes.

Groetjes Daan
O ja in Mijn Verhaal staat een nieuwe foto van Pino en hij heeft samen met Lucky het 2e eitje gelegd, helaas is de 1e kapot gegaan maar deze gaat goed hihihi. Het is zo'n schattig koppeltje.

Paul

Hoi Marijke,

Wat zien ze er goed uit zeg :-)
Het zal nu zeker beter gaan dan vorig jaar het is nu ook lekker weer en de ouders zijn nu een stukje ouder.
Allemaal factoren die belangrijk zijn.
En wat een leuk gezicht een gele bij twee witte :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Ooo wat leuk Marijke, gefeliciteerd hoor! :P
De eerste start is het belangrijkste en die is goed gemaakt, dus hopelijk blijft het zo goed gaan. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi Marijke,

Gefeliciteerd met je 3 jongen. Ik lees het nu pas  ;). Wel heel leuk zeg zo'n geel en wit dons in het nest.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

roaneric

Hoi  

Bedankt voor de leuke reacties.  Ik heb nog een vraagje.  Een andere popje zit nu de hele dag op het stokje voor de ingang van de blok.  Ze kijkt ook heel vaak naar binnen, en word niet weggejaagd door de ouders.  Kan het kwaad?  
Groetjes
Marijke

Paul

Hoi Marijke,

Dat gebeurd wel vaker dat andere calkjes interesse vertonen in een nestje.
Als ze niet eens naar binnen gaat zal er niks aan de hand zijn hoor dan komt ze gewoon even op kraambezoek.
Als er andere valkjes naar binnen gaan en de jongen verwonden is het meteen ingrijpen natuurlijk maar meestal doen ze dat niet.

Groetjes Paul

roaneric

Hallo

De 4de jonkie is geboren.  Het is nu 2 witmasker en 2 wildkleur, denk ik.  Grappig.  De eerste was geel,  2 en 3 wit en de 4de weer geel.  Ik vraag me af of de 5 de eietje nog uit zal komen.  
Mams zat er vandaag vaak buiten het nest, en paps op het nest.  Dus vandaag had ze er niet zoveel zin in.  Ik hoorde ook weer piepgeluiden, dus het jongen word wel goed gevoerd.  Het klinkt steeds harder.  Leuk

Groetjes
Marijke

Suzanne

Hoi Marijke,

Gefeliciteerd met het 4e jong!

Fijn voor je dat het zo goed gaat.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.