18 juli 2025, 21:43:57

Eerste jonkie is geboren

Gestart door roaneric, 24 mei 2004, 13:51:52

« vorige - volgende »

Henry

28 mei 2004, 20:17:22 #30 Last Edit: 28 mei 2004, 20:17:44 by mr.florida
                       he oma marijke :D

nou wat grappig dat het nu 2 gele en 2 witte donsjes zijn.maar nu hopen he dat het goed gaat maar dat zal denk ik wel hoor.dus hop naar meerdere kleintjes he marijke :D

henry en de valkjes

roaneric

:D  Henry  :D

OMA ?   :D  Nee hoor,  ik ben de peetmoeder.  Nog geen oma...  Misschien als ze zelf jonkies krijgen ben ik de peet oma.   :D :D :D :D :D

Groetjes
Marijke

Stijn dc

hoi

fijn dat het vierde jonkie er ook is. Hier merk ik soms oo kdat de popjes zonder jongen mee gaan kijken in het nest, soms voeden ze zelfs mee.

DSC:D

Tara

Hoi Marijke,

gefeliciteerd met het vierde jong, echt lief hoor! Gaat keilekker zo te horen, veel succes verder!

Blijf ons maar lekker op de hoogte houden he :P.

Groetjes, Tara

roaneric

Hoi

Ongelooflijk,  de 5de jonkie is geboren.  De eerste keer dat ik met ze broeden en ze krijgen gelijk 5.  Ik dacht al dat de ene eitje niet goed meer zou zijn, omdat hij een tijdje niet onder de moeder lag, maar gelukkig had ik hem weer onder haar ingeduwd en is die toch nog uitgekomen.  
Nu is er 3 witmaskers en 2 wildkleur.  Ze worden allemaal goed gevoerd, alleen de jongste heb nog geen eten in zijn krop, maar dit is normaal volgends mij.
Ik zal morgen weer een foto maken.
Groetjes
Marijke

Marianne

Hoi Marijke,

Gefeliciteerd met je 5 jonge valkparkietjes.
Ik duim voor je dan nu alles goed blijft gaan en ze mogen opgroeien tot mooie valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

roaneric

Hier nog een foto van gisteren.  Toen was de laatste jonkie nog in het eitje.  

Groetjes
Marijke

Tara

Hoi Marijke,

wat goed zeg, dat het vijfde er ook is, gefeliciteerd, je zal vast erg blij zijn! Ze zien er super uit ;D.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoii

leuk dat het vijfde jonkie er ook al is. Het is normaa hoor, dat ze de eerste dag nog geen of heel weinig eten krijgen.
SDC:D

Paul

Hoi Marijke,

Wat leuk dat ze er nu al 5 hebben zeg dat is een goed resultaat :-)
Ik zie ook altijd pas de tweede dag dat er een kropje komt bij de jongen terwijl ik vaak toch de eerste dag al hoor voeren.
Dus dat zal zeker goed komen met die kleine hoor :-)

Succes met de jongen.

Groetjes, Paul

roaneric

31 mei 2004, 21:18:09 #40 Last Edit: 31 mei 2004, 21:24:25 by roaneric
Oh nee   :'(

De 4de jonkie (wildkleurtje) is pas overleden. :'(   Ik ging net even kijken in de nestkast, alle jonkies was lekker druk bezig, en hij lag er stil bij. :(  
Ik had hem opgepakt,  hij voelt nog zelfs warm aan, maar zijn ene pootje waar hij op lag, was al stijf geworden, dus ik denk dat hij niet zo lang geleden dood is gegaan. :'(  
Ik keek nog even of ik wat voor hem kon doen, maar het was te laat.  Zijn krop was helemaal vol, dus eten kreeg die genoeg.  Waarom is die dan dood? ???  
Ik hoop ECHT niet dat het zoals vorige jaar gaat aflopen.  Toen ging alle drie jonkies na een week dood.   Iedere dag  eentje.
Hij was 3 dagen oud geworden.......

Marijke

Tara

Hoi Marijke,

hee, wat naar, dit gaat hier ook zo, ze worden gevoerd en toch sterven ze :(. Warm hebben ze ook, vaak is er dan iets mis aan de jongen, maar dan moet je gaan denken wat he :(. Heel veel sterkte hoor, hopelijk blijft het met de overige goed gaan.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

jammer dat ie het niet gehaald heeft. Tja, het wordt gissen hoe het komt dat ie gestorven is. alleszins niet van voedselgebrek.

DSC:D

Paul

Hoi Marijke,

Jammer dat er eentje is doodgegaan maar dat gebeurd wel vaker in een nestje terwijl de andere dan gewoon grott worden.
Het hoeft verder niks erges te zijn dus het is gewoon even afwachten wat de andere jongen gaan doen.
Misschien is het jong gewoon te zwak geweest en de natuur beslist dan dat ie het niet gaat halen.

Succes met de rest van de kleintjes.

Groetjes, Paul

Suzanne

1 juni 2004, 11:52:58 #44 Last Edit: 1 juni 2004, 11:53:09 by blozend_appeltje
Hoi Marijke,

Wat jammer joh van de ene jong. Probeer je geen zorgen te maken over de andere jongen (kan me heel goed voorstellen dat je voor hen ook bang bent). Wat ik tot nu toe zo lees op het forum heeft iedereen wel een dood jong in zijn nestjes (ik ook), maar met de rest komt het dan over het algemeen wel goed (behalve bij Tara, die heeft echt ontzettende pech  :()

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.