7 mei 2025, 00:36:56

Het nestje van Gizmo en Kiki

Gestart door Suzanne, 30 april 2004, 12:17:49

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Ik heb de jongen weer teruggelegd in het nest. De moeder zat er nu op, dus dan komt het hopelijk weer goed vandaag. En morgenochtend moet ik maar weer zien  :-/. Ik heb wel even naar de 2 overige eitjes gekeken. 1 eitje hoor ik niks, maar het andere eitje hoor ik piepen. Er zou er vandaag weer eentje geboren moeten worden, maar ik zie nog geen barstjes. Ik zou haast gaan hopen dat het maar geen lutino is, aangezien ik dan waarschijnlijk iedere ochtend 3 jongen kan opkalefateren  :-/. Maar ja, het begint al bijna routine te worden  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi,

Ik keek vanmiddag bij het nest, zie ik tot mijn verbazing Loki naast Kiki in de broedkast zitten. Hij zat ondertussen lieve baltsgeluidjes in Kiki d'r oor te fluiten, en ook naar mij toe. Ik vond het een grappig gezicht.

Zojuist weer een keer gekeken. Zit Loki samen met Gizmo in het blok. Dus volgens mij is Loki gewoon stage aan het lopen, en kan hij straks met succes zelf een nestje groot brengen (als hij maar niet 's-ochtends hetzelfde doet met de jongen als de ouders).

Gizmo en Loki:

Het gaat nu weer goed met de jongen. Ik moet maar weer afwachten hoe het morgenochtend zal zijn. Ik verwacht dat ik ze weer onder de warmtelamp zal moeten leggen  :-/.

Ik heb nog een foto gemaakt van jong 2, de wildkleurige:

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

ik vind dat je tweede jonkie er wel goed uit ziet nu, echt een schatje! Hahaha, nou, Loki op stage ::), echt een lief zicht hoor zeg, leuke foto, echt!! Alle 3 trouwens :-).

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Suzanne,

Leuke foto's.
Vooral die onder bij je handtekening vind ik erg lief.
Fijn dat het nu beter gaat met de kleintjes.
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

5 mei 2004, 11:34:44 #34 Last Edit: 5 mei 2004, 11:38:07 by blozend_appeltje
Goedemorgen,

En voor de 3e dag achtereen zit ik hier met 2 kleintjes onder de rode lamp. Met het verschil dat ik nu met jong 4 en ik denk jong 3 zit. Jong 4 is net geboren, het donsje is nog nat. En het is ook weer een lutino. Als ik die 2 naast elkaar zie, dan verbaas ik me over het verschil in grootte. Ik vond de oudste nog maar zo klein, maar het net geboren jong is super klein.

De moeder zat nu trouwens op het nest. Ik vraag me af of de jongen in het donker van de nacht afdwalen, en dat de moeder het gewoon niet in de gaten heeft. Aangezien het overdag wel goed gaat.

Groetjes

Suzanne

daan

Hoi Suzanne,

Ik lees net pas dat je jonkies aan de kant worden geschoven. Das vreemd en erg vervelend ja.
Maar het is niet zo dat ze snacht afdwalen hoor, want de ouders moeten er normaal gewoon voor zorgen dat ze onder de vleugel blijven die zorgen daar wel voor net zoals ze de eitjes naar zch toe trekken als ze iets verschoven zijn.
Ja het blijft vreemd ik heb geen idee waarom ze dit doen.
in ieder gevaal heel veel sterkte ermee.

Groetjes Daan

Suzanne

Hoi Daantje,

Ik snap er ook niks van. Vooral omdat het overdag wel goed gaat. Alleen het 4e jong was daarnet weer opzij geschoven door de vader, en die heb ik weer even onder de warmtelamp gelegd. Volgens mij vindt hij zo'n kleintje wat nat en koud is niks onder zijn veren  :-/.

Groetjes

Suzanne

Inger m

Hoi suzanne,
Ik weet niet waarom de man dat doet, mss onervarenheid?
Maar kun je hem er niet beter even uit halen totdat de jongen wat groter zijn, anders blijf je er steeds mee tobben.
als de jongen wat groter zijn, zijn ze beter zelf instaat om een warm plekje te zoeken (en zichzelf warm te houden). Pasgeboren jongen kunnen eigenlijk nog niet zoveel en verliezen veel sneller warmte.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

Maar het gekke is, dat toen ik vanochtend keek de 2 jongen opzij lagen, maar het was de pop die op het nest zat  :-/. Toen snapte ik het helemaal niet meer. En als ik de man weg haal, dan weigert de pop van het nest af te komen om te eten. Misschien dat Loki het dan over neemt, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik kijk het nog even aan.

Groetjes

Suzanne

Inger m

Hoi suzanne,
Dan is het idd een kwestie van goed in de gaten houden!
Hopelijk gaat het beter als ze wat groter zijn...

Leuke foto van je twee bonte valkjes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Ik hou ze idd goed in de gaten. Tot nu toe gaat het weer goed, en worden ze gevoed.

Ik vind het ook een leuke foto van die 2. Helaas kom ik er net achter dat ze hoogst waarschijnlijk geplukt worden, aangezien ze bij het kuifje en staartje bloedplekjes hebben  :-/. En bij de oudste zat de onderkant van z'n bekkie onder het bloed.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Ik kijk net even in het blok (ik vond het nl. nogal stilletjes in de voliere), zitten Loki, Gizmo en Kiki met z'n 3-en op het nest  :D. Ik vind het al lang best, des te minder kans dat de jongen onbeschermd en daardoor te koud liggen.

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

hopelijk gaat het nu goed, en worden ze deze keer aanvaard. Worden ze nog gevoed door de ouders, dat is nu wel het belangrijkstE.

SDC:D

Suzanne

Hoi Stijn,

Ze worden wel gevoerd door de ouders. Het gaat eigenlijk de hele dag goed. En dan 's-ochtends vind ik ze koud en onbewegelijk, maar wel met een volle krop  :-/.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

De 3 lutino jongen heb ik vanmorgen dood aangetroffen, zoals de meesten waarschijnlijk al bij spoed gelezen hebben.

Het wildkleurige jong maakt het heel goed. Het groeit als kool, en ik zag al een beetje spleetjes bij de oogjes.

Groetjes

Suzanne