6 mei 2025, 20:55:24

Het nestje van Gizmo en Kiki

Gestart door Suzanne, 30 april 2004, 12:17:49

« vorige - volgende »

Suzanne

30 april 2004, 12:17:49 Last Edit: 30 april 2004, 12:18:04 by blozend_appeltje
Hoi allemaal,

Het eerste jong van Gizmo en Kiki is zojuist geboren. Het lag koud en nat in een hoekje, maar heb het onder de vader gelegd. Die pikte er eerst wat aan  :-/, maar is er vervolgens op gaan zitten, samen met de eitjes.

Als ik het goed heb begrepen is dit jong een lutino, vanwege de rode oogjes. En ik weet ook dat het een popje is:

Mother: Pearl
Father: Lutino

male offspring:
100% Grey Split To {X1:  Lutino} {X2: Pearl}

female offspring:
100% Lutino

Nu maar hopen dat ze het gaan voeren. Maar dat hoeft pas over 24 uur dacht ik  ::)?

Groetjes

Suzanne  :)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi,

Net nog heel even gespiekt. Het jong lag weer in een hoekje, nog steeds koud en nat. Ik heb het weer teruggelegd onder de vader, maar ik heb het idee dat hij dit jong afstoot. Misschien is er iets mis mee, of hij weet gewoon niet wat ie moet doen  :-/. Ik zit me alleen af te vragen of ik het eventueel zelf kan grootbrengen, en of dat uberhaupt verstandig is om te doen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Het 2e jong is inmiddels ook geboren. Omdat ik de vader constant hoorde schuifelen in het broedhok, heb ik toch weer even gekeken. Tot mijn teleurstelling bleken beiden jongen in een hoekje geduwd te zijn. Ik heb het idee dat de vader ze afstoot. Misschien omdat ik te veel heb gekeken, of misschien omdat hij alleen maar geinteresseerd is in de eieren. Ik kan me niet voorstellen dat beide jongen niet in orde zijn, en dat hij ze daarom opzij schuift.

Kan ik ze overleggen in het andere nest met de 2 jongen van 3 weken oud?

Groetjes

Suzanne

Paul

Hoi Suzanne,

Wat rot dat ze de jongen nou niet warm houden dat is erg belangrijk.
Ik heb ook bij spoed al even gereageerd.
Warmte is momenteel het belangrijkste de eerste dag kunnen ze wel zonder voer maar ze hebben wel wat vocht nodig.
Gaat de moeder er niet op zitten?
Je kan dan de man tijdelijk weghalen tot alle eitjes uit zijn.
Als ze er helemaal niet op gaan zitten zou je ze onder een warmtelamp moeten leggen en een thermometer naast de jongen.
Houd de temperatuur op ongveer 30 graden en geef de eerste dag alleen wat druppeltjes water in de bekjes van de jongen.
Morgen zou je dan wat kunnen voeren maar het beste blijft als de ouders dat zouden doen.
Veel sterkte met de kleintjes.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Suzanne,

Gefeliciteerd met je twee jonkies.
Leuke foto van je Lutino.

Jammer dat vader ze opzij legt, hopelijk is er niets mis met de jonkies; ik kan het mij niet voorstellen namelijk.
Is het het eerste nestje, misschien weet de vader nog niet goed wat hij moet doen.

Het allerbeste en ik blijf je verhaal volgen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Dank je wel. Leuk dat je mijn verhaal volgt. Ik volg het jouwe ook nog steeds, ook al reageer ik niet altijd.

De vader zit inmiddels apart, omdat hij de jongen maar opzij bleef gooien. En toen ik bij 1 jong een bloeduitstortinkje op een vleugeltje zag was voor mij de maat vol, en heb ik Paul z'n raad opgevolgd door de man weg te halen. De pop zit er wel op, en ik heb gehoord dat ze ze voerde. Dus ze zal het voorlopig even alleen moeten doen. Als alle eitjes uit zijn zal ik het nog eens proberen met de man er bij.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb een half uur geleden bij de 2 jongen gekeken, en ze leven nog!!! Ik heb niet kunnen zien of de kropjes vol zaten, aangezien ik de moeder niet te veel wilde storen. Ik hoop dat ze het nest verlaat om wat te gaan eten, en daarna weer terug gaat.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Jippieeee, de pop voert ze. Ik hoorde net het ritmische snelle gepiep weer. Ik heb gauw in het blok van de 2 andere jongen gekeken, en die zaten alleen, dus mijn oren hebben me niet bedrogen  :D. Dan neem ik aan dat de pop ook even van het nest is geweest, aangezien ze sinds gistermiddag op het nest zit en volgens mij had haar krop dan wel leeg moeten zijn, toch  ::)?

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Hier een foto van boos kijkende mama Kiki inclusief vieze snavel van het voeren  :D

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

die ziet er echt wel boos uit :)
ik vind die opstaande veren op de rug altijd een teken van boos zijn :)

SDC:D

Tara

Hoi Suzanne,

wat leuk te horen dat de pop het zo goed doet zeg :-). Alles zal nu wel gelukkig goed blijven verlopen :-).

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi allemaal,

Zojuist is het 3e jong van Gizmo en Kiki geboren  ;D. Deze heeft ook rode oogjes, dus ook een lutino  :).

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

feli met je jong. Wer een lutino, dat gaat een mooi zicht worden straks :)

SDC:D

Suzanne

Hoi Stijn,

Dank je wel. Ben er wel blij mee  :). Ik kon zien dat het jong net geboren was. Ten eerste was het nog nat, en ten tweede waren de bloedspoortjes in de resten van het ei nog mooi rood en niet opgedroogd.

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

heb jer er al een foto van? moet e nu niet speciaal gaan maken hoor, ben alelen benieuwd.
SC:D