9 augustus 2025, 18:06:23

Het nestje van Gizmo en Kiki

Gestart door Suzanne, 30 april 2004, 12:17:49

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Nee, ik heb nog niet een nieuwe foto gemaakt. Wil ze zo min mogelijk storen  ;).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

das het best ja. Laat ze maar rustig doen :)

SDc:D

Paul

Hoi Suzanne,

Wat goed dat de derde er al weer is :-)
Hoeveel eitjes moeten er nu nog?
Het zal alleen nog maar beter gaan als alle eitjes uit zijn dan kan de pop zich bezichhouden met alleen de jongen voeren en warm houden :-)
In elk geval ziet de pop er erg goed uit dus die kan wel de jongen alleen grootbrengen en misschien later weer met hulp van de man :-)
De pop zal zeker wel van het nest af gaan om voer te gaan eten hoor want ze zal en moet de jongen voeren dat is hun instinct.
En als ze voor de jongen voer eet dan eet ze ook altijd voor zichzelf want een deel zal ze maar aan de jongen geven.
Ik verwacht zeker wel dat het goed zal gaan hoor met dit nestje verder :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi,

Er moeten nu nog 2 eitjes uitkomen. Ik verwacht op 4 en 6 mei. Maar misschien wel eerder, aangezien het 3e jong er ook eerder was. Maar ja, daar en tegen was het 1e jong 2 dagen te laat  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

het gaat ook goed  bij jou hoor zo te horen, ik verwacht ook rond 5 mei weer een jong bij een ander koppel, echt leuk dus! In ieder geval, leuk dat je'r al drie hebt zeg!

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi,

Zoals je misschien al hebt gelezen bij spoed, lagen de 2 lutino's weer opzij geschoven toen ik vanochtend ging kijken. De vader zat op het nest. Ik heb ze meteen mee naar binnen genomen (ze waren nl. nogal koud en bewogen nauwelijks meer) en onder de infrafil rode lamp gelegd. Thermometer er bij gehouden. Die stond op zo'n 35 graden. Ik heb ze een kwartier geleden weer teruggelegd, na de vader van het nest te hebben gehaald, zodat de moeder er op kon. De vader heb ik (nog) niet apart gezet.

Jong 1 en 3 onder de rode lamp:

Hier zijn ze weer goed bewegelijk, en piepen:

Groetjes

Suzanne

Speedy

Goedemorgen Suzanne,

Nu maar weer hopen dat je ze in leven kan houden zo, als ze wat groter zijn, kan je wel meehelpen met voeren ook, dan doe jij en de moeder het.
Vreemd gedrag af en toe he van ze, ja je weet niet waarom ze het doen.
Zo heb ik hier die plukkende moeder, ze doet het gewoon, het is een dwang lijkt wel.
Alsof ze er niks aan kan doen.
Ze zien er wel goed uit hoor die kleintjes bij jou, dus tot nu toe is het gelukkig goed gegaan, nu de rest van de weken nog.

Groetjes,
   Trudie

Suzanne

Hoi Trudie,

Op dit moment baal ik wel hoor. Iedere keer die noodingrepen. Ik zou het wel leuk vinden eens een nestje mee te maken zonder problemen  :-/.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Je hebt er maar druk mee zo.
Dan is het misschien maar een klein gelukje dat je geen werk meer hebt. Niet dat dat fijn is maar nu kan je wel je valkjes goed in de gaten houden.
Toen ik laatst naar mijn werk ging leefde Nemo nog en toen ik weer thuis kwam was hij dood. Dan ga je denken..... wat als ik gewoon thuis geweest was....
Ik kijk dan in iedergeval regelmatig even in het blok.
Succes met de kleintjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Dat is idd een geluk bij een ongeluk.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je regelmatig in het blok kijkt. Ik doe het ook.

Groetjes

Suzanne

Jacqie

Gefeliciteerd met je jongen....wat een feest om die piepjes te horen van de pasgeborenen...nu hopen dat pa ze toch nog gaat accepteren...en anders zal ma het heus wel alleen op zich kunnen nemen..

Heel veel plezier ermee

gr
Jacqie

Stijn dc

hoi

oh, jammer dat ze nu weer aan de kant geschoven worden. Ligt er nog een jong onder dat geen lutino is. Dan zou je haast gaan denken dat het koppel geen lutino's accepteert, alhoewel dat zeer onwaarschijnlijk is, omdat een valkparkiet in tegenstelling tot de mens geen odnerscheid van huidskleur maakt.

SDC:D

Suzanne

Hoi Stijn,

Die gedachte is ook al bij mij opgekomen. Er ligt nl. idd nog een jong, maar dat is wildkleurig. Ik zie echter geen verschil in huidskleur bij de jongen, alleen verschil in oogjeskleur.

Tot nu toe gaat het weer goed. Beide ouders zitten nu op het nest, en de jongen worden regelmatig gevoerd aan de volle kropjes te zien. Dus maar weer zien hoe ze er morgenochtend aan toe zijn.

Groetjes

Suzanne

Paul

Hoi Suzanne,

Het is niet zo dat ze de jongen niet accepteren want anders zouden ze ze ook niet voeren.
Ik denk dat de vader de prioriteit legt bij het broeden op de eitjes en de jongen daarom aan de kant gooit.
In elk geval is het wel fijn dat ze de jongen voeren want dat is op jonge leeftijd toch heel lastig.
Ze krijgen nu in elk geval alle stoffen mee die jij ze niet kan geven met handvoeding.
Als ze eenmaal wat ouder zijn hebben ze veel meer warmte aan elkaar en is het minder erg als de ouders ze niet constand warm houden.
Vandaag zijn de ouders er bij mij ook uren af geweest maar als ik aan de jongen voel zijn ze heel erg warm maar die zijn ook al 10 dagen.
Ze liggen ook altijd met de kopjes over elkaar heen.
Nu om deze tijd ligt de moeder er weer op en de vader slaapt gewoon buiten het broedhok.
Ik hoop dat het verder beter zal gaan maar blijf het goed in de gaten houden.

Groetjes, Paul.

Suzanne

Goedemorgen allemaal,

Ik stond om 7:30u al weer bij de nestkast, en ik heb op dit moment weer 2 lutino jongen onder de lamp liggen. Ze waren weer opzij gegooid. Ik weet niet door wie, maar neem aan de vader, aangezien hij er op zat. De kropjes zijn wel vol, maar dat is van de moeder neem ik. Ik snap hier echt niks van. De hele dag is het goed gegaan, de ouders hebben er zelfs regelmatig met z'n 2-en opgezeten, en nu weer liggen ze apart, grmbl. Maar goed dat ik niet naar mijn werk hoef, dan had ik hier geen tijd voor gehad.

Groetjes

Suzanne