10 mei 2025, 22:04:34

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

robentru

Hoi Daantje

wat lees ik nu dan toch, bij jou ook die vervelende ppg ziekte
Let je ook een beetje op je zelf he!

waar komt het toch vandaan ?

groetjes

Rob en Trudy

daan

Hoi Trudy,

Ja hier ook al, en vraag me niet hoe??????????/
Dat blijft een vraagteken.

Ja ik ben vorige week al grieperig geweest, maar nu voel ik me wel weer goed. Ik hou het goed in de gaten.

Groetjes daan

daan

Nou het pakketje was er vandaag al, maar ik was aan het werk dus niet thuis helaas. Anders had ik gelijk vandaag kunnen beginnen. Nou moet ik wachten tot maandag, nou ja 1 dagje maakt ook hopelijk niet uit.

Met Storm gaat het goed, je ziet nog wel erg goed zjn borstbeen zitten, maar hij eet als een dijk.
Dus dat zal wel een poos duren voordat dat helemaal weg is.

Gabber en Kuiffie broeden heel goed op de 5 eitjes en volgens mij is alles bevrucht.

Groetjes daan

Paul

Hoi Daan,

Vandaar dat Storm zo ziek was natuurlijk :-(
Het kan best dat er een drager is en dat hij er zelf niet ziek van is en hij kan het dan wel doorgene aan andere valkjes.
Ook kan het ondanks dat je een overdekte volliere hebt toch van buitenaf komen.
Er kan een vogel aan het gaas hangen en er kunnen dan toch uitwerpselen in de volliere terecht komen :-(
Hopenlijk zijn ze er zo weer snel vanaf maar met de medicijnen moet het wel lukken lijkt me hoor :-)
Het is wel schrikken zo durf je toch geen enkel valkje meer erbij te nemen en je durft dan ook amper een valkje meer mee te nemen naar de TT lijkt me want daar loop je natuurlijk ook altijd een risico :-(
Beterschap met je valkjes en met jezelf ook netauurlijk.

Groetjes, Paul

daan

hoi Paul,

ja het kan idd van de duif komen, er is al heel lang geen nieuw valkje meer gekomen.
En de drager dan, als die medicijnen krijgt is hij dan straks geen drager meer dan??????????
Je komt er dan nooit achter wie de drager nou eigenlijk is,
en ervan af komen weet ik niet hoor, volgens mij als je het eenmaal hebt kom je er niet makkelijk meer vanaf.

Groetjes daan

Paul

Hoi Daan,

Papagaaienziekte word veroorzaakt door een bacterie.
Door de antibiotica worden de bacterien gedood en ook een drager zou dan van die bacterien af komen en ook genezen ondanks dat ie niet echt ziek is.
Je zou er dus normaal helemaal af moeten komen met een bacteriele infectie ziekte.
Met virussen is het anders die worden door het eigen afweersysteen van de vogel onschadelijk gemaakt als ze ziek zijn.
Een drager kan dan ook heel lang dat virus verspreiden en er niet ziek van worden.
Papagaaienziekte is niet fijn maar in elk geval wel goed te genezen en als de organen van de valkjes niet al te erg zijn aangetast van binnen komen ze er prima bovenop weer.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Daan,
Wat vervelend dat er nu bij jou ook ppz is vastgesteld :(.
Maargoed je kunt iig op tijd behandelen en das belangrijk.
Ppz is best een verradelijke ziekte, omdat vogels er heel lang drager van kunnen zijn, ook langer dan 6 weken, ik heb zelfs weleens een jaar gehoord. Dus het kan idd best zijn dat je een gezonde drager in je voliere hebt gehad.

Wat betreft de duif, lijkt mij de kans minder groot, aangezien je voliere overdekt is en een gaas nu eenmaal niet aan het gaas kan hangen, lijkt me het onwaarschijnlijk dat er ontlasting in de voliere is gekomen, waarvan de vogels ook nog eens ziek zijn geworden.

Wat betreft TT's, dit is juist een belangrijke besmettingsbron van allerlei ziektes en kun je vanalles meenemen, Bij een steekproef bleek eens een groot gedeelte besmet met ppz en een DA vertelde onlangs dat hij een groot aantal tropen en neophema's had gezien met het paramyxo virus, herkenbaar aan typerende ontlasting. Dus wanneer je naar een TT bent geweest betekent dit weer een nieuwe quarantaine periode voor de deelnemende vogels (en ik heb geen idee hoe hier in de praktijk mee omgegaan wordt?). Dit allemaalk even terzijde.

Veel sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

daan

Hoi Inger,

Bedankt voor je reactie, ja de duif, ikheb er wel aan zitten denken maar de kans is wel heel erg klein. maar ja je gaat vanalles bedenken hé.

Ik ben altijd zo voorzichtig met nieuwe valkjes( wat al een tijd geleden is) altijd in carentaine.(of hoe je het ook schrijft hihi) en dan krijg je het toch.

TT's hebben we dit jaar nog niet gehad. En het zal er ook helaas niet van komen dit jaar. Maar wat je zegt is idd wel waar dat shows een hele gevaarlijke hobby is eigenlijk, want idd er zijn zoveel kwekers bij elkaar die hun vogels inzenden. En je weet dan idd niet of er ziektes aanwezig zijn.
Ik heb vorig jaar voor het eerst mee gedaan en toen ook niet de opgeven valkjes een periode apart gehouden. maar ik onthoud het nu wel voor andere jaren hoor, bedankt.
Je staat er dan niet zo bij stil hé.
En alle deelnemers denk ik niet hoor, ik heb er nog nooit iemand over gehoord.
Maar ik wordt nu helemaal voorzichtig. (nog voorzichtiger)!!

Groetjes daantje

daan

Hier weer nieuwe foto's van ons.
Als eerste de kleine van Gijs en Truus. Die ook nu 2 eitjes hebben.
Het kuifje vind ik echt geweldig met geel en zwart hihihi
Net een picasso. Das trouwens wel een leuke naam voor haar.

En dan ook nog 2 foto's van Storm, zoals jullie zien knapt hij erg goed op, maar je kunt dus nog goed zien dat tie sterk was vermagerd.

In de voliere gaat ook alles goed, ik zie nog geen valkjes die iets vertonen, ik hoop dat ik morgen de medicijnen in huis heb.

Groetjes daantje

Paul

Hoi Daantje,

Fijn dat Storm al zo is opgeknapt hij hangt al weer in de tralies zie ik :-)
Ik denkd at je er net op tijd bij geweest bent met Storm een dag later was al verkeerd afgelopen waarschijnlijk.
Maar als ik dat zo hoor doe ik maar helemaal nooit mee met een TT want een hoop kwekers nemen het helaas niet zo nauw met ziektes en die sturen zelfs zieke vogels in zonder dat ze dat soms weten.
En jouw vogels staan daar dan wel naast helaas :-(
In elk geval beterschap met je valkjes.

Groetjes, Paul

daan

Hoi allemaal,

Nou Storm knapt dus heel erg goed op, hij zit nu ook al op 1 pootje te slapen en dat is een heel goed teken.

Maar met Truus gaat het helemaal niet goed, ze heef took ontlasting aan haar Cloaca hangen en ze is vreselijk duf, vleugels hangen, echt heel zielig. Dat is de moeder van Picasso. De kleine op de vorige foto's.
Ze voert ook niet meer, dat doet Gijs nu alleen.
Ik denk dat ik haar maar in de couveuse ga zetten en hopen dat Gijs het alleen kan, het voeden van de kleine.
Truus was ook al weer eitjes aan het leggen, maar vanochtend heeft ze gewoon het ei van de stok laten vallen.
Dus ik haal ook de andere eitjes weg, want dat heeft helemaal geen zin.
Zo zie je maar de ene dag wipwappen ze er nog op los en ineens zien ze heel erg ziekjes.
En ik vrees nu ook voor Picasso want die krijgt de stoffen ook binnen via het voeden. Dus die moet ik ook behandelen met Baytril zodra zij zelf eet.

Verdorie waar blijft doie PTT nou toch met die medicijnen.

Daan

daan

Ik heb Truus in de couveuse gezet.
En baytril gegeven.

Verdorie wat een rot ziekte toch

Paul

Hoi Daan,

Hopenlijk knapt Truus ook weer op net als Storm.
Ook van die PTT post word je niet goed ik kreeg mijn medicijnen ook door een fout van de post 4 dagen later omdat ze op de verkeerde bel drukte bij de buren.
In elk geval kan je haar met de Baytrill ook prima behandelen gelukkig zoals je gedaan hebt.
Sterkte met Truus en hopen dat je ze snel die andere medicijnen kan geven.

Groetjes, Paul

daan

he he de PTT is geweest. Eindelijk...........grgrgrr
Dus gelijk alle valkjes de medicijnen gegeven.

Ik heb net alle kooien en de voliere schoon gemaakt met Halamid.

Nou nu hopen dat ze allemaal gaan opknappen van de medcijnen.

Groetjes daan

Irene

Nou Daan , ik duim met je mee hoor, maar met lekkere frisse kooien en de baytrill moet dat wel lukken. Wat voor spul gebruikte je voor je kooien? Is dat te vergelijken met Dettol?
succes  en groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes