10 mei 2025, 10:37:07

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

daan

Hoi Irene,
hamalid is idd net zoiets al Dethol, maar dan ff iets sterkre volgens mij, want het wordt ook wel bij varkenspest en mond en klauwzeer gebruikt. Dus het is net ff heftiger.
Dus ik hoop dat het allemaal helpt.
Bedankt dat je met me meeleeft meissie, dat kan ik momenteel goed gebruiken.

Groetjes daan

Irene

;) ;) ;) daar zijn we hier toch voor; geen dank joh! Heb je zelf trouwens ergens last van? Of dat niet? Wel op jezelf letten hoor!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

daan

Truusje heeft het helaas niet mogen redden, en is vanacht gestorven. Ze lag toen ik wakker werd dood in de couveuse.
Truusje was de moeder van Picasso, dus de vrouw van Gijsje.

Ik hoop dat dit de laatste was en dat nu eindelijk de medicijnen gaan aanslaan.

Wat een elende allemaal, en nu voel ik me zelf ook niet echt goed, ik ben sinds gister onwijs aan het hoesten. maar eerst de valkjes en dan ik.

Truusje, ook al was je niet tam, we vonden je wel een kanjer.
En we zijn blij dat we van je hebben mogen genieten.
Dag vrouwtje.

Groetjes daan

Lique

Hoi Daantje,

Jeetjemineetje zeg.
Dit is echt heel erg voor je.
je hebt er alles aan gedaan, het heeft alleen niet zo mogen zijn.
Hopelijk lukt het gijs een beetje om Picasso te voeren, misschine kan je hem wat helpen, om het wat te verzachten.
Heel veel sterkte meid, ik weet wat je valkjes voor je betekenen.

:-*lique

Annouschka

Hoi Daantje,

ik wil je ook veel sterkte toewensen met het verlies van je valkje, het lijkt me heel erg om een valkje te verliezen.

Net zoals Lique weet ook ik wat het is als je valkjes de ppgziekte hebben, dus als je erover wil praten, dan roep je maar.

Wat de ppgziekte zelf betreft, je komt er idd niet zo makkelijk vanaf, ik heb 8 weken moeten behandelen en de sneltest was nu wel bij allemaal negatief maar de DA verwacht toch wel dat ik zeker dragers zal hebben, bij 2 van de 4 is er bloed afgenomen voor een pcr-test (of is het bcr??) en ik wacht nu al bijna 2 weken op de uitslag.

Ik hoop voor je dat de medicijnen snel aanslaan zodat je kanjers allemaal terug kerngezond worden.

groetjes
Annouschka

Inger m

Hoi Daan,
Sterke met het verlies van je valkje! Maar denk wel eerst aan jezelf! Zeker met papegaaienziekte moet je goed bedenken dat het ook bij mensen best ernstige gevolgen kan hebben en is bij verdenking ervan (hoesten, griepachtige verschijnselen) belangrijk een arts te raadplegen en goed in te lichten dat je vogels met ppz hebt.
Je valkparkieten krijgen nu medicijnen, maar stel jezelf niet achter hen, maar denk goed om je eigen gezondheid.

CitaatHoi Irene,
hamalid is idd net zoiets al Dethol, maar dan ff iets sterkre volgens mij, want het wordt ook wel bij varkenspest en mond en klauwzeer gebruikt. Dus het is net ff heftiger.
Groetjes daan

Halamid is een heel sterk desinfectie middel, dat ook werkt tegen virussen en schimmels. Het mag toegepast worden in goed schoongemaakte ruimtes (geen viezigheid meer, anders wordt het minder werkzaam) en heeft een inwerktijd van minimaal 20 minuten.
Dettol werkt enkel tegen bacterien en daarom is Halamid veel geschikter als desinfectie middel.

Annouschka,
Met de PCR-test wordt de Polymerase Chain Reaction bedoeld, ik dacht dat dat ook iets met DNA te maken heeft, dus door het te vermenigvuldigen (DNA aantonen van ziekteverwekkers).

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Irene

He Daan
Wat naar om te lezen dat Truusje het niet gehaald heeft. :-/ Maar net als wat de anderen zeggen, zeg ik ook; denk je ook om jezelf? Zeker als je nu aangeeft je niet lekker te voelen. Niet te lang mee doorlopen hoor, gewoon ff naar je huisarts ermee. Het is net als met je valken; liever ff iets te vaak voor niets, dan een keer te laat, nietwaar?
Heel veel sterkte en ik hoop dat je valkjes goed reageren op de medicijnen. En ook dat Gijs(  ;) is vast een supervalk met zo'n naam) het trekt om de kleintjes zelf verder te voeren!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

daan

Hoi  Irene,

Thanks, en ja ik weet wel dat we daarvoor hier zijn met z'n allen, maar het is toch prettig als je ff een warm hart krijgt.

Ja idd erg sneu dat truusje het niet heeft mogen halen, elke keer als ik naar Gijs kijken en ik hoor hem Picasso voeren, moet ik wel ff slikken hoor. Arme jongen hij was zo vreselijk gek op zijn vrouwtje.

Hoi Lique,

Dank je lievie, ja we zijn allemaal erg gek op onze beestjes, dus het blijft moeilijk als er eentje weg valt. Maar helemaal als dat achter elkaar gebeurd. Dan heb je er weinig vertrouwen in.

Hoi Inger,
Bedankt, ja ik moet mezelf idd ook in de gaten houden, en mijn vriendje stuur me dan wel naar de huisarts.. Ik ben vorige week al niet lekker geweest maar het gaat nu wel weer, als ik het niet vertrouw dan ga ik gelijk naar de dokter. Trouwens ik weet niet eens of hij wel iets van de PPG afweet.

Hoi Anouska,

Jeetje joh ij ook al, pppppfffffff wat een elende hé.
Dank je wel, als ik met vragen zit of gewoon mijn hart even wil luchten dan hoor je het wel, bedankt voor je aanbod.

Groetjes daantje

daan

Hoi allemaal,

Toen ik het tuinpad opliep na mijn werk durfde ik niet eens in de voliere te kijken, maar ja je moet wel. Maar wat me wel elke keer opvalt is dat je als eerste naar de grond kijkt. Dat is toch te gek voor woorden. Gelukkig zat alles netjes en goed op stok te slapen.

In huis gaat ook alles goed met de valkjes. Gijs voert prima in zijn eentje kleine Picasso. En hij drinkt ook heel veel van het water met de medicijnen erin.
Ik heb nog even een foto gemaakt van Picasso. Wat ik wel erg vind is dat als je een valkje hebt vast gehad, meteen je handen met Dethol moet wassen. ja ik wil zeker geen risico nemen.

met Storm gaat ook alles echt onwijs goed. Hij zat zich zelf weer te versieren via de spiegel, en de bouwvakkersfluit kreeg ik weer te horen. En hij zat ook weer macho op zijn stok te tikken en met zijn pootje te spelen.
Hier een foto van de kanjer.

En gabber en Kuiffie (de ouders van Storm) zitten erg goed op de 5 eitjes te broeden, geen moment laten ze de eitjes onbewaakt achter.
ook Gabber heb ik zien drinken van de medicijnen.
Het liefst hang ik een camara op zodat ik alles kan zien.
Maar hier een foto van mijn schatje Gabber op haar eitjes.

Ik heb vandaag ook nog ff naar Feld gebeld. Want hoe veel valkjes ga ik nog dood aantreffen voordat de medicijnen gaan werken. Ze zei dat Truusje waarschijnlijk erg ziek is geweest en dat het voor haar te laat wat, de medicijnen. En ze was natuurlijk ook bezig met eitjes leggen dus ze was natuurlijk al wat zwakker.

Ik heb de couvuese ook met Halamid schoon gemaakt en ik hoop hem niet meer nodig te hebben.

Groetjes daantje

marianca.

Hallo Daantje,

Achh meissie wat triest :(.Ik wens je veel sterkte met het verlies van Truusje.

groetjes
marianca

Annouschka

Hoi,

ja, dit is idd triest, ik krijg ook weer een krop in m'n keel.  Ik kan m'n eigen verhaal van de afgelopen maanden amper lezen zonder weer te huilen :'(

Zoals al gezegd, denk ook aan jezelf want aan een ziek baasje hebben je valkjes ook niks ;)
En ik hoop echt dat de AB vlug zijn werk doet en dat het bij 1 slachtoffer blijft.

Inger,

dank je voor de uitleg, ik wist niet echt wat dat was die test, ik hoop dat ik snel de uitslag heb.

groetjes
Annouschka

Karin

Wat een ellende allemaal Daantje ! Heel veel sterkte, ik hoop dat de medicijnen snel zullen aan slaan !

Veel liefs, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, ff een vraagje : ik zie dat jij een couveuse gebruikt. Heb je dat van een terrarium gemaakt ? Ik zit er nml aan te denken om een couveuse van een terrarium te maken voor eventuele jongen die door omstandigheden met de hand gevoerd moeten worden of voor zieke valkjes. Ik vraag me alleen af hoe dat gaat. Een warmtematje of een lamp of een combinatie hier van ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Daantje,

Wat erg van Truusje :-(
Helaas is het inderdaad voor haar te laat geweest :-(
Ik heb ook een mannetje waar het popje toen van is overleden en ik had echt met hem te doen hij is eigenlijk na die tijd nooit meer zoals daarvoor geweest vinden we :-(
Hij zit wel achter andere popjes aan maar hij is toch veranderd :-(

Hoi Karin,

Van een terrarium kan je een prima ziekenkooi maken lijkt me.
Het beste kan je dan in de deksel een plat elstein element monteren een warmtemat is volgens mij minder goed op temperatuur te houden en is alleen op de bodem warm en niet boven de valkjes waat het veel belangrijker is.
Je kan een thermostaat kopen en dan kan je op die manier de temperatuur echt mooi constant houden :-)
Bij www.rimo.nl hebben ze verschillende thermostaten en ze verkopen ook die platte Elstein elementen die je dan in de deksel kan monteren.
Zorg ook wel dat er verse lucht in het terrarium kan komen.

Groetjes, Paul

daan

Hoi marianca,

Dank je wel hoor, ja het is echt zwaar hoor.
Dit hoop ik echt geen tweede keer mee te maken.

Groetjes daan

Hoi Anouska,

ja ik begrijp idd dat je moet slikken als je je eigen verhaal weer leest.
Dit is iets waar je totaal geen controle over hebt. Echt vreselijk.

Groetjes daan

Hoi Karin,

Jij ook bedankt voor je steun, ja het is nu te hopen dat de AB heel snel gaat aanslaan en dat Truusje de laatste was.
O ja die couveuse heeft mijn vader heel veel jaartjes geleden zelf gemaakt, ik zou niet weten hoe ik zal het hem eens vragen

Groetjes daan

Hoi Paul,

Ja Gijs is nu heel druk bezig met het voeren van Picasso, maar je merkt het wel heel erg aan hem. Heel sneu hoor.
Ik praat wel elke keer tegen hem en vertel dus dat Truusje er niet meer is en dat ik hoop dat hij wel weer snel beter wordt. Nu hopen dat tie me begrijpt hihi.

Groetjes daan