9 mei 2025, 03:47:26

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

daan

Hoi allemaal,

Toen ik vanavond uit mijn werk thuis kwam, hingen er een aantal valkjes tegen het gaas, dus kon ff goed de kontjes checken en ja hoor, bij Simba was het foute boel, er zat allemaal ontlasting vast aan haar Cloaca. Verders was ze nog wel actief. Ik heb haar uit de voliere gevangen en met warm water de ontlasting weg gehaald. En voelde of ze erg mager was, niet overdreven maar je voelde wel duidelijk haar borstbeen.
Ik heb haar wel weer terug in de voliere gedaan en nu was ze lekker aan het slapen op stok.
verders waren alle kontjes schoon gelukkig.

Groetjes daantje

Marije

Hoihoi,
Ik ben een paar daagjes niet online geweest en dan nu weer zoiets...... :-[
Wat is het toch dit jaar met ppgz....?? ?? ?? ??
Veel suc6 meissie.....
Marije en Purrel

Mandy

31 oktober 2004, 15:49:31 #707 Last Edit: 31 oktober 2004, 15:50:37 by Mandy
Hoi Daan,

Ik kom hier niet zo veel meer en lees nu dus pas je trieste verhaal. :(
Wat ontzettend jammer dat jouw valken nu ook de ppgz hebben, ik weet helaas ook heel goed hoe dat is. :-/
En ik doe dat ook nog altijd, als ik naar de voliere kijk, dan kijk ik altijd eerst naar de bodem of er geen op de grond liggen, ik denk dat dat niet meer over gaat... ::)
Gelukkig is Storm nog zo goed opgeknapt maar wat sneu van Truusje, hopelijk heeft de rest op de tijd de antibiotica binnen gekregen en zijn ze binnenkort weer opgeknapt, Simba hopelijk ook.
En wat erg van die PTT hé, het is al heel vaak gebeurd dat er van alles mis gaat met die leveringen.
Het is inderdaad jammer dat je nu niet meer aan de TT mee kan doen, maar dat is maar bijzaak, volgend jaar beter.
Ik wens je veel sterkte toe en denk ook aan jezelf hé. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Mandy,

Ik had het gelezen dat je niet meer zo actief bent op het forum, meissie om je zelf denken hoor.

Ja het is dus idd waar dat die rotziekte hier ook is aan komen waaien. Vraag me niet hoe want dat is me nog een raadsel.
Maar het is iig erg vervelend om zo door te gaan met je hobby.
En ja je blijft maar naar die grond kijken in de voliere en de kontjes maar nakijken.
Ben jij er nu helemaal vanaf eigenlijk???
Heb je nog tips voor me?
Soms zie ik verbetering en een uur later zie ik er weer een paar niet goed bij zitten. En dat maakt me zo vreselijk bang.
Gelukkig heb ik een  voorbeeld in huis zitten die er gelukkig helemaal bovenop is. Dat is Storm, die heb ik met Baytril behandeld. Het lijkt er wel op dat dat medicijn veel beter aanslaat als die Ornithosemix.
Bij Storm zag ik veel sneller verbetering als bij de buitenvalkjes.

Groetjes daan

daan

Hoi allemaal,

Hier zie ik nog steeds niet echt verbetering hoor, behalve dat de kontjes nu schoon blijven. Maar ze slapen nog lang niet allemaal op 1 pootje hoor. En dat vind ik zo eng. Hoe lang gaat het duren en gaat het welover, ik weet het niet meer hoor......................?
In ieder geval maakt zo'n rotziekte je onwijs onzeker over je hobby.

Wat wel weer heel goed gaat is met Picasso. Gijs heeft zich er heel goed door heen geslagen, hij heeft picasso helemaal gevoerd, hij wil nu uitvliegen en probeert al het blok uit te komen.
Hier 2 foto's van Picasso.

Groetjes daan

daan

3 november 2004, 20:05:57 #710 Last Edit: 3 november 2004, 20:09:32 by daan
Hoi allemaal,

Alles gaat goed hierzo, behalve dat de hond weer lopps is hahahaha.
Ik kan ook weer een beetje lachen. Dat is een poosje geleden.
Ik ben erg druk bezig met de voorbereidingen voor de TT.
de keurmeesters en de verenigingen brieven sturen en advertenties voor de krant maken.
Dus mijn verstand even op wat anders zetten.

Ik had trouwens door alle emoties niet eens aan de eitjes van Gabber en Kuiffie gedacht. ja ik wist wel dat ze er lagen, maar niet eens bij stil gestaan dat ze elke moment uit kunnen komen. Zo rond 4 november.
Ik heb ze net wel geschouwd en er zijn er 5 van de 6 bevrucht. Heel mooi en duidelijk te zien.

Met Storm gaat ook alles goed. Hi zingt en fluit alles bij elkaar. Ja kan haast niet denken dat hij ziek is geweest. Hij is ook al een poosje klaar met de medicijnen maar hij is weer helemaal de oude.

Picasso is uit gevlogen gister, was er bij toen ze er uit kwam.
Wat alleen wel heel zielig is dat Papa bovenop zijn jonkie probeert te kruipen. Dat vind ik wel sneu.
Maar de kleine snapt er natuurlijk niks van, gelukkig en die probeert papa er af te schudden.
Dat was ook zo toen Truusje ziek was, hoe ziek ze ook was. Gijs wilde perse wappen, Truusje had echt zoiets van ROT OP joh. En nu zijn eigen kindje.
Groetjes daan

daan

Hoi allemaal,

Ik heb een nieuw vliegexemplaar gekocht hahahah
En nee het is geen valkje.
Het is een Lori.
Dit is hem:

Wat een plaatje hé. Hij is van Annita, die ik ken via de valkjes.
En zij zocht een goed huisje voor Lori. Maar niemand reageerde, dus toen hebben wij besloten om hem te nemen.
We moeten nog ff kijken waneer we hem gaan ophalen.

Groetjes daan

Irene

He daan,
fijn om wer positief nieuws te horen en ook fijn dat je weer lekker kunt lachen. Wat een mooie lorrie zeg! Die komt ook bij je binnen? Gaat dat samen met je valkjes? Of heb je je valkjes alleenbuiten? :-/ weet ik ff niet meer!
Iig geval heerlijk nieuw dus; fijn! Kon je wel weer ff gebruiken! ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Karin

Wat een mooi lorietje Daantje ! Je weet wel waar je aan begint hè, want poepen en schreeuwen dat ze kunnen  :D :D :D Ik ben laatst nog met Bianca met een vogelreisje meegeweest en we gingen o.a. langs bij een loriekweker ; prachtige vogels ! Dit is nog een jonkie zo te zien ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

daan

Hoi Irene,

Lori komt gewoon binnen in een huisvoliere, die ik op zolder had staan hahaha. Ik heb ook valkjes binnen in huis. Nu 5 stuks de rest zit in de buitenvoliere.
Nee Lori kan niet samen met valkjes, dat denk ik niet tenminste en ik ga het ook niet uittesten hihihi
Ze mogen dus niet samen los.

Groetjes daan

daan

Hoi Karin,

Poepen ja daar ben ik achter gekomen whawhawhawha
Maar schreeuwen valt reuze mee, alleen als tie zijn kooi weer in moet dan gaat tie protesteren. En zet ff zijn bekkie open. Hij is gelukkig niet meer aan de pap, hij heeft Lorikorrels een soort pallets.
Nee Lori is geen jonkie meer hij is 3 jaar oud volgens zijn ringgegens.

Groetjes daan

daan

Hoi allemaal,

Nou we hebben Lori gister opgehaald en hij zit nu lekker bij ons in huis. Maar we hebben al heel wat mee gemaakt met deze knul hahahaha.
Hij is vrselijk brutaal. Echt een eigen willetjes, hij is wel een lekkere kroelkont. En wil het liefst in je kruipen. Maar zodra hij ze kooi weer in moet dan begint het feest. Hij rent letterlijk en verguurlijk door het huis heen. Hij springt en hupt in de rondte en het is dan echt een klus om hem te pakken te krijgen.
Hij is wel een echt komediant. Pennen sleutelhangers etc alles is intressant. Theelepel uit je kopje halen dat ik ook een feest en dan heel hard weg rennen met dat lepeltje. Hij klimt echt overal in en op.
Het is echt een vogel waar je heel erg om moet lachen.
Hier wat foto's van vanavond.
Hier klimt hij dus in de jas die aan de stoel hangt.
Hier ff een close-up.

Hier pikt hij dus de theelepen uit het kopje hihihi

Hier op het speeltje van Sandy

Hier ff lekker badderen

En hier ff samen met baasje op de foto

Zo ik wilde alleen nu ff foto;s laten zien van hem.
Voortaan alleen foto;s van de valkjes hoor hiihi

Groetjes daan

Paul

Hoi Daan,

Het is wel een heel mooi vogeltje ook om te zien:-)
Maar ze hebben ook een heel ander karakter dan valkjes denk ik he dat is ook niet te vergelijken.
Stond deze lori laatst te koop op de site hier want dan heb ik hem wel zien staan inderdaad die at namelijk ook korrels.

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul,

Ja klopt hij komt bij Annita vandaan en die had hier ook een advertentie gezet.
Lori is onwijse kroelkont, maar wel vreselijk brutaal, dus op zich kun je het karakter wel vergelijken met valkjes hahaha
Maar de valkjes staat toch bij mij bovenaanhoor hihi

Groetjes daan

daan

Hoi allemaal,

het eerste jonkie van Gabber en Kuiffie is vandaag geboren.
Weer een mooi wit klein donsje erbij hihi.
Ik denk niet dat alle eitjes goed zijn, maar we zien wel wat er uit komt.
Hier de foto's

Lief hé.

Verders gaat het hier gelukkig weer goed. De valkjes knappen langzaam weer op en zien er weer beter uit.
Ik zal morgen weer eens foto's maken van de buitenvalkjes.
Als het morgen goed weer is, dan gaan Picasso en Gijs ook naar buiten. Maar dan moet het wel een beetje temperatuur zijn. We zien wel en anders blijven ze de hele winter binnen hoor. ff kijken.

Groetjes daantje