7 mei 2025, 16:50:37

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

robentru

Hoi daantjuh

prachtig he zo'n geboorte.
van harte gefeliciteerd en hopenlijk gaat alles heel goed met je valkjes
heel veel plezier ermee

groetjes

Rob en Trudy

Ellen

Gefeliciteerd met het nieuwe jonkie. Het blijft toch een wondertje hoor, vind ik elke keer weer. :)

Schitterend gewoon. Heel veel sucses.

Gr.Ellen.

Inger m

Hoi,
Leuke foto's van je lori, das weer een heel ander soort vogel dan een valkparkiet! Weet je welke soort het is? In Avifauna kun je die beesten voeren (andere soort weliswaar) met kuipjes nectar. Wat geven jij aan je lori?

Enne gefeliciteerd met de kleintjes..wederom leuke foto's!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

daan

Hoi Inger,

Lori is een geel gestreepte Lori. Heel apart je ziet ze volgens mij niet zo veel. Tenminste ik zie ze ook weinig op TT's enzo.
Ja het is idd weer wat anders dan valkjes hihihi
Hij krijgt Nectar door zijn water heen, en fruit enzo. En als het mooi weer was dan mocht tie van de oude eigenaar naar buiten en dan ging hij het nectar van de passieflora opeten.

Ja geweldig hé weer een jonkie ik ben er ook erg blij mee.

Groetjes daan

Inger m

Hoi Daan,
Nee, ik heb deze lori ook niet veel gezien (mss in een dierentuin). Dus je hebt zeker wel iets bijzonders in huis...enige nadeel is ws wel de ontlasting?

Veel succes met lori en de (baby) valkjes!

gr Inger
problem.

daan

Hoi Inger,

Het valt reuze mee met de ontlasting. We geven hem  nu alleen savonds als tie eruit is geweest water. Overdag krijgt tie dan wel fruit en daar zit ook genoeg vocht in. De eerste dag scheette hij alles onder...........pppppppppffffff.
Maar gister ging het heel goed en dan is het net zoiets als bij de valkjes Nou en dat valt wel mee. De kooi houd hij ook aardig schoon en hij heeft een slaaphokje en daar doet tie niks in haahaha.

Thanks hé.

Groetjes daan

Inger m

Hoi Daan,
Ok..op die manier. Bij het voeren van de lories in Avi ging er hetzelfde in als dat eruit kwam, ofwel nectarwater in en er kwam heel vochtige ontlasting uit. Margoed dat was ook een andere soort en andere voeding, maar dat scheelt dus weer bij jullie...

gr Inger
problem.

daan

Hoi allemaal,

Ik ben net weer eens met de camara de voliere in gegaan.
Hier het resultaat.
Dit is een groepsfoto, toen ik de voliere inkwam vlogen een groot deel naar een hoek hihihi (de niet tamme dus).

En op de volgende foto zie je Chico met 2 jonkies, eentje is van haar zelf. Moi hé de witte koppen die gaan door komen.

Dit is Calvin.

En hier weer een groepje bij elkaar.

Dit is Gijs, die komt altijd lekker bij me zitten zodra ik de voliere in loop.

En hier zie je Tygo, Calvin en Pepsi.

Dit is Bailey. Zijn tekenig is behoorlijk veranderd na de rui.

De volgende is Djaro.

Dit zijn Blikkie, Monster, de geparelde is een jonkie van Chico en ng een witmasker jonkie van Gabber en Kuiffie.

De volgende is de voorste een jonkie van Lucky en Pino en de lutino is een jonkie van Pepper en Sisi.

De volgende zijn Simba en Zwabber, Simba is helemaal were opgeknapt zoals je ziet.

En de volgende is een witmasker mannetje je ziet de witte koppie al door komen.

De voorste is Lucky, dan de lutino jong, deze was heel donker geel toen ze kleiner was, maar dat is steeds lichter geworden. Wel kun je goed de parels zien. En als achterste nog een witmasker jong.
Dus Ria hierbij de foto waar je om vroeg hihihi

En op de volgende het lutino jonkie alleen.

Ria

Hoi Daan,

De reden waarom ik dat vroeg was dat ik hier nu ook zo'n gespikkeld apparaat heb zitten. Ik wist niet wat me overkwam. Gele, kanariegele pennetjes kwamen er door. Omdat ze een slechte start had vanwege de kou zitten ze binnen de jongen en ik zat er dan ook met de neus bovenop. Ik heb in mijn eigen dagboekje wat foto's geplaatst. Lastig om die te maken want vooral 's avonds is het dus niet te zien.
Wel een plaatje trouwens om te zien die van jou. Hoop dat die van mij ook zo wordt.

Groetjes,
Ria

marianca.

Hallo daantje,

Nou,ik heb genoten van de mooie foto s van je valkjes,wat een SPETTERS ;).Ben er maar beretrots op.Zo te zien is alles weer oke bij de valkjes,ze zien er goed uit.

groetjes
marianca

daan

Hoi marianca,

Dank je wel hoor.
Ja ze zien er echt weer een stuk beter uit hé

Groetjes daan

daan

Hoi allemaal,

Hier 2 foto's van de kleine van Gabber en Kuiffie, het is nog steeds bij eentje gebleven. We zullen zien of er nog een kleintje bij komt.

Groetjes daan

daan

Eitje nr 2 is bezig met uitkomen, dat is ook de enige die nog zou kunnen leven. Ik hoop dat het goed gaat.

Jullie horen het wel.

Groetjes daan

daan

Vanochtend toen ikkeek was nr 2 geboren.
Alles gaat goed dus ze zijn saampjes.
Er komen snel foto's

Groetjes daan

Paul

Hoi Daan,

Wat goed dat nummer twee toch nog uitgekomen is :-)
Voor de jongen is het ook beter om niet alleen op te groeien.
Ik ben benieuwd naar de foto's nummer 1 is ook een schatje zie leuk met dat witte dons :-)

Groetjes, Paul