15 mei 2025, 07:26:02

trio valkjes?

Gestart door hendrii, 17 mei 2013, 15:51:43

« vorige - volgende »

hendrii

Hallooo... ;)

Ik heb een vraagje, ik heb 2 koppels valkparkieten in de voliere, 2 wildkleur man, 1 lutino en 1 witte pop, het koppel lutino/wildkleur zit al een week in het blok en heeft inmiddels 3 eieren, het mannetje van de lutino paart ook met de witte pop, vanochtend kwam ik tot de ontdekking dat de witte pop ook in hetzelfde  blok zat, kan het zijn dat ze een trio *kunnen gaan* vormen of is dit onmogelijk?
Ik heb namelijk wel een verhalen gehoord over een man met 2 poppen, maar wel in verschillende blokken, maar zo samen in 1 blok heb ik nog niet meegemaakt.

Groetjes hendri

carco

Ik heb ook een trio hier zitten.
Mijn 2 dames waren tot 2 jaar geleden een hecht lesbisch koppel die ik als back up gebruikte. Daar is nu een man bijgekomen en met zijn 3en broeden ze in één blok, wat in dit geval super van pas kwam omdat het hier een geelwang betreft.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Johny en Evelien

Hai Hendri,

Hier was dat ook! 1 man met 2 lutino's Was een beetje krap maar ze hadden het gezellig hoor. Toen de eitjes van het ene popje niet bleken uit te komen (die had eerst gelegd, maar ze broedde toen al met z'n 3en, il weet dat zeer zeker) toen ging popje 1 een ander blok zoeken. De man ging er wel kijken 1 of 2 x maar liet haar links liggen. Paarde ook niet meer met haar en joeg haar weg.
We hebben het even aangezien,.wel bleef ze eitjes gelegen en heb haar apart gezet en besloten haar te laten verhuizen, waar ze apart is gezet met een andere man.

We hebben ook 4 jonge bourken in het blok en tot mijn schrik lag er vanmirgen een ei bij! De turquoisine pop zat erop, ei weggehaald, ik ging net weer kijken en de bourkenjongen worden gevoerd door papa en.mama Bourke én pleegpapa en mama turquoisine. Cloë de turquousine pop zit netjes naast de jongen, voert ze en last pap en mama Bourke ook gewoon in het blok om de jongen te voeren.

De natuur regelt zichzelf en het komt meesral goed!

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

hendrii

Heey evelien,

Thnx voor je reactie, dan wacht  ik het lekker even af, we zullen zien, gebeurt er wat dan is het leuk, zo niet, volgende ronde beter haha,
Ik vond het er apart om te zien, vandaar mn vraag.
Ach, je komt de raarste dingen tegen, zoals ik al zei, we wachten gewoon af, baat het niet dan schaad het niet    ;D

Johny en Evelien

;D Soms zijn het net mensen!  ;D
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl