valkparkiet man en vrouw weigeren elkaar

Gestart door normanB, 11 mei 2013, 18:00:22

« vorige - volgende »

normanB

ik had een vraagje over mijn valkparkiet ventje.
hij vertoont wel elke voor van mannelijk gedrag en zo en is 2 jaar oud hij heeft voor dat hij bij mij kwam eerst bij een man gezeten in die 2 jaar en met als kooi genoot ook een ventje. hij toont wel heel erg mannelijk gedrag en zo heel macho en dergelijken.

zelf heb ik een gepareld popje van bijna een jaar maar die 2 moeten niet echt wat van elkaar hebben. nu heb ik dus vandaag even dat ventje zijn bekken gecheckt en het voelde als een vrouwtje aan. zelf zou ik zie dat deze twee goed met elkaar op zoude schieten en een leuk koppeltje vormen( ik ben me er van bewust dat je de natuur niet kan bepalen) mijn vraag wat kan ik doen dat deze 2 elkaar mogen want ik zou het jammer vinden als het ventje toch een popje bleek te zijn. ze zijn beide wel heel erg aanhankelijk en knuffelbaar.

met vriendelijke groet,

norman brouwer

Patrick

Natuur kan je moeilijk dwingen maar zou voor de zekerheid eens een broedblok ophangen of je dan duidelijk verschil in gedrag ziet.
Bekkentest werkt alleen als de pop al eens een eitje heeft gelegd en anders zegt mij dat helemaal niks. Bij de 1 kan de bekken iets verder uit elkaar staan en zelfs een man kan het groter hebben als een pop (mits de pop nog geen ei heeft gelegd natuurlijk).

Met tamme huiskamer vogels kan het wel eens moeilijker zijn om er goed mee te kunnen kweken. Soms hebben koppels iets meer tijd nodig om aan elkaar te wennen.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

carco

11 mei 2013, 20:24:34 #2 Last Edit: 12 mei 2013, 11:57:45 by carco
De valk die je hebt overgenomen is echt een mannetje hoor  ;)
Zo lang zitten ze nog niet bij elkaar, even geduld hebben dus.

Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Alexandra

Hier ook het advies .. heb geduld .. ik heb hier een man en een pop ruim 5 maanden bij elkaar gehad en keken ze niet naar elkaar om .. nu zitten ze buiten in een voliere met een broedblok (en andere koppels valkparkieten) en pats boem ... verliefd zijn ze ... en koppelen ze als een gek ...

even geduld en anders idd een blok proberen ..

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Suus91

Ik heb hier sinds gisteren ook een kweekklaar koppel zitten, deze hebben al jonkies gehad.
Probleem is alleen mocht ze gisteren niet in een aparte kooi zetten met broedblok.
Dus ik heb het stelletje maar verhuisd naar de grote voilere waarna ze op wonderbaarlijke wijze helemaal tevreden waren (En dat na 1 dagje met zijn allen buiten de kooi zitten ??? )
Ken ik nu wel het broedblok in de kooi ophangen?

De rest van mijn valken heeft nog geen ervaring met broeden.
Gaat ook beetje lastig met een totaal van 4 vrouwen en 2 mannen, het nieuwe stel meegerekend.
Alleen is het andere mannetje wel hopeloos verliefd op de opaline die hem niet ziet staan hihi
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky