Vanaf welke leeftijd kunnen valkjes praten/fluiten?

Gestart door Maaisiej, 14 oktober 2012, 16:59:35

« vorige - volgende »

Maaisiej

Hoi,

Weet iemand vanaf welke leeftijd valkjes ongeveer kunnen gaan praten en/of fluiten?
Ik heb een valkparkietje van 8 weken oud, hij heet Rio en zo roep ik hem ook altijd en soms lijkt het of hij dat nazegt/roept zeg maar. In ieder geval in precies dezelfde klank als ik 'm roep. Ik weet helemaal niet of dat kan haha of dat het toeval is :P

En kunnen vrouwtjes trouwens ook leren praten? Fluiten in ieder geval niet toch?

Rocko

Ik denk niet dat er vanaf een bepaalde leeftijd een valk zou kunnen praten etc.

In het begin moeten ze natuurlijk wennen aan alles. Maar het ligt per valkje anders.

Als je een ritme maakt met de woordjes/fluitjes (elke x als je binnen komt, of voor de kooi staat) en natuurlijk zoveel mogelijk, dan heeft je valkje het zo onder de knie.

Mannetjes leren veel meer en sneller.

Er zijn maar enkele vrouwtjes die het kunnen.

Succes!  ;D

Maaisiej

Ok! :)

Kan het ook weleens zo zijn dat je mannetjes niet kunt leren fluiten (en/of praten)?
En kunnen vrouwtjes wel fluiten? De kweker zei dat vrouwtjes soms wel kunnen praten maar nooit kunnen fluiten omdat ze daar het 'apparaat' zeg maar niet voor hebben :P

Chipitoke

Ik heb 4 valkjes.
3 mannetjes en 1 vrouwtje.

Lana het vrouwtje kan inderdaad niet praten en fluit ook geen melodietjes.Ik heb haar zelf gevoerd.

Mikey was al gevoerd door de mensen waar ik hem van heb gekocht,hij was toen 6 weken.Met acht weken zei hij al kiekeboe,omdat we dat spelletje steeds met hem deden.
Hij heeft nu een uitgebreide woordenschat en fluit veel melodietjes.

Jimmy heb ik via marktplaats,hij was twee jaar en was niet tam.Hij heeft inmiddels wel een paar melodietjes overgenomen van zijn dikke vriend Mikey en is behoorlijk tam geworden.Hij en mikey zijn onafscheidelijk.

En dan hebben we Chipito.Hem heb ik zelf gevoerd vanaf 3 weekjes.En hij praat ons echt de oren van het hoofd af.En kent natuurlijk ook allerlei melodietjes.

Mikey was dus 2 weken bij ons en hij was 8 weken toen hij zijn eerste woordje zei,de rest van de woordjes en melodietjes volgden al snel.

Chipito was 6 weken hier toen hij begon met praten en melodietjes.
Ze leren natuurlijk ook veel van elkaar.
Dus ik denk niet dat leeftijd iets wil zeggen.
Ik denk wel de tijd die je erin wil steken.