Stekel hoe oud ongeveer en vragen over gewicht

Gestart door stekelsvrouwtje, 30 december 2012, 19:47:27

« vorige - volgende »

stekelsvrouwtje

hoi,

ik heb een vraagje over onze nieuwe valkparkiet.
we hebben m nu 2 weken en we hebben m gekocht met de informatie dat hij 3 weken zou zijn. maar na 3 dagen vloog hij al en eet soms al zaad. en op dit moment is hij/zij redelijk aan het puberen... weten jullie misschien hoe oud hij kan zijn???

en nog een vraagje, we hebben hem nogsteeds 4x per dag aan de pap want als we minder geven valt hij af maar bij 4x per dag blijft hij rond de 75 gram en volgens ons is dat te weinig? hoe en wat moeten we daarmee
Nog iets trouwens haha mag je de pap nog een keer opwarmen als je teveel over hebt?

stekelsvrouwtje

Sanna

Hallo,

Aan de foto te zien zou ik zeggen een week of 6. Maar ik kan op de foto het staartje niet zien. Je valkje is nu nog echt niet aan het puberen hoor, dat komt pas over een paar maanden.

Voor wat betreft je overige vragen, in het andere topic dat je geopend hebt (http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,41038.0.html) heb je al als antwoord gekregen dat je de pap beter niet nog een keer kunt opwarmen. Gewoon weggooien dus na gebruik. Ook heeft Lin je in de laatste reactie een link gegeven naar een uitgebreid artikel dat over handopfok gaat. Op ongeveer driekwart van dat artikel vind je een voedingsschema waarin je naar het gewicht van jouw valkje precies kunt aflezen hoeveel keer per dag je pap moet geven en hoeveel ml per keer.

Groetjes, Sanna