6 mei 2025, 16:47:07

Pubertijd, bang of dominant?

Gestart door Mandy_Zazu, 17 september 2012, 19:38:14

« vorige - volgende »

Mandy_Zazu

Chico is van 2 mei. Bijna 5 maanden.
Ik heb hem sinds hij 10 weken was.
Hij was heel lief, wilde graag gekroeld worden en bleef gezellig op je schouder zitten. Nu kan hij praten en deuntjes fluiten.

Maar sinds een week of 2 word hij steeds agressiever.
Hij wil niet gekroeld worden, hapt soms als je hem op wil pakken, of wilt aaien, knuffelt met zijn speeltje maar het volgende moment word hij boos en valt hij zijn speeltje aan, enz,..enz,...

Zijn gedrag slaat steeds in een keer om, dus wij weten nooit wat ons te wachten staat. Dit gebeurd trouwens meer s'avonds dan de rest van de dag! Wat kan dit zijn?

Pubertijd, bang, dominant?
Wij weten trouwens niet of het een man of pop is.
???

Mandy_Zazu

Ik heb zelf maar wat verzonnen aangezien hier tegenwoordig weinig reactie komt op vragen. Wel jammer hoor. Ik heb zijn speeltje vervangen door een nieuwe en nu is hij veel liever.

Savanna-c

Ik zou niet weten wat het was denk dat hij verliefd op het speeltje geweest is?

En ja idd heel weinig mensen nog maar op het forum jammer :(

Mandy_Zazu

Hi.

Ja het heeft even geholpen, maar hij heeft zich nu op mijn zusje gestort! En die is wat minder makkelijk inwisselbaar!
Thanks voor je reactie, ja heel jammer dat het steeds minder word.

Groetjes!

carco

Ik vermoed broeds gedrag?
Zal het kunnen dat het een man is?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy_Zazu

Ik denk zelf dat het een man is ja.
Zingt en kwebbelt veel en zijn kleuren worden scherper.
Het is een wildkleur en zijn kop word langzaam scherper geel.
Als het broeds gedrag is, wat dan te doen?

Bedankt voor je reactie.
Groetjes

daan-jack

hoi uit dit bericht begrijp ik dat een valk dus na 5maanden al in de pubertijd gaan en dat je al kunt gaan zien of het een man of een pop is.ik heb zelf 2 valken waaronder een witmasker(waarvan het witte masker nog grijs is met hele vage witte tint erdoor) en een geparelde (waarvan ik heb begrepen dat die parels weg gaan als het een man is).ik ben zo benieuwd wat het geslacht is van die 2.zou ik het nu al aan het gedrag kunnen merken of is daar nu nog niets over te zeggen.ik vind namelijk dat die geparelde wat "stoerder"is dan die "wit"masker.ze zij trouwens 12 en 10 weken.
groetjes daan

andre28

Hoi mandy, ik ben hier ook een hele tijd niet meer op deze forum geweest.
Als een valkparkiet rond de 5 a 6 maanden oud zijn gaan ze puberen.
Dit kan nog wel wat heftiger worden dan wat jij beschrijft.

Bij mij thuis is het bij de vogels ook een paar van 5 a 6 maanden oud en ook hier zie ik dit gedrag, er zit er eentje bij die zeer dominant is.

trieneke

Citaat van: Mandy_Zazu op 17 september 2012, 19:38:14
Chico is van 2 mei. Bijna 5 maanden.
Ik heb hem sinds hij 10 weken was.
Hij was heel lief, wilde graag gekroeld worden en bleef gezellig op je schouder zitten. Nu kan hij praten en deuntjes fluiten.

Maar sinds een week of 2 word hij steeds agressiever.
Hij wil niet gekroeld worden, hapt soms als je hem op wil pakken, of wilt aaien, knuffelt met zijn speeltje maar het volgende moment word hij boos en valt hij zijn speeltje aan, enz,..enz,...

Zijn gedrag slaat steeds in een keer om, dus wij weten nooit wat ons te wachten staat. Dit gebeurd trouwens meer s'avonds dan de rest van de dag! Wat kan dit zijn?

Pubertijd, bang, dominant?
Wij weten trouwens niet of het een man of pop is.
???

hallo mandy, zo doet mijn vogel ook! maar ik weet dat rockey een mannetjes is en sweety een vrouwtje rockey doet precies het zelfde als die van jou maar ik heb wel speeltjes in z'n kooi hangen maar daar speelt die veder ook niet mee! en het is echt niet leuk hoe die nu doet. ps; help ???