10 mei 2025, 01:00:14

Dagboekje Tommy

Gestart door miep, 30 juli 2012, 14:44:08

« vorige - volgende »

animallovertje

Persoonlijk vind ik dat geen 1 valkparkiet alleen zou moeten zitten. omdat het gewoon echte groepsdieren zijn. ik houdt mijn valkjes dan ook in groepsverband en als je ziet hoeveel ze aan elkaar hebben is dat een prachtig gezicht
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

miep

het gaat niet goed met b100,
hij heeft antibiotica gekregen van de dierenarts maar als hij dat neemt ; hij kan amper drinken en slikken ! sinds die antibiotica.
dus niet meer gegeven.

kan hij daar allergies voor zijn ?
hij kreeg antibiotica voor een grote wond dat ie had.

*Esther*

Hoe komt je valkje in een keer aan die wond dan?
Door het grasparkietje waar hij bij zat?

Savanna-c

Citaat van: *Esther* op 22 augustus 2012, 19:40:01
Hoe komt je valkje in een keer aan die wond dan?
Door het grasparkietje waar hij bij zat?

Ik denk omdat hij die nacht heel erg hysterisch was:

Citaat van: kaykiller op 16 augustus 2012, 14:25:05
Citaat van: miep op 16 augustus 2012, 13:23:23
mijn vader heeft naar het beestje gekeken, hij heeft iets op zijn buik wat precies of geplukt is of een wond is.

Me vader wilde kijken en hij werd door b100 tot bloedends toe gebeten.

Mijn vader vreest ervoor dat het beestje ouder is dan ze hebben gezegd.

Vannacht werd ik om half 2 wakker door histerisch raar geluid. (geen krijsen ofzo) ik me bed uit en kijken , was b100 met volle vaart in zijn kooi aan het vliegen en vloog keihard tegen het tralies op een paar keer  :o

Ik schrok echt hoor, ik heb het ligt aan gedaan en hij ging gewoon door en ik wist niet wat ik moest doen dus ik heb maar wat zaadjes op de grond gelegd en tegen hem gaan praten en dan ben ik op de bank gaan slapen bij hem in de buurt en een lampje aangelaten en hij werd rustiger gelukkig.

Ik zit erg te denken om b100 wel te houden maar dan een vriendje of vriendinnetje voor hem te halen zodat ze elkaar hebben als b100 niet tam word dan is ie in elk geval niet alleen en dan zet ik die op mijn slaapkamer.

En dan komt het nieuwe beestje in de huiskamer.

Ik zit erover te denken morgen naar de dierenarts te gaan met b100. want hij doet toch wel heel raar hoor, ondanks mijn weinig ervaring maar dit is toch niet echt zoals het hoort te zijn.

:'( arm b100 tje

maar als ik er niet ben schijnt ie ook heel erg te gaan krijzen, maarja ik moet wel werken natuurlijk en ik werk maar partime.Maar denk je dat ze minder lawaai maken als ze met twee zijn als ik weg ben ? Moet natuurlijk beetje rekening met de buren ook houden...

dat hij zich toen heeft open gehaalt...

Citaat van: miep op 22 augustus 2012, 18:13:36
het gaat niet goed met b100,
hij heeft antibiotica gekregen van de dierenarts maar als hij dat neemt ; hij kan amper drinken en slikken ! sinds die antibiotica.
dus niet meer gegeven.

kan hij daar allergies voor zijn ?
hij kreeg antibiotica voor een grote wond dat ie had.

He wat erg sterkte met B100!!  :-\

miep

nee die wond komt niet door het grasparkietje bij mij had ie het al alleen door dat gepluk is het groter geworden vrees ik.

niet aan gedacht ja zou zo maar kunnen door die nacht dat hij zo hysterisch deed.

arm beestje, ik hoop dat het hij het halen gaat hij ziet er niet best uit, maar hij heeft wel weer gegeten gelukkig ! Dat is een goed teken.

Savanna-c

Ik hoop ook dat hij het red maar dat zal toch wel?
Ik vind het wel raar dat hij iets krrijgt om te slikken, ik zou denken ze geven je een zalf voor op die wond ofzo,

Toen onze kat een wond op zijn neus had (gebeten door een vos/hond/rat??) Hebben we er gewoon jodium op gedaan, en dat werkte goed ik weet niet of dat bij vogels ook kan maar als dat kan en vogels er tegen kunnen zou ik het doen, maar eerst informeren want ik zou niet weten of dat wel mag....

Succes!!

patty

hoi,
hoe is het met b100, ik hoop dat ie een beetje herstelde is.ik had graag één vrolijker dagboek gezien.
groetjes patty en croky,

miep

ja hij is herstellende  :)
mijn nieuwe dagboek staat bij 'andere dieren'
mijn roodruggetje mag hier geen topic  :-[

patty

owe, sorry....ga ik dat dat lezen.

miep

eind deze maand komt Charlie bij me wonen, adoptie uit herplaatsing. ik kan niet wachten !

Ze eet van bord aan tafel etc. Ben de keuken hier al aan het verbouwen, een zitstok voor knulletje Tommie en ik heb een tafeltje voor mevrouw Charlie en ik ga dan speciaal placemat met bord voor haar en beker zodat zij aan tafel kan eten.

Vergeet niet mijn topic over Tommie bij andere dieren he  :P

Charlie doet me heel erg aan Nellie Oleson denken uit huis op de prairie. haha !

patty

veel plezier met je nieuwe valkje ben erg nieuwsgierig.

miep

b100 zit zelfs al bij mijn vader op zijn schouder en op zijn vinger  ;D hij is aan het vooruit gaan.

Charlie komt 30 september !  ;D ;D ;D ;D

Savanna-c

Wat leuk!! Nog 21 nachtjes :)

En wauw wat goed B100 toch nog tam  :D :D :D Goed gedaan zeg!!

Komt hij ook bij jou?

miep

toen ik het wilde proberen beet ie in me vinger  :o

haha
het is wel echt een sukkel hoor, ook echt heel erg onhandig.
past wel goed bij me vader (hihiihihihi  ;D) denk dat ze het daarom zo goed kunnen vinden  :D :D :D

Savanna-c

Oeh niet hard hoop ik?!

Wel goed dat ze het goed kunnen vinden met elkaar :)