9 mei 2025, 09:01:22

Dagboekje Tommy

Gestart door miep, 30 juli 2012, 14:44:08

« vorige - volgende »

Inge88

Citaat van: miep op 15 augustus 2012, 18:39:38
ik ga steeds met mijn hand in de kooi rustig, gister ben ik wel een kwartier blijven staan maar ze dribbelt driftig heen en weer tot ik mijn hand uit de kooi doe.
Het was echt lang want ik dacht misschien als ik het langer volhoud dat het dan lukt, maar ik kreeg er pijn in mijn rug van.

en vandaag weer, maar ze blijft zwaar onrustig als ik het doe.
en trosgierst, brood of wat dan ook trekt ie zijn mond niet voor open ook niet als ik het erin leg.

Dit kost inderdaad het meeste tijd. Het valkje moet je eerst leren vertrouwen en dat kan even duren. Je kunt niet vanuit gaan dat het valkje dit na een paar dagen al doet. Jouw valkje eet niet van trosgierst. Is er iets anders behalve zaadvoer wat hij wel eet?

Savanna-c

Citaat van: miep op 15 augustus 2012, 17:28:00
Ik heb een zwaar maar wel goed besluite voor mezelf genomen.
Nu er nog kans is dat ze tam kan worden, ik ben vandaag bij een andere kweker geweest om te kijken voor een tamme parkiet.

Het tam maken van een 'wilde' parkiet is niet iets voor mij, en ik denk dat ik dan beter nu een goed baasje kan vinden zodat ze nog tam gemaakt kan worden dan dat ik haar hier hou (wat ik eigenlijk wil) en niet op de juiste manier kan gaan.

Ik ben verliefd geworden op een roodrugparkiet die tam is en in september komt ie bij mij wonen. Deze is wel ouder maar al tam gemaakt...

Ik ga hier ook een oproepje plaatsen.
Of als een van jullie interesse heeft in b100 ?

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Niet opgeven hoor!!!!!!!
Het lukt vast wel en idd misschien zou kortwieken helpen?

miep

mijn vader heeft naar het beestje gekeken, hij heeft iets op zijn buik wat precies of geplukt is of een wond is.

Me vader wilde kijken en hij werd door b100 tot bloedends toe gebeten.

Mijn vader vreest ervoor dat het beestje ouder is dan ze hebben gezegd.

Vannacht werd ik om half 2 wakker door histerisch raar geluid. (geen krijsen ofzo) ik me bed uit en kijken , was b100 met volle vaart in zijn kooi aan het vliegen en vloog keihard tegen het tralies op een paar keer  :o

Ik schrok echt hoor, ik heb het ligt aan gedaan en hij ging gewoon door en ik wist niet wat ik moest doen dus ik heb maar wat zaadjes op de grond gelegd en tegen hem gaan praten en dan ben ik op de bank gaan slapen bij hem in de buurt en een lampje aangelaten en hij werd rustiger gelukkig.

Ik zit erg te denken om b100 wel te houden maar dan een vriendje of vriendinnetje voor hem te halen zodat ze elkaar hebben als b100 niet tam word dan is ie in elk geval niet alleen en dan zet ik die op mijn slaapkamer.

En dan komt het nieuwe beestje in de huiskamer.

Ik zit erover te denken morgen naar de dierenarts te gaan met b100. want hij doet toch wel heel raar hoor, ondanks mijn weinig ervaring maar dit is toch niet echt zoals het hoort te zijn.

:'( arm b100 tje

maar als ik er niet ben schijnt ie ook heel erg te gaan krijzen, maarja ik moet wel werken natuurlijk en ik werk maar partime.Maar denk je dat ze minder lawaai maken als ze met twee zijn als ik weg ben ? Moet natuurlijk beetje rekening met de buren ook houden...

kaykiller

Citaat van: miep op 16 augustus 2012, 13:23:23
mijn vader heeft naar het beestje gekeken, hij heeft iets op zijn buik wat precies of geplukt is of een wond is.

Me vader wilde kijken en hij werd door b100 tot bloedends toe gebeten.

Mijn vader vreest ervoor dat het beestje ouder is dan ze hebben gezegd.

Vannacht werd ik om half 2 wakker door histerisch raar geluid. (geen krijsen ofzo) ik me bed uit en kijken , was b100 met volle vaart in zijn kooi aan het vliegen en vloog keihard tegen het tralies op een paar keer  :o

Ik schrok echt hoor, ik heb het ligt aan gedaan en hij ging gewoon door en ik wist niet wat ik moest doen dus ik heb maar wat zaadjes op de grond gelegd en tegen hem gaan praten en dan ben ik op de bank gaan slapen bij hem in de buurt en een lampje aangelaten en hij werd rustiger gelukkig.

Ik zit erg te denken om b100 wel te houden maar dan een vriendje of vriendinnetje voor hem te halen zodat ze elkaar hebben als b100 niet tam word dan is ie in elk geval niet alleen en dan zet ik die op mijn slaapkamer.

En dan komt het nieuwe beestje in de huiskamer.

Ik zit erover te denken morgen naar de dierenarts te gaan met b100. want hij doet toch wel heel raar hoor, ondanks mijn weinig ervaring maar dit is toch niet echt zoals het hoort te zijn.

:'( arm b100 tje

maar als ik er niet ben schijnt ie ook heel erg te gaan krijzen, maarja ik moet wel werken natuurlijk en ik werk maar partime.Maar denk je dat ze minder lawaai maken als ze met twee zijn als ik weg ben ? Moet natuurlijk beetje rekening met de buren ook houden...

ik zou er een tam popje bij halen dan hebben de buren ook geen last meer

miep

ik weet niet of b100 een man of vrouw is, maar je denkt dus wel als ik een popje bij zet dat ze dan wat rustiger zijn ?
Ja ze mogen natuurlijk lawaai maken, tis maar dat ze niet heel de dag hysterisch lopen te krijsen als een stelletje wilde stieren  ;)

kaykiller

Citaat van: miep op 16 augustus 2012, 14:38:41
ik weet niet of b100 een man of vrouw is, maar je denkt dus wel als ik een popje bij zet dat ze dan wat rustiger zijn ?
Ja ze mogen natuurlijk lawaai maken, tis maar dat ze niet heel de dag hysterisch lopen te krijsen als een stelletje wilde stieren  ;)

poppe maken bijna geen geluid alleen kwekere een man schreeuwt heel erg en krijst als ze alleen zitte behalve als ze dominant zijn dan willen ze niks van andere weten :P

miep

dan zal b100 wel een man zijn want die krijst er wat op los als ik er niet ben zei de buurman.

ik heb b100 al eens betrapt.

ik ga het met me vader bespreken, of ik zoek een goed huisje, ofwel krijgt hij bij mij een popje erbij.

en dan snachts bij mij op de slaapkamer, met een nachtlampje voor meneer  :P
ik kan moeilijk altijd op de bank gaan slapen omdat meneer bang is in het donker  :P

carco

Citaat van: kaykiller op 16 augustus 2012, 15:49:07
Citaat van: miep op 16 augustus 2012, 14:38:41

poppe maken bijna geen geluid alleen kwekere een man schreeuwt heel erg en krijst als ze alleen zitte behalve als ze dominant zijn dan willen ze niks van andere weten :P

Dit is pertinent niet waar!
Ook popjes kunnen schreeuwen, heeft niets met het geslacht te maken.

Het beste advies wat ik je kan geven is bij de kweker navragen hoe oud hij echt is.
Ik lees dat dit niet leuk is en B100 zou inderdaad wel eens veel ouders kunnen zijn dan de kweker beweerd heeft.
Rede van het schreeuwen zal dan ws. zijn dat hij niet gewend is opgesloten te zijn in een kooi.
Een tam valkje erbij halen zou ik dan zeker nog niet doen. De kans is zeer groot aanwezig dat je dan straks met 2 stresskippen in huis zit.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

animallovertje

misschien wordt B100 wel veel te veel gepusht om tam te worden?
ik heb hier ook valkparkieten die je tot bloedens toe bijten als je ze probeert vast te houden. dat vinden ze gewoon niet leuk.

en ook hier heb ik ''s nachts wel eens paniek in de kooi en dat heeft niets te maken met dat ze zich niet prettig erin voelen. maar waarschijnlijk zien ze dan opeens niets meer en weten ze niet waar ze naartoe moeten vliegen. dan doe ik inderdaad ook gewoon een klein lampje naast de kooi aan, dat helpt enorm.

misschien moet je hem wat meer de tijd geven om aan je te wennen en eventueel je ideeen bijstellen. dat hij misschien niet zo tam wordt als dat je zou willen wat niet wil zeggen dat je er geen leuk valkje aan hebt.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

miep

Me vader is verliefd op het beestje geworden en had aangeboden hem te nemen, hij woont nu bij mijn vader (waar er overdag altijd iemand is) en heeft een grasparkietje erbij genomen. Het schijnt te helpen dat hij zich nu minder eenzaam voelt ze kunnen goed overweg alleen als het grasparkietje bijv ook maar even krabt ofzo dan schrikt b100 al..

maar hij was al veel rustiger dus hopelijk is hij daar beter op zijn plek. Goeie tussenoplossing  :)

ze gaan met hem ook nog langs de dierenarts vanwege dat wondje op de buik dat wat groter wordt.

carco

Mooi opgelost zo ;)
En jij ? Wat voor vogel neem je nu dan? Of ga je een tam valkje zoeken?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

miep

ik heb voor een tam roodruggetje gekozen.
die al trosgierst uit mijn hand eet  ;D

mag ik dat hier ook plaatsen de voortgang enzo ? ondanks dat het geen valkje is ?

Rianne

Daarvoor hebben we het forum Andere Dieren :)

animallovertje

zozo.. dat is wel heel wat anders. hopelijk heb je er veel plezier van..
meost je wel een heel andere kooi kopen zeker?!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

miep

b100 is paar dagen bij mijn vader en is nu in de rui.
dus hij/zij is wel ouder geweest....
gelukkig heeft ie het daar goed en hij voelt zich er ook op zijn gemak met veel drukte en nog een grasparkietje erbij...

:) sinds ie daar is heeft ie niet meer histerisch gedaan, komt misschien omdat ie niet alleen kan zijn....