7 mei 2025, 19:29:28

Dagboekje Tommy

Gestart door miep, 30 juli 2012, 14:44:08

« vorige - volgende »

animallovertje

is een beetje lastig omdat het valkje zo ver weg zit. maar ik denk een witmasker bont opaline.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Savanna-c

Ach watis hij lief!!!
En echt een hele mooie mutatie!

En ik dank ook dat wat hierboven staat want hij heeft wel een beetje pareltjes maar weet je ook of het een man of een vrouw is?

miep

ik heb geen idee of het een man of een vrouw is.

Ik heb een idee, ik ga mijn badkamer ombouwen tot een vogelbadkamer haha ! Ik ben verzot op planten, in de keuken heb ik allemaal planten staan maarja die zijn giftig voor die beesten. Gelukkig kan mijn keuken dicht dus meneer heeft daar niets te zoeken en is helemaal veilig.

Maar ik zou op mijn badkamer ook graag planten hebben, maar ik ben van plan dat als hij helemaal tam is hem ook mee te nemen voor te douchen enzo. Dus ik dacht ik ga alle planten waar hij van mag eten kopen en op de badkamer zetten zodat het een jungle word dat hij kan eten van alles als we gaan douchen.

Whaha, ok ik ben gek.
Gelukkig woon ik op mezelf en heeft niemand daar last van, kan ik lekker me eigen ding doen  ;D :P

miep

Ik heb een zwaar maar wel goed besluite voor mezelf genomen.
Nu er nog kans is dat ze tam kan worden, ik ben vandaag bij een andere kweker geweest om te kijken voor een tamme parkiet.

Het tam maken van een 'wilde' parkiet is niet iets voor mij, en ik denk dat ik dan beter nu een goed baasje kan vinden zodat ze nog tam gemaakt kan worden dan dat ik haar hier hou (wat ik eigenlijk wil) en niet op de juiste manier kan gaan.

Ik ben verliefd geworden op een roodrugparkiet die tam is en in september komt ie bij mij wonen. Deze is wel ouder maar al tam gemaakt...

Ik ga hier ook een oproepje plaatsen.
Of als een van jullie interesse heeft in b100 ?

carco

Dus ik begrijp dat je het opgeeft met B100 en helemaal niet meer voor een valkje gaat?

Waarom knip je hem niet eenmalig ? Het tam maken kost dan veel minder moeite en zo kan je hem er lekker uithalen.
Het is toch nog een jonge vogel?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

miep

ja het is een jonge vogel.

maar dat kortwieken is toch niet echt leuk en goed voor de vogel ?

miep

weet je wat ik eigenlijk denk/vrees....

de kweker zei dat hij al een paar weken zelfstandig at.
Maar kan hij dan wel twee maanden zijn ? Of is hij misschien toch ouder.......

carco

Waarom niet?
Wat zal leuker zijn? Een vogel die constant gestresst is en daardoor jij ook , of een vogel die even tijdelijk niet goed kan vliegen maar waardoor je er wel alle aandacht aan kan schenken zodat hij merkt dat je niets kwaad in de zin hebt?
Het is niet iets blijvends hoor, ze kunnen zo weer terug vliegen ;)

Het is trouwens wel een mooi valkje.

carco

Citaat van: miep op 15 augustus 2012, 17:55:29
weet je wat ik eigenlijk denk/vrees....

de kweker zei dat hij al een paar weken zelfstandig at.
Maar kan hij dan wel twee maanden zijn ? Of is hij misschien toch ouder.......

Tussen de 6 en 8 weken zijn ze zelfstandig.
2 Maanden is 8 weken, dus als de kweker eerlijk is, dan zou hij rond de 3 maanden kunnen wezen. Moet op zich nog wel te doen zijn.

miep

ok. ik ga nog een poging wagen  :)

ik heb b100 ondanks alles toch echt op die korte tijd in mijn hart gesloten...

Maar dat kortwieken, kan ik dat zelf doen of moet ik daarvoor langs een dierenarts ?

carco

Op zich is het niet moeilijk, maar als je het nog nooit gedaan hebt kan je het misschien beter door iemand met ervaring laten doen?

miep

veroorzaakt het niet nog meer stress voor het beestje ?

dan is ie angstig en dan kan ie niet vliegen dan is het nog angstiger ?

carco

Ik wil niet 100% beweren dat het zo wel lukt, maar in het algemeen wel. Zeg 90%
Je moet hem ook niet zo laten knippen dat hij totaal niet meer kan vliegen, maar dat hij geen hoogte meer kan maken.

Inge88

Ik had mijn eerste valkje met bijna 4 maanden bij een kweker vandaan en was totaal niet tam. Maar zij is ook heel tam geworden. Het kost je wat tijd en geduld, maar dat vond ik het waard. En ik was 12 jaar destijds  ;)

Ik lees ook dat je je valkje sinds 7 augustus hebt? Dat is nu 8 dagen... dat is niet bepaald lang. Ben je al rustig met je hand in de kooi geweest om het valkje aan je hand te laten wennen?

miep

ik ga steeds met mijn hand in de kooi rustig, gister ben ik wel een kwartier blijven staan maar ze dribbelt driftig heen en weer tot ik mijn hand uit de kooi doe.
Het was echt lang want ik dacht misschien als ik het langer volhoud dat het dan lukt, maar ik kreeg er pijn in mijn rug van.

en vandaag weer, maar ze blijft zwaar onrustig als ik het doe.
en trosgierst, brood of wat dan ook trekt ie zijn mond niet voor open ook niet als ik het erin leg.