Patrick zijn dagboek***kleine update***

Gestart door Patrick, 5 oktober 2011, 19:17:52

« vorige - volgende »

Patrick

Vandaag alle vogels gevangen en op wormen gecontroleerd en helaas hadden er een paar last van. Direct alle vogels gevangen en met de hand ontwormd. Is er echt weer tijd voor met dat natte weer dat ze ineens opduiken.
Over een dag of 10 weer hetzelfde ritueel (zijn me handen ook weer genezen)  ;D

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

☺ Pita ☺

Patrick

nou................ sommige zijn sneller  :-[ En dan vooral waar je het niet van verwacht, heel rustig wachten in het netje en als je dan je hand erin doet........... auw hahahahahaha

carco

Jij had daar toch geen last van zei je ???  ;D  :-X  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Patrick

Citaat van: carco op 10 oktober 2011, 13:41:07

Sommige kunnen het wel  ;) En je zag dat de meeste het toch niet deden  ;D

Maar even terug on topic.......... zaterdag had ik alle vogels behandeld met ontwormen alleen een te hoge dosis gegeven. Overdoseren kan wel maar er zijn grenzen en daar ben ik even iets te ruim in geweest. Heb ze nu allemaal zeer slecht zitten maar het komt goed volgens Dr. Oranje (net even gebeld). Mocht dus 0,2ml geven en ik gaf ze allemaal 0,7 a 0,8 ml rechtstreeks in de krop. Heb er 5 in de ziekenboeg zitten en 2 hebben bij voeding gekregen om wat extra energie te krijgen. Moet Dr. Oranje vrijdag terug bellen want hij had nog nooit van zo'n overdosering gehoord die eerlijk gezegt is. Is dus benieuwd hoe dit zich ontwikkeld op de vogels en wat de schade zal zijn in sterfte gevallen.
Wordt vervolgt dus..........

☺ Pita ☺

Pffff da's wel balen ja , gelukkig zijn valkparkieten echt sterke vogels dus hopenlijk gaat de schade mee vallen Patrick.
Ik zal voor je duimen ;)

Groetjes Petra.

*Esther*

Citaat van: Patrick op 10 oktober 2011, 19:48:50
Citaat van: carco op 10 oktober 2011, 13:41:07

Sommige kunnen het wel  ;) En je zag dat de meeste het toch niet deden  ;D

Maar even terug on topic.......... zaterdag had ik alle vogels behandeld met ontwormen alleen een te hoge dosis gegeven. Overdoseren kan wel maar er zijn grenzen en daar ben ik even iets te ruim in geweest. Heb ze nu allemaal zeer slecht zitten maar het komt goed volgens Dr. Oranje (net even gebeld). Mocht dus 0,2ml geven en ik gaf ze allemaal 0,7 a 0,8 ml rechtstreeks in de krop. Heb er 5 in de ziekenboeg zitten en 2 hebben bij voeding gekregen om wat extra energie te krijgen. Moet Dr. Oranje vrijdag terug bellen want hij had nog nooit van zo'n overdosering gehoord die eerlijk gezegt is. Is dus benieuwd hoe dit zich ontwikkeld op de vogels en wat de schade zal zijn in sterfte gevallen.
Wordt vervolgt dus..........

Daarom ontworm ik niet meer per valkje maar via het drinkwater. Zo ben ik dus mijn twee gezoomde witmaskers verloren destijds.

gr Esther

Patrick

Door overdosering?
Krijg ze er wel door heen maar ze hebben wel een klap gekregen.
Me mooiste vogel heeft het natuurlijk het moeilijkst nu (mooie wildkleur jong en het zuivere wildkleur koppel waar die uit kwam).

Na 3 dagen schijnen ze het ergste gehad te hebben dus even morgen en overmorgen afwachten.

Gr,

Patrick

*Esther*

Yep door overdosering.
Ze kwamen er niet doorheen de rest wel.

carco

Jeetje dat is heftig zeg  :-\
Klik op het plaatje voor onze site!

Saar

Ik hoop dat ze er door heen komen!
Ontwormen doe ik eigenlijk nooit... Ondanks dat ze buiten zitten ::) Laatste x toen ik bij de vogelarts was, hadden ze geen wormen of andere parasieten... Kan je dan niet beter gewoon 1 a 2 x per jaar wat ontlasting opsturen/ wegbrengen en als er dan uit komt dat ze wormen hebben om ze dan pas te behandelen?

Rianne

Ik ontworm eigenlijk ook nooit. Maar moet het vanaf nu wel goed in de gaten houden omdat we verhuisd zijn en er allemaal vogels in de achtertuin zitten. Duiven, spreeuwen, koolmezen, mussen... kunnen allemaal op de voliere zitten, heb een deel wat niet overdekt is. En er lopen nu konijnen in de voliere. :)
Succes met je valken Patrick, hoop dat ze er weer bovenop komen.

Nadiine

Sterkte met de zieke vogels, ik hoop dat ze er weer bovenop komen! hoe gaat het nu met ze???

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Patrick

Zitten er een paar heel slecht en ben bang dat deze het niet zullen halen. 2 zuivere wildkleuren zijn inmiddels overleden.
Heb er een paar in een zieken kooi zitten en weet nu inmiddels wel het verschil tussen 1 druppel overdoseren of 4 a 5 keer de hoeveelheid overdoseren  :-[
Wijze les voor de volgende keer dus............

Rianne