animallovertje
Valkparkiet

Geslacht: 
|
hallo allemaal, ik ben al een paar dagen op zoek naar een cinnamon opaline bonte man. het liefst met witmasker, maar dit blijkt lastig te zijn.
nu kwam ik op marktplaats een mooie valkparkiet tegen.. heel tam en hij ziet er voor mij uit als cinnamon gepareld.. maar dat bonte.. dat weet ik niet zeker.. natuurlijk heb ik de adverteerder gemaild, maar die wist het eigenlijk ook niet.. die vertelde mij dat de ouders de volgende mutatie was: pop : gepareld man: gewolkt (ken ik niet??) beide donker cinnamon
op de vraag of het jong gele stekels als kuif had was het antwoord ja..
hier kunnen jullie het jong zien:

voor grotere afbeelding: http://img692.imageshack.us/img692/3657/valkfotow.jpg
ik zei ook dat ik op zoek was naar een man.. de adverteerder dacht bijna zeker te weten dat dit een man was, omdat hij fel gekleurde wangen had.. maar klopt het ook dat je het daaraan kan zien? of kan ik beter een dna test proberen te laten doen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mariejj
Valkparkiet

Geslacht: 

|
opaline cinnamon bont, als je de helemaal linkse bedoelt.
Wangvlek kan je het helemaal niet aan zien. Vraag eens een foto van de moeder. Die moet namelijk ook cinnamon zijn wil je er een mannelijke cinnamon uit krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
animallovertje
Valkparkiet

Geslacht: 
|
ik heb even gevraagd naar een foto van de ouders.. ze zei dat beide dieren cinnamon waren.. maar ik heb dus gevraagd voor foto's.. hopelijk wil ze een DNA test doen.. komt dan wel helemaal op mijn rekening.. is op zich wel logisch, alleen wel jammer van het geld als het een pop blijkt te zijn
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
animallovertje
Valkparkiet

Geslacht: 
|
ja dat zijn inderdaad nestgenoten ja. kan het dan geen mannetje zijn? moet het dan een vrouwtje zijn? of is dat op 1 of andere manier wel mogelijk?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
animallovertje
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Bedankt voor je info Jeroen! ik heb even gevraagd naar foto's en voor de zekerheid nog even gevraagd of het echt allemaal jongen uit hetzelfde nest waren.. maar dan klopt het dus niet dat beide ouders cinnamon zijn, wat ze wel zei.. dat is jammer... want het klonk verder perfect..
Ben weer erg blij dat er zo'n forum is.. anders had ik dus 16 euro voor niets betaald!
ik laat jullie nog even weten over hoe en wat verder
|
|
|
|
|
|
|
|
|
carco
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Brutus onze lieve boomer
|
De mutatie die jij zoekt zijn bijna allemaal op voorhand poppen. Een hele moeilijke mutatie om als man te vinden. Deze moeten bijna allemaal getest worden. Zie je inderdaad op deze foto de nestgenoten en zijn die wildkleur, kan je er zeker van zijn dat de cinnamon een pop is.
Groetjes: Caroline.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
animallovertje
Valkparkiet

Geslacht: 
|
ja, dat maakt het wel een stuk lastiger.. misschien moet ik dan toch maar gewoon voor een andere mutatie gaan.. die niet perse cinnamon heeft (wat dat maakt het denk ik niet lastig) dan weet ik dus niet wat de jongen voor geslacht zijn, maar als ik straks eerst 5 dna testen moet doen voor ik eindelijk een man heb gevonden wordt het een dure zaak ben ik bang..
het is wel jammer, want ik vind ze ook echt mooi in die mutatie!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenw
Valkparkiet

Geslacht: 

|
En aan gezien dat zijn broers en zussen geen cinnamon zijn Dan komt de cinnamon van de vader kant af en is het een pop
Zie je inderdaad op deze foto de nestgenoten en zijn die wildkleur, kan je er zeker van zijn dat de cinnamon een pop is.
Dit klopt niet, als de vader split cinnamon is en moeder cinnamon kan het cinnamon jong gewoon een man wezen, en komen er ook 'wildkleuren' uit. Zelf zou ik, als je echt zo graag een opaline cinnamon bonte witmasker wilt even wat langer zoeken, het zou zonde zijn als je toch 'spijt' krijg omdat je een valkje heb wat niet helemaal is wat je wilt. En zelf de geslachten van je jongen weten is ook erg handig. Hey je moet het nog even goed door lezen , heb ik ook verteld
ja, dat maakt het wel een stuk lastiger.. misschien moet ik dan toch maar gewoon voor een andere mutatie gaan.. die niet perse cinnamon heeft (wat dat maakt het denk ik niet lastig) dan weet ik dus niet wat de jongen voor geslacht zijn, maar als ik straks eerst 5 dna testen moet doen voor ik eindelijk een man heb gevonden wordt het een dure zaak ben ik bang..
het is wel jammer, want ik vind ze ook echt mooi in die mutatie!
Er zullen wel genoeg kwekers zijn die kweken in mutatie die jij wil hebben Niet opgeven even door zoeken nog . En je popje heb nog wel even de tijd voor dat zij aan een nestje wil gaan beginnen
Je heb de tijd...
En die DNA testen nee . Maar zoek je persee een jong als je een ouder valkje Neem .die in de mutatie is die jij wil hebben ,en nog jong is voor de eerste rui .maar hij toont macho gedrag fluit de bouwvakker fluitje Dan zijn die testen overbodig.
Zo heb ik me laaste twee mannen uitgezocht.
Maar heb geduld echt het wordt beloont geef niet op
|
|
|
|
|
|
Jeroen
|
|
|
|