9 mei 2025, 19:21:03

hulp nodig bij deze mutatie

Gestart door animallovertje, 23 september 2011, 17:53:05

« vorige - volgende »

animallovertje

hallo allemaal,
ik ben al een paar dagen op zoek naar een cinnamon opaline bonte man. het liefst met witmasker, maar dit blijkt lastig te zijn.

nu kwam ik op marktplaats een mooie valkparkiet tegen.. heel tam en hij ziet er voor mij uit als cinnamon gepareld.. maar dat bonte.. dat weet ik niet zeker..
natuurlijk heb ik de adverteerder gemaild, maar die wist het eigenlijk ook niet..
die vertelde mij dat de ouders de volgende mutatie was:
pop : gepareld
man: gewolkt (ken ik niet??)
beide donker cinnamon

op de vraag of het jong gele stekels als kuif had was het antwoord ja..

hier kunnen jullie het jong zien:

voor grotere afbeelding:
http://img692.imageshack.us/img692/3657/valkfotow.jpg

ik zei ook dat ik op zoek was naar een man.. de adverteerder dacht bijna zeker te weten dat dit een man was, omdat hij fel gekleurde wangen had.. maar klopt het ook dat je het daaraan kan zien? of kan ik beter een dna test proberen te laten doen?
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Jeroenw

DNA test  uit laten voeren wangvlek
Is onbetrouwbaar om daar het geslacht te herkennen

Ik hoop het voor je dat het een man is
Hij is heel mooi krijg  je super mooie jongen van
Samen met jou popje

mariejj

opaline cinnamon bont, als je de helemaal linkse bedoelt.

Wangvlek kan je het helemaal niet aan zien.
Vraag eens een foto van de moeder. Die moet namelijk ook cinnamon zijn wil je er een mannelijke cinnamon uit krijgen.

animallovertje

ik heb even gevraagd naar een foto van de ouders.. ze zei dat beide dieren cinnamon waren.. maar ik heb dus gevraagd voor foto's..
hopelijk wil ze een DNA test doen.. komt dan wel helemaal op mijn rekening.. is op zich wel logisch, alleen wel jammer van het geld als het een pop blijkt te zijn :(
--------------

Jeroenw

23 september 2011, 20:38:33 #4 Last Edit: 23 september 2011, 20:41:51 by Jeroen-valkparkiet
Ik zou nog eens duidelijk vragen naar de foto's
Het zal inderdaad jammer zijn als je voor niks moet betalen

Maar kijk uit , ik zal de aandacht nog even op de foto's geven
Doen ze er moeilijk over dan klop er iets niet

Ze praate er eerst ook overheen

De jongen die er naast zitten zijn dat zijn broers en zussen als dat zo is dan zijn beiden ouders geen cinnamon de rest had ook cinnamon moeten zijn met Combie bont. Dan klop er iets niet
succes

animallovertje

ja dat zijn inderdaad nestgenoten ja.
kan het dan geen mannetje zijn? moet het dan een vrouwtje zijn? of is dat op 1 of andere manier wel mogelijk?
--------------

Jeroenw

Het zit zo

Als de ouders beiden cinnamon zij. Dan krijg je 100 % cinnamon
Poppen en mannen

Als er 1 ouder  cinnamon de man   dan worden zijn dochters cinnamon
Poppen

Als moeder alleen cinnamon is kan ze dat niet door geven aan haar jongen Geen van de jongen is cinnamon omdat ze geen split kan zijn voor cinnamon

maar dan moet de man ook cinnamon zijn of split ervoor

Dan krijg je mannen en poppen cinnamon.

En aan gezien dat zijn broers en zussen geen cinnamon zijn
Dan komt de cinnamon van de vader kant af en is het een pop

Vraag maar even door over de foto's

Gr. Jeroen

Jeroenw

Op mijn foto eronder
Weet ik dat het een pop is zonder DNA test
Haar vader is split cinnamon

animallovertje

Bedankt voor je info Jeroen!
ik heb even gevraagd naar foto's en voor de zekerheid nog even  gevraagd of het echt allemaal jongen uit hetzelfde nest waren.. maar dan klopt het dus niet dat beide ouders cinnamon zijn, wat ze wel zei.. dat is jammer... want het klonk verder perfect..

Ben weer erg blij dat er zo'n forum is.. anders had ik dus 16 euro voor niets betaald!

ik laat jullie nog even weten over hoe en wat verder ;)
--------------

carco

De mutatie die jij zoekt zijn bijna allemaal op voorhand poppen.
Een hele moeilijke mutatie om als man te vinden. Deze moeten bijna allemaal getest worden.
Zie je inderdaad op deze foto de nestgenoten en zijn die wildkleur, kan je er zeker van zijn dat de cinnamon een pop is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

animallovertje

ja, dat maakt het wel een stuk lastiger.. misschien moet ik dan toch maar gewoon voor een andere mutatie gaan.. die niet perse cinnamon heeft (wat dat maakt het denk ik niet lastig)
dan weet ik dus niet wat de jongen voor geslacht zijn, maar als ik straks eerst 5 dna testen moet doen voor ik eindelijk een man heb gevonden wordt het een dure zaak ben ik bang..

het is wel jammer, want ik vind ze ook echt mooi in die mutatie!
--------------

mariejj

24 september 2011, 00:54:18 #11 Last Edit: 24 september 2011, 00:55:57 by mariejj
Citaat van: Jeroen-valkparkiet op 23 september 2011, 21:27:53

Citaat van: carco op 23 september 2011, 22:47:11
Zie je inderdaad op deze foto de nestgenoten en zijn die wildkleur, kan je er zeker van zijn dat de cinnamon een pop is.

Dit klopt niet, als de vader split cinnamon is en moeder cinnamon kan het cinnamon jong gewoon een man wezen, en komen er ook 'wildkleuren' uit.

Zelf zou ik, als je echt zo graag een opaline cinnamon bonte witmasker wilt even wat langer zoeken, het zou zonde zijn als je toch 'spijt' krijg omdat je een valkje heb wat niet helemaal is wat je wilt.  En zelf de geslachten van je jongen weten is ook erg handig.

Jeroenw

Citaat van: mariejj op 24 september 2011, 00:54:18
Citaat van: Jeroen-valkparkiet op 23 september 2011, 21:27:53

Dit klopt niet, als de vader split cinnamon is en moeder cinnamon kan het cinnamon jong gewoon een man wezen, en komen er ook 'wildkleuren' uit.

Zelf zou ik, als je echt zo graag een opaline cinnamon bonte witmasker wilt even wat langer zoeken, het zou zonde zijn als je toch 'spijt' krijg omdat je een valkje heb wat niet helemaal is wat je wilt.  En zelf de geslachten van je jongen weten is ook erg handig.

Hey je moet het nog even goed door lezen , heb ik ook verteld

Citaat van: animallovertje op 23 september 2011, 22:49:18
ja, dat maakt het wel een stuk lastiger.. misschien moet ik dan toch maar gewoon voor een andere mutatie gaan.. die niet perse cinnamon heeft (wat dat maakt het denk ik niet lastig)
dan weet ik dus niet wat de jongen voor geslacht zijn, maar als ik straks eerst 5 dna testen moet doen voor ik eindelijk een man heb gevonden wordt het een dure zaak ben ik bang..

het is wel jammer, want ik vind ze ook echt mooi in die mutatie!

Er zullen wel genoeg kwekers zijn die  kweken in mutatie die jij wil hebben
Niet opgeven even door zoeken nog . En je popje heb nog wel even de tijd voor dat zij aan een nestje wil gaan beginnen

Je heb de tijd...

En die DNA testen nee . Maar zoek je persee een jong als je een ouder valkje Neem .die in de mutatie is die jij wil hebben ,en nog jong is voor de eerste rui .maar hij toont macho gedrag fluit de bouwvakker fluitje
Dan zijn die testen overbodig.

Zo heb ik me laaste twee mannen uitgezocht.

Maar heb geduld echt het wordt beloont geef niet op

Jeroenw

De mutatie die jij zoekt zijn bijna allemaal op voorhand poppen.
Een hele moeilijke mutatie om als man te vinden. Deze moeten bijna allemaal getest worden.

Groetjes: Caroline.

Ja en nee

Als vader en moeder die mutatie hebben heb je kans op mannen
Die zullen er wel zijn even goed zoeken

Ik heb nu veel opaline en chinnamons en splits voor bont
En opaline cinnamons Zo mutatie kan ik pas in derde generatie.  pas gaan kweken

Anders had ik wel de moeite voor je gedaan om zo mutatie man voor je te kweken.

Ik kan het wel in 1 generatie maar dat zijn poppen en garantie heb je nooit

Maar ik zeg geef niet op blijf zoeken succes

Jeroenw

O ik lees nu de mutatie Cinnamon in zit

Als je even wacht kan ik opaline chinnamon man kweken
Maar dan geen bont erin

Ik heb net een opaline cinnamon man , moet nog volwassen worden
En liesa is opaline chinnamon

Die twee geven 100 % opaline chinnamon mannen en poppen
Maar als hij zij parels verliest ziet het eruit als een normalen cinnamon

Als ik me vergist in zijn geslacht blijk een pop te zijn

Geen nood sheridon is split opaline en cinnamon en split bont