9 mei 2025, 14:26:01

hulp nodig bij deze mutatie

Gestart door animallovertje, 23 september 2011, 17:53:05

« vorige - volgende »

animallovertje

wat een berichten! ik wordt weer goed geholpen!!
jullie hebben gelijk! ik moet niet zo snel opgeven.. het vrouwtje is inderdaad nog lang niet klaar voor een nest.. maar ja.. als het mannetje straks veel jonger dan het vrouwtje is dan gaat het ook niet heel goed lijkt mij..

maar ik zal proberen wat rustiger te zoeken ;)

Jeroen: Fijn dat je zo met me meedenkt! maar ik zoek eigenlijk wel echt een valkparkiet die bont en opaline in zich heeft.. het liefst dan 1 of alle 2 split, zodat ik iets meer verschillende soorten jongen krijg..
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Tamireya

CitaatEn die DNA testen nee . Maar zoek je persee een jong als je een ouder valkje Neem .die in de mutatie is die jij wil hebben ,en nog jong is voor de eerste rui .maar hij toont macho gedrag fluit de bouwvakker fluitje
Dan zijn die testen overbodig.

Nou dat alles is geen garantie voor het geslacht Jeroen.

Bij Calimero zit ik namelijk nog steeds te twijfelen wat het voor geslacht is.
Hij fluit het bouwvakkersfluitje en probeert andere liedjes na te fluiten maar heeft nu ook al een aantal veren verloren en de parels komen gewoon terug....

Dus of Cali is een pop die kan fluiten of een man die een uitzondering is omdat hij de parels niet verloren is  ;)

Ik zou dus, als je er 100% zeker van wilt zijn, een dna test aanraden als je een valkje gevonden hebt.

Geef niet zo snel op en zoek rustig verder naar jou mutatie, je hebt nog een hele boel tijd  :)

Jeroenw

Tamireya

Als ik het goed heb is calimero  de  bonte opaline toch ?
Dan duurt het langer voor dat de parels weg zijn. sommige zeggen drie jaar.

carco

24 september 2011, 13:40:14 #18 Last Edit: 24 september 2011, 13:45:26 by carco
Ik zeg ook niet dat ze niet te vinden zijn, maar dat je moet gaan testen. En ik geloof toch niet dat je erop zit te wachten eerst een vogel of 10 ( ik noem maar wat) te gaan testen voor je eens een man hebt? Wordt een hele dure vogel dan.

Groetjes: Caroline.

P.S. Ook ik kan ze kweken, maar ook zij moeten getest worden.
Klik op het plaatje voor onze site!

animallovertje

maar dan vraag ik mij af.. welke mutaties hoef je niet te testen wil je zeker zijn dat het een man is?!
dus wat dat betreft ben je het sowieso helaas kwijt... alleen weet ik nu dat ik moet kijken als ik een cinnamon laat testen of beide ouders ook cinnamon zijn anders is het sowieso een pop
--------------

carco

Waar ik je over had gemaild moet een man zijn.
Ook Patty kan ze kweken, daar heb ik Akay van. Dus ze zijn wel te vinden, met heel veel zoeken.
Maar dan moet je goed de ouders en de splitten weten.
Ik heb trouwens wel een getekend witmasker koppel aangeschaft waarvan de man getekend cinnamon opaline is en de pop cinnamon. Dan weet je het dus wel! De poppen zijn dan opaline en de mannen niet, maar dragen wel de split daarvoor.
Dus naar zo'n koppel zal je moeten zoeken. Al dan wel of niet met witmasker.

carco

Wat je meestal niet hoeft te testen zijn de wildkleurvormen, maar zonder opaline of cinnamon erin.
Ze kunnen dan wel de split meedragen.
Hierbij is het juist bijna onmogelijk een (ongeteste) pop van te vinden omdat dat meestal mannen zijn.

animallovertje

ja, alleen het popje heeft al opaline dus dan gaat die methode voor mij niet op..  ach.. ik zoek gewoon rustig door.. misschien kom ik nog wel een "ouder" valkje tegen van een half jaar tot een jaar ofzo.. dan is het qua gedrag meestal al beter te zien dat het een man zou kunnen zijn en als je dan een DNA test doet is het niet alleen maar een gokje maar heb je al een vermoeden dat het een man zal zijn.
--------------

carco

Klopt dit zou het gemakkelijkst zijn in jou geval.

( Of je moet even een uurtje rijden naar mij toe wat ik je aanbood  :P )

mariejj

Citaat van: animallovertje op 24 september 2011, 13:49:27
alleen weet ik nu dat ik moet kijken als ik een cinnamon laat testen of beide ouders ook cinnamon zijn anders is het sowieso een pop

Alleen de moeder moet cinnamon zijn,  vader kan er ook split voor zijn.

animallovertje

ohja.. dat is waar.. maar dan meot wel het hele nest cinnamon zijn wil er een mannetje tussen zitten?
--------------

carco

Citaat van: animallovertje op 24 september 2011, 14:42:44
ohja.. dat is waar.. maar dan meot wel het hele nest cinnamon zijn wil er een mannetje tussen zitten?

nop: als de man split cinnamon is en ma ook hoeft niet alles cinnamon te zijn.

Wel als beide ouders cinnamon zijn.

Jeroenw

Citaat van: carco op 24 september 2011, 14:11:18
Klopt dit zou het gemakkelijkst zijn in jou geval.

( Of je moet even een uurtje rijden naar mij toe wat ik je aanbood  :P )

Mooie kans toch !! Voor jou dan weet je zeker dat het goed komt
Ook al is het een uurtje rijden ,ik zal het doen  ;)

Jeroenw

Citaat van: carco op 24 september 2011, 14:49:06
Citaat van: animallovertje op 24 september 2011, 14:42:44

nop: als de man split cinnamon is en ma ook hoeft niet alles cinnamon te zijn.

Wel als beide ouders cinnamon zijn.

Als de rest van de nest de meeste cinnamon zijn dan heb je meer kans dat er een man tussen zit, anders is het net een loterij met 50% kans
Of minder 25 %

animallovertje

oooh carolien.. je maakt het me wel echt lastig hoor.. je hebt zo gelijk dat dat gewoon de ideale optie was!
ik zal er eens met mijn ouders over gaan praten.. want ik ga dan toch liever niet alleen met rijden, maar ik vraag me echt af of zij wel mee willen, zo'n eind..
--------------