mijn eerste donsjes!lizzy de mams plots overleden...

Gestart door wiesje73, 20 april 2011, 20:19:35

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Jij geluk dat je ze dit weekend al haalt.
Ik moet wachten tot volgend weekend :'(
Maja, geduld is een schone zaak:D

wiesje73

Raad gevraagd::::::

Kiwi en mango zijn bij hun nieuwe baasjes, kiwi deed t super met de papvoeding daar maar mango wil geen pap eten , de nieuwe eigenaar heeft bij http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,38226.0.html een topic geopend heeft iemand mischien tips voor haar!!!

smiley

1 tip ze terug halen ,ze denken dat jij hun moeder bent en opeens ben jij er niet meer .
Dit is weer voorbeeld van handopfok ,thuis lukt het prima en bij de nieuwe eigenaar die volgens jou ook meer ervaring had met handopfok lukt het met 1 niet .
Maar ze zijn nog zo jong dat ze snel gewicht zullen verliezen en dat is niet de bedoeling ..
Hier gaat nooit een handopfok valkje de deur uit pas wanneer ze zelfstandig kunnen eten ..mogen ze verhuizen .

groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

Hoi Wiesje

Wat Conny zegt is ook mijn tip, direct de beide vogels terug halen naar jou en jij moet ze pappen tot dat ze zelfstandig zijn.
Ondanks dat zei meer ervaring heeft, ze zien jou als moeder en daar verander je niks aan
en ook hier gaan de pap jongen niet eerder de deur uit of ik moet 1000000% zeker weten dat ze zelfstandig zijn

Dikke knuffels
Larissa

wiesje73

Hij heeft wel wat binnen gekregen onder dwang maar het ging niet zo als bij kiwi die had de 7 ml zo op.
Ik ben zelf nog maar net gister met handopfok begonnen wegens het erge plukken het liefst had ik ze natuurlijk bij de ouders gelaten maar dat kon gewoon niet was echt tot bloedends toe.
Zullen ze mij na 1 dagje al dan als moeder herkennen?
ik heb contact met de nieuwe eigenaar en hoor straks hoe het gaat.

Groetjes Wiesje

wiesje73

@Larissa ik zal met Audrey overleggen hoe het nu gaat.
want hij had wel wat binnen dus maar nog niet zo veel.

Larissa

hoi hoi

Ze vertrouwen jou ze hebben een band met jou ondanks dat ze in het begin door hun moeder opgevoed zijn
Dat je aan handopfok bent begonnen is niet erg dat is zelfs verstandig met het gepluk van ouders

Maar toen moeders nog voerde had je ze al in de hand, jou herkenenj ze, vertrouwen ze, en met de 1e pap voeding zijn ze jou als moeder gaan zien.
Dwang voeding kan ook de vertrouwens band met de mens kapot maken, daarom ben ik daar ook geen voorstander van

Hoop dat alles goed komt

groetjes Larissa

smiley

Hallo Wiesje

Ik heb net nog even mee zitten lezen ,en ik moest toch nog even reageren ..
Omdat ik zat te lezen dat het jonge valkje onder dwang gevoerd werd .
Ik weet dat de bedoeling goed is van het nieuwe baasje ,maar als een valkje onder dwang word gevoerd.
Is de kans heel groot dat het zich verslikt en dan een longontsteking krijgt .
En een valkje dat onder dwang te eten krijgt zal het vertrouwen in de mens snel kwijt zijn ...
En dat zou erg jammer zijn , ook voor de nieuwe baas !!!

Ik hoop dan ook dat jij en de nieuwe baas eruit zullen komen hoe dit aan te pakken ...

Groetjes Conny

wiesje73

Hoi hoi

Nou kleine beetjes erin proberen te krijgen zoals ik begreep niet dat het er zo ingespoten werd.
en zo heeft ze er wel wat in gekregen.
Maar hoe kan het dan dat kiwi wel zo de hele 7ml schreeuwend op at?
Pfff voel me echt rot hoor.
Ik heb al gemaild naar de nieuwe eigenaar.

Larissa

Hoi meid

Niet rot voelen je probeert het beste in belang van je valkjes
Ik denk dat Kiwi het iets makkelijker oppakt en gewoon de spuit/lepel ziet als voedingsbron
Het ene valkje is daar nou makkelijker in als het andere

Kop op komt helemaal goed en ik had gelezen dat het niet dwangvoeding onder dwang is maar voorzichtig proberen iets tevoeren

groetjes en Knuffels
Laris

smiley

Hallo Wiesje

Ik bedoel ook niet dat ze het verkeerd doet ,en ik begrijp ook dat ze hem kleine beetje geeft .
Dit alles is ook goed bedoelt maar een valkje wat op zo'n manier pap krijgt verslikt zich gewoon snel ..
Het andere valkje maakt dan wel een hoop herrie maar doet het  wel zelf het eten .
En daar zit het verschil ,jij hoeft je niet schuldig te voelen je kon dit ook niet weten .
We zijn op dit forum om te helpen ,en ook ik leer nog elke dag bij .
Ik wil niemand het idee geven dat er iemand schuldig is of zo !!
Jij en het nieuwe baasje willen het zo goed mogelijk doen en wij willen daarbij helpen .
Het komt vast wel goed !! samen komen jullie er wel uit ....

Groetjes Conny

wiesje73

Ik waardeer jullie hulp ook echt dat is super ;) zonder jullie raad was mij met dit handopfok ook nooit gelukt.
Je krijgt een eerste nestje en gaat ervanuit dat alles goed gaat en dan worden ze zo geplukt en loop je tegen deze problemen aan.
Ik hoop ook dat alles goed gaat met mango.
Ik hoor straks hoe het voeden weer is gegaan en heb ook gemaild als het niet wil dat mango terug kan komen hoor.
We hebben allebei het beste voor de kleintjes over.

Groetjes Wiesje

Palomino

Hoi allemaal,

Ik heb net ook een reactie in m'n eigen topicje gedaan, hier zal ik ook nog even een berichtje doen.

Dwangvoeding klinkt heel ernstig, maar ik druk het spuitje zachtjes tegen de zijkant z'n snaveltje, en als het bekje open gaat spuit ik een klein beetje voer op z'n tong. T'is dus niet "spuiten in de keel en (vr)eten".
Ik heb Wiesje net gemaild en wat mij betreft gaan we doen wat het beste is voor Mango. Waarschijnlijk is dat gewoon terug naar Wiesje totdat ze zelfstandig zijn. (Kiwi gaat dan uiteraard mee.)
Ik wil hier niet gaan stressen met voeren, terwijl hij bij Wiesje vast gewoon weer zelf van een lepeltje gaat eten.
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties!
Groetjes Audrey

wiesje73

Kiwi en mango zijn er weer!
Omdat mango natuurlijk erge honger had hebben we ze door de ouders laten voeren en dat deden ze gelijk!dat is toch de beste voeding.
Het pappen bij mij van een lepeltje en de kleinste gaat redelijk maar ze hebben lang niet zulke mooie grote kropjes al wat ze van de ouders kregen.
ik laat ze nu allemaal gewoon door de ouders voeren en na de voeding zet ik de ouders appart ivm plukken.
Ik neem dan 1 voeding per dag over zodat ze wel mochten ze minder gevoerd worden dat ze gewend blijven aan pap eten.
Ik denk dat dit een goede oplossing zo is .
En de oudsten zal ook niet lang meer duren dat ze uitvliegen en dan kan ik wat trosgierst en grasparkiet zaadjes op de bodem leggen.

Palomino

Super hoor, dat ze gelijk zo lekker werden gevoerd! Een hele opluchting. Als de ouders tijdens het voeren niet te erg gaan plukken is dit denk ik de beste oplossing. En met jou ene papvoeding op een dag blijven ze gewend aan het lepeltje.
Groetjes Audrey