|
Pagina's: [1] 2
|
|
|
Auteur
|
Topic: Valkje wil niet eten. (gelezen 666 keer)
|
|
|
wiesje73
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hoi
Las net je mail ik hoop dat ze hier snel reageren en tips kunnen geven. Hier at ie net zoals kiwi schreeuwend van t lepeltje en het was zo binnen. mischien idd door wat stres en ineens met z'n tweetjes ipv 5? ik hoop dat ie gauw gaat eten die lieverd!
Groetjes Wiesje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rissiejjj
Valkparkiet

|
Wonen jullie dicht bij elkaar? Anders zou ik als ik jou was wiesje daar is heen gaan. Kijken hoe zij/hij op jou reageert.
Eerste dagen was hier inderdaad ook moeilijk, naja bij de inmiddels zelfstandige dan. De 2 kleintjes hebben nergens last van gehad.
En anders eerst toch maar dwangvoeren. Wel voorzichtig natuurlijk. Maar dit heb ik met mijn eerste ook moeten doen. Hoop dat het goed komt!.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Larissa
Valkparkiet

Geslacht: 

|
STOP
Ga niet over op dwangvoeding dan kun je de vertrouwens band naar mensen toe, met alle elende van dien
Breng beide valkjes terug naar Wiesje Laat wiesje dit afmaken, zei zien Wiesje als moeder en zullen van haar de pap voeding weer aannemen
Wiesje jij moet dit volbrengen tot dat ze zelfstandig zijn
Heel veel s6 met de valkjes
groetjes Larissa
Ps ik heb zelf regelmatig jonge valkjes en ook wel die ik moet pappen maar hier gaan ze niet eerder weg tot dat ze volledig zelfstandig zijn (tip voor volgende keer)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rissiejjj
Valkparkiet

|
Met Dwangvoeden bedoel ik NIET het spuitje maar achterin de snavel duwen en spuiten maar. Nee, gewoon met veel geduld telkens wat in het snaveltje proberen te krijgen. Vertrouwen van mijn vogel is niet geschaad hierdoor. Maar ik deed in het begin ook, eventjes zorgen dat ze de smaak te pakken had, en wou ze niet meer, dan stoppen, gaf naar behoefte. Dwangvoeden klinkt heel extreem, maar zo bedoel ik het niet. De vriendelijke versie op zorgen dat ze wat binnen krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Larissa
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Nee oke, de vriendelijke versie....ik meende dat je echt dwangvoeding bedoelde dus spuit er in en (vr) eten.
Je kunt het proberen door iets met zachte dwang er in te krijgen, maar pas daar wel mee op...ik ken ook hele eigenwijze valkjes die dat niet accepteren.
Ik hoop dat het helpt
groetjes Larissa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rissiejjj
Valkparkiet

|
Dat zou ik niet eens kunnen. Nee alles met respect!.
En anders toch maar zoals iedereen zegt terug naar Wiesje Maar je zou toch denken dat het moet kunnen zo. Mijn valkje wou de eerste dagen ook niet, maar deed het uiteindelijk toch. De kleintjes die hier nu zijn zijn gewoon enorm makkelijk. Eerste dag drupje in de snavel en ze deden het uit zichzelf.
Nou heel veel succes ermee! En dat je de juiste beslissing mag maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wiesje73
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Ik heb je gemaild hoor!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
smiley
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hallo Wiesje en Audrey
Ik vind jullie super kanjers jullie hebben echt gehandeld in het voordeel van de kleine valkjes .. En dat mag ook wel eens gezegd worden ,waren er maar meer mensen zoals jullie  Dan zouden er minder valkjes dood gaan !!!
Meiden jullie zijn toppie !!!!
Groetjes Conny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wiesje73
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Dankjewel Conny
We hebben ook echt het beste met ze voor. En ze zijn al weer mooi aangekomen ze waren afgevallen tot 83 gram en wegen nu alweer ruim 100 Gr. Super hè!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wiesje73
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Ja idd alleen mango was afgevallen  Stress weekend gehad hè dus dan verwar ik nog wel 's wat haha 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: [1] 2
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.13 seconden met 20 queries.
| |
|