mijn eerste donsjes!lizzy de mams plots overleden...

Gestart door wiesje73, 20 april 2011, 20:19:35

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Zodra ze eenmaal maar door hebben dat het eten van jou komt, dan gaat het helemaal goed!.
Hier staan ze te dringen wie als eerste mag, en maar piepen/krijsen als ze even niet aan de beurt zijn. Geweldig om te zien!.

Heel veel succes, maar t gaat allemaal goedkomen daar!

wiesje73

Thanks!! Ik ga nu even werken ben 12 uur thuis en dan gaan we het doen!! Spannend maar het lijkt me ook best leuk nu (beetje eng wel nog) maar dat is denk ik even wennen.
En dan hoop ik dat ze het heerlijk vinden ;D

Rissiejjj

Het komt vast en zeker goed, je hebt zoveel tips gekregen hier!. Kan niet anders dan goedkomen!.
Zou ik nog eventjes per mail mijn telefoonnummer geven? Dat mocht je nog een vraag hebben je mij eventueel ook kunt bellen?
Hoeft niet natuurlijk, maar als je dat prettig vind om achter de hand te hebben stuur ik hem even.

wiesje73

Haiii
Ja mail je nummer nog maar voor geval ;)

Was om half 12 al thuis ;D de kropjes van de kleintjes was niet heel goed gevuld dus heb ze gepapt ;) ik zelf zit er ook onder haha maar heb t gedaan ik had de voeding gemaakt en een spuitje gevuld de rest van de voeding in t bakje met een bakje eronder met heet water dat het langer warm blijft en ben begonnen de 2 kleinsten vonden t gelijk geweldig en liepen gewoon naar t spuitje toe  het was nog niet echt dat voergeluid wat je hoort als ze door de ouders gevoerd worden maar meer eraf sabbelen dus ik heel voorzichtig spuiten en ze vonden t lekker de andere 3 moeten denk ik nog wat wennen dat ging niet van harte en dan draaiden ze de koppies weer weg maar ze hebben wel wat binnen gekregen maar hebben de kropjes niet echt heel vol wanneer zou ik het dan weer moeten proberen omdat ze dus een half kropje hebben,?
Nu even de knoeiboel opruimen haha ze zitten weer lekker in het nestkastje te slapen nu.

Gerdy

wat heerlijk dat ze wat pap binnen hebben gekregen..als ze een paar keer geproefd hebben wat het is dan gaat het steeds beter.

succes

Rissiejjj

Haha, heerlijk he dat geknoei.
Ben net ook weer aan het vogeltjes en mezelf poetsen geweest. haha.

Je kunt het beste gewoon over paar uurtjes nog is weer proberen.
Het is toch vaak zo dat de wat ouderen er wat meer moeite mee hebben, die zijn al wat verder met alles.
Gewoon straks nog is proberen, of gewoon om 5 uur.
Mochten ze echt niet willen kun je ook een klein beetje dwingen, natuurlijk niet in de houdgreep nemen en erin proppen, maar zorgen dat ze verplicht wat binnen krijgen.

Succes met het geknoei, haha.

Dat piepgeluidje komt vanzelf, en dan zou je willen dat ze ermee stoppen, haha.
Ik heb telkens 1 op mijn vinger zitten en de ander voor me, als ik ze bij elkaar zet dan pakken ze soms elkaars snaveltje omdat ze eten willen. Maar dan is degene die niks krijgt aan het krijsen, echt niet normaal, haha. Nog eventjes en dan beginnen ze al te krijsen als je bij ze komt.

Naja, ik stuur mijn nummer eventjes per mail, kunt me dan gewoon bellen of smsen mocht er wat zijn.

wiesje73

het gaat super nu eerst was het even een aangerommel en was ik erg onzeker moet ik heel eerlijk zeggen, ik heb het met spuitje geprobeerd en dat werkt bij het allerkleinste goed maar heb het nu ook met een verbogen theelepeltje bij de oudste 4 gedaan, de hoeveelheid die ze nodig hebben doe ik dan in het spuitje en dan vul ik steeds het lepeltje en dat werkt voor mij nu geweldig met de 4 grootsten dan het was even uitproberen maar ze hebben nu mooie volle kropjes ;D
en wat is het leuk om te doen, nu al weten ze dat ze van mij eten kregen en dat lopen ze gewoon naar de lepel toe superleuk ;) hoe erg ik er tegen op zag zo leuk vind ik het nu om te doen!
ze liggen nu heerlijk in de bak van een kleine kooi met veel zaagsel, knuffeltje erbij waar ze heerlijk tegen aan liggen met z'n allen en dan nog een  handdoek voor de helft er overheen daar de kooi op en nu slapen ze weer tevreden.
En ze zitten echt al mooi in de veertjes!

wiesje73

Vandaag gaan kiwi en mango naar hun nieuwe baasje.
Nu ik met handopfok moest beginnen wil zij dat ook heel graag met hun vogeltjes doen en hebben daar meer ervaring mee als mij mee dus dat komt ook helemaal goed ;)
Ik zal ze missen de lieverds :'( maar ze krijgen super leuke eigenaars ;D

Groetjessss

Rissiejjj

Super zeg dat het zo goed gaat!.
Echt leuk om te horen.
En kan niet wachten tot het kleintje naar hier komt.
Nu nog het moeilijkste, een Naam.
Betrap me er nu alweer op dat ze allemaal clown genoemd worden.
Maar zo noem ik me hond zelfs, haha. Maar hard aan het denken voor enkele echt originele namen :)

☺ Pita ☺

Goed zo !!! Zie je wel dat het goed komt!!
Kan je best en het is ook zo leuk om te doen he?
Groetjes Petra.

wiesje73

Hihi nog een weekje tijd om namen te verzinnen ;) ik vind dat ook erg moeilijk altijd haha maar omdat ik nu dus een pareltje hou noem ik hem haar dus pearl toepasselijk hè  ;D
ben blij dat het voeden nu lekker gaat ik zit er zelf nu ook niet meer zo gigantisch onder de eerste keer zat ik echt onder de pap haha.
ik had t kleintje een koosnaampje gegeven omdat die als laatste met 3 dagen verschil uitkwam en heel lang deed om uit het ei te komen noem ik het tijdelijk steeds lucky  :)

wiesje73

@pita ja het gaat gelukkig goed zag er best tegen op ;)
En het is idd zoooo leuk ;)

Rissiejjj

Nou dan houden we die naam erin, is is wat anders dan Clown, haha.
Nog 2 namen te gaan.
De 2 jongen die hier zitten zijn nog naamloos.
De grote heet Clown.
De kleinste heet dus Lucky.
En tja, de andere 2 heten momenteel ook clown, whaha.

Eventjes tussendoor, wat gaat de tijd snel hier!.
De lutino is vandaag ook aan het scharrelen gegaan, en ja hoor, ze heeft 1 zaadje gehad:D

Cherro

Wat super joh dat de 2e ronde voeren zo goed is gegaan.

IK zat vaak ook in t begin eerst onder de pap, dan deden ze schudden van BLEEEGH DIT IS APART, maar na even wennen hadden ze t zo door, en ging het super :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Palomino

Wat super dat het met een lepeltje zo goed gaat! Dan gaan wij daar gewoon mee door.
We verheugen ons enorm op de komst van Mango en Kiwi, alles staat klaar, alleen nog even een geschikt knuffeltje zoeken.  :D
Groetjes Audrey