Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

TheaV

:-\

Sorry, jouw boekje beetje verwaarloosd met reageren!! Naden een weekend met veel andere dingen en druk.
Heb wel meegelezen en Gr.
En geweldig dat alles zo goed is gegaan met nieuw koppeltje en Dobey!!
En weet je zeker dat de sleutel weg is van het hangslot??  ;) een slot is zo open, als de sleutel er maar is.......!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Citaat van: TheaV op 10 oktober 2011, 09:39:24
:-\

Sorry, jouw boekje beetje verwaarloosd met reageren!! Naden een weekend met veel andere dingen en druk.
Heb wel meegelezen en Gr.
En geweldig dat alles zo goed is gegaan met nieuw koppeltje en Dobey!!
En weet je zeker dat de sleutel weg is van het hangslot??  ;) een slot is zo open, als de sleutel er maar is.......!

Haha geeft niets toch ;)

O ja, de sleutel mag ik van mezelf bewaren voor gevalletjes waarin ik echt een eventueel andere partner nodig heb, zoals met Rebel die zo graag een lutinodame wil, zijn grote liefde, dus die mag er nog komen, maar voorlopig is t slot echt even dicht en hoop ik van het zomer zelf een paar prachtige valkjes van mijn nog niet gebruikte koppels te kweken en zo en daar wat van aan te houden om mijn vrijgezellen daar weer aan te kunnen koppelen. ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

carco

Hé dit koppeltjes heb ik ook te koop zien staan. 2 Knapperds hoor  :D
Maar een lutino dame voor je albino man? Dat zou ik toch niet zo snel doen: 2 zwakkere mutaties tegenover elkaar. Als hij dan op geel valt waarom ga je dan niet voor een clearpied of een hele zware bonte pop? Lijkt mij verstandiger  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Cherro

Dank je wel Caroline :) Ben echt heel blij met ze :)

En ja, had ik ook aan zitten denken, of dat wijsheid is, maar omdat hij echt alleen op Buddy afgaat, dit al zolang als dat hij hier nu is, ondanks alle afwijzingen van haar adres ;), en niet op mijn cinnamon bonte Levi die toch erg veel geel heeft, dacht ik, misschien dan toch maar een lutinodame als hij niet anders wil.

Misschien dat ie Levi ook wel te jong vind nog, ze is nog erg jong natuurlijk.. Zeg het maar.. soms ;-)

Maar zal er nog eens  goed over na gaan denken. Denk je dat het zou slagen met een zwaarbonte pop of een clearpied? heb je daar zelf ook al eens mee aan de stok gehad, en zo ja hoe was jouw ervaring daarmee? Ik hoor het graag!

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

hey!!!

hoe is ie??
alweer een tijdje geleden dat er wat in je dagboekje staat  :P
hier gaat alles goeD,... Kenji en Storm kroelen samen  ;D
gaat steeds beter tussen die 2  :)  kenji is een echte acrobaat hor! je lacht je rot met hem  ;D tis echt een kanjertje hor  :)

TheaV

Cherro

Hey meiden.

Dank voor jullie berichtjes ;)

Samantha, super dat t zo goed gaat met Kenji en Storm, heb je filmpje gezien, moest nog ff reageren, maar nog niet aan toegekomen ;)

Thea, veel valt er momenteel niet te vertellen ;)
Ja jullie hebben nog ff een prachtige foto van Guus en Omnia te goed, die ik vandaag of morgen even ga maken en inladen.

@iedereen..
Ben niet veel online, veel aan mn hoofd, alles komt op t moment ff tegelijk hier, leuke en ook even veel minder leuke dingen, en daarnaast heel erg druk hier thuis, en op de boerderij.

Met de birdies gaat t erg goed, net als met de hondjes en co.
Jesse is as usual lekker boevig, en houd ons dus flink bezig, en we gaan dus gewoon maar door. ;)

Kom snel ff weer updaten met foto's. :-*

Cherro

Een rare nazomer, halfzomerse herfst, en de eerste nachtvorsten alweer achter de rug op weg naar de mooie (hoop ik dan ;D) winter..

Hier plannen aan t maken om onszelf en de vogels voor te bereiden op de komende winter.
Het dak moet volledig dicht, we willen even kijken naar plexiplaten of een dik doorzichtig zeil voor aan de ene zijkant om de dikste koude wind uit de voliere te houden van t winter.

Het binnenhok moet ff winterklaar, en dan zijn we alweer een heel eind op weg :)

Met alle birdies gaat t goed.
Ze zitten nu net allemaal naar buiten, vandaag voor de verandering eens lekker rustig naar buiten met zn allen ipv Koda en Henkie eerst, die 2 zijn met vlagen echt van die paniekzaaiers, al moet ik Nanoekje ook niet wegvlakken.
Bij het naar buiten laten doe ik dus nu standaard een sssssttttttjjjj geluidje maken, wat erg goed helpt, en alles zat gelijk heerlijk te genieten van de ochtendzon.

Hier binnen gaat t ook goed, Dobey is minder strijdlustig naar Guus en Omnia, of het is een tijdelijke staking, want hij probeerde namelijk steeds vanaf zijn kant van de kooi bij de valkjes op te springen en eens even tenenhappen te gaan doen. Gelukkig zijn Guus en Omnia een dergelijk papegaaitje gewend, en gingen vanaf dag 1 al gelijk aan de andere kant zitten. Dobey heeft nu aan zijn kan van de kooi een afbakening in de vorm van een theedoek, zodat hij daar niet meer over kan springen ;D

Dobey doet t nog steeds super, ik kan hem nu ook gewoon pakken, mopperen dat ie dan doet, maar stiekem vind hij t ook wel leuk. Hij zit elke dag heerlijk in mn nek te soezen en is gek op rozijntjes :)

Jesse vind hij ook steeds minder eng, dus langzaam aan ;)

Guus en Omnia, moesten echt ff wennen denk ik.
Guus leek niet te kunnen fluiten besloot ik van de week, want ik had nog geen kik gehoord. Ergens ook wel lekker om eens rustige minder vocabulaire valkjes in de tent te hebben ;D  :P
Dobey produceert soms al valkengilletjes voor 10 haha ;D

Maar zo gedacht, anders gedaan leken die 2 te denken, en gisterenavond hoorde ik Guus ineens zachtjes reageren op mijn fluiten, en ben ik bij hem gaan staan en ging hij heel lief brabbelen, ze zeggen altijd dat geelwangen erg vocabulair zijn, maar bij Guus moet t nog ff dr uit komen en ben ik dus benieuwd wat zijn brabbelen en hele zachte fluiten nog voor vervolg gaat hebben.  Ze voelen zich inmiddels lekker thuis, doen hun ding en Guus vind het geweldig om bij me te zitten en ook Omnia lijkt te ontdooien, en als ik haar pak blijft ze ook toch wel ff bij me zitten nog, maar een kroeldoos is ze niet.

Ze hebben vanochtend sinds ze hier zijn hun eerste poging tot wipwappen gedaan, alleen kon Guus er niet bij omdat Omnia in de voerbak gaat zitten, net als James. Was wel een komisch gezicht, foto's zijn er natuurlijk ook van gemaakt ;D dus die ga ik snel ff met jullie delen nog.

Zit er ook nog niet op te wachten, Omnia is nog een jong dametje, die moet nog ff een paar maandjes wachten ;)

Met Zoë gaat t erg goed, mn puppenmeisje groeit al uit tot een leuk parmantig dametje, en haar eerste ringtraininglessen achter de rug.
Broer Bentley doet t ook super bij zijn nieuwe baasjes, dus gaat echt goed ;D

Later meer, met foto's, nu eerst op naar onze nieuwe pony, deze is voor de helft van mn vader en voor de helft van mij, vorige week gekregen van mn vader, waarvan dus ook nog even foto's volgen :) en die van zn natje en droogje voorzien :) en ff zien of we hem een borstel over zn kont kunnen krijgen, dat heeft hij als veulentje wel gehad, maar nu als 1,5 jaar oude hengst, mwaaaah kon wel ff grappig worden ;) hij is namelijk boevig zat ;D

Saar

Wij hebben zelf transparant dekzeil voor de voliere gespannen vorig jaar. We hebben in het zeil zeilringen geslagen en geloof me, het is ideaal. Wij gaan t waarschijnlijk van t weekend er voor hangen :)

samantha21

hey!

goeie morgen!

leuk update'tje weer  :D
dus druk bezig met winterklaar maken...
ik hoop wanneer ik een nieuwe huisje heb ook een voliere kan houden  :)

fijn dat het zo goed gaat met de birdies en wat een leuk cadeau zeg een nieuwe pony.  welk soort?

je hebt het allemaal weer druk mee  :)
maar volgens mij wel leuk druk al die dingetjes  :)

groetjes van Samantha, storm en kleine kenji  :)

TheaV

*Manon*

Hoi hoi!!

Ook hier weer bijgelezen... ik heb de examens achter de rug, dus weer tijd voor leuke dingen...

Hoe gaat het met de twee donderstraaltjes Levi en Mari... zag ik het nu goed op een foto dat Mari zijn pareltjes gaat verliezen??

Groetjes Manon

Cherro

Ik zat hier ook aan te denken Manon, dus ik houd Mari al ff in de gaten ;)

Als ik hem vergelijk met de geelwangen op de laatste foto in mijn topic van de 2 in de binnenkooi dan gaat hij idd wat op de man lijken, maar ik twijfel nog.

Heb ook nog geen enkele riedel uit zn snavel gehoord, dus ik houd t nog ff in t ongewisse ;)

Levi doet t ook super, lekker eigenwijs dametje, die zich niet de kaas van het brood laat eten zeg maar ;)

Voor de rest weinig nieuws. Alle birdies doen het goed hier, wintertijd, en ik ben momenteel erg druk met van alles en nog wat, dus vandaar hier minder online, maar zodra t ff kan lees ik wel altijd ff alles overal bij. Al is het in ieders dagboek aardig rustig! ;)

Cherro

Vandaag hebben we bezoek gehad van Dobey's baasje.
Die was met de truck in de buurt en kwam even langs om te kijken hoe t met zn vriendjes Dobey, Pino en Gypsy, en Buddy en Frodo was.

Aad het was erg leuk je even gezien te hebben, en je weet koffie staat altijd klaar ;D

Daarnet even weer de schoonmaakronde in de buitenvoliere, en tijdens het opvegen zag ik in de koppelkooi ineens iets donkers en dacht:
Nah waarom heeft Bas daar nou een zwart kleed neergelegd??

Ik nog eens kijken, is het allemaal zwart zand  :o
Ik Bas roepen, wij verder kijken, blijkt er dus een of ander beest bezig te zijn geweest, vermoedens grote rat of een marter????? ???

Dus gelijk alles nagelopen en de tegels in de koppelkooi er uit gehaald, hij is langs de kier die er nog zat gaan graven.

Bas is dus gelijk aan de slag gegaan, en waarschijnlijk probeert dit beest t al langere tijd en snap ik nu waarom de tegels in de voliere een tijdje terug al iets verschoven/gezakt waren. Hij was bezig met een gangenstelsel ofzo, want onder de tegels had het beest ook al een gangetje gegraven.

Bas heeft net alles opnieuw betegeld, dus ben benieuwd of het nu helemaal dicht is. Zoniet dan merken we dat snel genoeg.

De vogels zelf hebben er geen last van, in de binnenvoliere kan hij niet komen, dat is helemaal dicht rondom, maar schrok wel ff!

de birdies zitten lekker allemaal buiten te genieten, en de binnenzitters binnen, dus zal zo ff verder daar als bas klaar is ;) Zal van de week ofzo wel eens even weer wat foto's neerplempen :)

TheaV

???
Zou het een mol kunnen  zijn??
Ratten zullen er best wel zijn, maar hier ook nooit gezien bij de kippen.