Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

samantha21

jeetje zeg! wat gebeurt er een hoop bij je!
komt er nog een leuke foto van rebel?

en wat jammer zeg van je kakariki's.....tis best lastig om die keuze te maken, ze zitten toch wel in je hart...

ik zou het ook erg vinden als mijn 2 schatjes storm en kenji ook weg zouden moeten...

en wat lief dat je gerdy;s valkje overneemt., :D

je hebt het er allemaal maar druk mee! maar vind het altijd erg leuk om in je dagboekje te lezen  :)

Cherro

Vandaag ben ik richting Rotterdam gereden om Dobey op te halen..

Wel heel dubbel..

Daar aangekomen kwam t boefje al even bij me zitten, maar daarna toch weer snel op de kooi.

We hebben hem ff laten kijken en Aad en ik hebben even samen een bakkie gedaan, ff dingen doorgenomen, en ff bijgekletst.

Sonja was erg moe, we hebben haar op een gegeven moment afscheid laten nemen, en kort daarna ben ik met Dobey op pad gegaan richting huis.

Hij vond het eerst heel spannend, maar op een gegeven moment zat de kleine boef al lekker met beukensnippers te spelen en af en toe een tutututu geluidje te maken naar me, en dan stiekem door t kiertje van de reisbox gluren :)

Thuis kon ik hem zo uit de reismand halen, en kwam hij ff lekker bij me zitten, even zijn nieuwe thuis bekijken, want dat was erg spannend.

Ik heb hem op een gegeven moment op zn kooi gezet, wat lekkers gegeven en een stukje brood, en hij heeft dit net lekker zitten soppen in de waterbak en vervolgens de helft lekker voor zn kooi op de grond laten spletsjen ;)

Nu zit ie lekker aan mijn kant van de kooi zich te poetsen en lijkt t wel leuk te vinden hier ;)

Hij zat net al ff het valkengilletje naar buiten te doen, en zn eigen geluidje, dus gaat ongetwijfeld helemaal goedkomen ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

;D
Jeetje.... wat gaat het hard bij jou.
En zoveel te doen. Beetje bijgekomen  van de nare ervaring? Nog iets gehoord?
Je bent nu wel heel  dicht bij de 50, ???
Wordt het op naar de 100??? ;)

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Citaat van: TheaV op 26 september 2011, 07:29:28
;D
Jeetje.... wat gaat het hard bij jou.
En zoveel te doen. Beetje bijgekomen  van de nare ervaring? Nog iets gehoord?
Je bent nu wel heel  dicht bij de 50, ???
Wordt het op naar de 100??? ;)

Ja er is veel te doen ;) Maar dat houd een mens bezig toch ;D

Ben nog niet helemaal bijgekomen van de schrik van zaterdag.
Ik heb net even contact gehad met mijn kennisjes die erbij betrokken waren.

een dame die op een andere wagen zat heeft 2 gebroken knieen opgelopen, zij hebben zelf allen kneuzingen, en haar oom heeft diverse vleeswonden hechtingen en kneuzingen.
De kinderen zijn er op flinke schrik na erg goed vanaf gekomen.

Ze hebben nadien de paarden gewoon weer ingespannen, daar heb ik zoveel respect voor, ik had dat niet gekund en gedurfd..

Ik heb t filmpje bij toeval gisteren gezien van het ongeluk.
Ik zat te googlen op filmpjes van de optocht en foto's en opeens begint dat filmpje.
Je wilt niet weten hoe ziek ik was toen ik het zag gebeuren, net of gebeurde het ongeluk in Sloten weer.. Was er echt ff flink beroerd van.

En nee 100 moet maar niet ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Even een update over Dobey :)

De kleine boef is de nacht prima doorgekomen, heeft als een os geslapen volgens mij ;)

Hij is er de hele ochtend lekker uitgeweest en heeft inmiddels ook al bij Bas gezeten  :D

Jesse vind hij nog steeds heel erg eng, dus we hebben Jesse ook gezegd dat hij er niet bij mag komen en dit doet hij keurig :)

Dobey laat zich door mij al heerlijk kroelen, bij bas moet dat nog komen, maar het gaat echt super.
Ik had wel verwacht dat hij wel aan ons zou wennen, maar dat het zo snel al zou gaan, WAUW ;D

Vanmiddag/zometeen komt er iemand voor de kakariki's, ben heel erg benieuwd hoe deze man is, en ook hoe hij de boefjes gaat vinden..
Hoop dat het een klik gaat zijn, al blijft het wel moeilijk...

Net ff lekker bij de birdies geweest achter geweest, die zaten allemaal lekker in het zonnetje te genieten, heerlijk :)

Rebel kwam al snel ff bij me zitten, en is helemaal in zn sas met alle mooie dames ;D

Cherro

Zojuist even een kroelsessie gehad hier, het gaat echt heel erg goed met t boefje hierzo :)

Hij doet t super :)
Heeft net heerlijk bij me gezeten, heerlijk kroelen en wanneer t hem teveel was deed ie ff brommen en mn vinger beetpakken, en als ik dan zei: niet doen, das niet lief, ging hij weer met zn koppie tegen mn vinger zitten ;D

Nu zit Dobey lekker op zn kooi te spelen en eten, en alles in de gaten te houden :)

De valkjes zijn ook allemaal "op stok".
Grappige is dat Levi overdag niet echt benaderbaar is, die rare papvalk *lol* maar dat ik haar met schemer wel mag kroelen en beethouden, rare mooie muts :)

Vandaag zijn ook Riko en Kiki vertrokken naar hun nieuwe thuis.
Dit viel me ontzettend zwaar, maar het was een leuke vriendelijke man, en hij moest gelijk lachen toen hij zag hoe pittig Riko is, dat kwam hem bekend voor.
Hij zou me nog even laten weten hoe alles gegaan is, dus ik zal wel snel even wat horen..

Het is wel te merken dat ze weg zijn, veel rust in de voliere nu, en ik mis het vrolijke gemekker, maar t is wel beter zo.. :(

carco

Leuke foto.
Fijn te lezen dat Dobey het zo naar zijn zin heeft bij je.

Snel gegaan zeg dat je kakariki's ineens weg zijn, maar inderdaad misschien beter zo.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Cherro

dank je wel :) Ben echt zo blij dat hij de verhuizing zo goed heeft opgepakt. Had ook anders gekund..

En ja is best snel gegaan. Had nog een aantal reacties, maar waren een paar die vermoedelijk toch handelaars waren ofzo, en deze man woont vlakbij, geloof een half uur rijden hier vandaan, en had dus een kakariki gehad die kortgeleden is weggevallen.
Het voelde goed per mail en zo op het eerste gezicht, hij was er helemaal weg van, en ze reageerden ook leuk op hem, dus ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan..

Heb ook zijn gegevens en andersoms, voor t geval dat, dus echt super zo.
Maar t is wel stil en leeg.. Maar dat hoort er helaas bij als je een keuze maakt..:(

Caroline 1569

Wauw wat gaat het hier vlug zeg....
Kan het bijna niet meer bij houden.
Wat sneu van je kakiries maar als het niet gaat moet je iets.
En weer opvang valkjes erbij...
Veel plezier ermee....
Carline 1569

Cherro

Dank je :)

En ja dat is zeker zo.
Als iets niet gaat houd het gewoon op.. T is niet anders.. :(

samantha21

hey,

wa een leuke foto van dobey! en blij te lezen dat het zo goed gaat al en al lekker mag komen kroelen :D
hier gaat het ook steeds beter met kroelen! kenji is een heuse trendsetter en storm doet gewoon mee 8)

Cherro

Zoo even weer een update.

De afgelopen dagen was het heerlijk weer, dus lekker veel buiten geweest, maar goed ook, daar t forum er flink uit lag  :-\

De birdies genieten volop, en ik heb vandaag Buddy maar eens naar buiten gezet. Vond ze niet leuk! Ze wist ff niet hoe ze het had, maar toen ik zelf de buitenvoliere in kwam kwam ze snel bij me zitten na ff op me gemopperd te hebben :)

Ze vond het erg spannend. Frodo vond het heerlijk, hij blijft binnen omdat zij binnen blijft, maar hij vind het zo heerlijk buiten dat het hem soms moeilijk valt.

Maar ja, wat nu als er kapers op de kust zijn ;) dan moet je toch wel bij je dame blijven ;)

Na een tijdje heb ik haar weer op de plank naar binnen gezet, en ga dit denk ik gewoon zo nu en dan eens herhalen.
Kijken of ze dan ook het plezier van naar buiten gaat kan leren ontdekken :)

Heb vandaag ff lekker foto's genomen van een paar duttende valkjes in het avondzonnetje, een Sadie die volop iedereen wakker aan t tetteren was, de parkieten die hele verhalen op aan t hangen waren, en lekker bij ze gezeten wat resulteerde in heel veel valkjes op een rij, maar dat lukte me niet om een foto van te maken, omdat ik te dichtbij zat :)

Met Dobey gaat het ook super hier.
De boef heeft zn plekkie al helemaal gevonden en hij en ik zijn dikke vriendjes, en weten al goed wat we aan elkaar hebben :)
Vanmiddag heb ik ff de pupjes op het trimkleed gehad voor een kambeurt, en dat vond hij ook wel erg leuk en interessant.
Hij heeft wat met die 2 wolleballen, en kwam er dus ook al snel ff bijzitten op mn schouder om te zien wat ik deed.
Zoƫ vind Dobey ook geweldig, dus hij zat lokgeluidjes naar haar te maken en zij stond kwispelend te kijken of bij dat lokgeluidje ook nog wat lekkers tevoorschijn kwam haha!

Dobey en Jesse gaat iets beter, al duurt het nog wel even voordat die 2 echt bij elkaar in de buurt kunnen.
Dobey vond Jesse erg eng, en ging steeds zo ver mogelijk weg zitten als Jesse de kamer in kwam en ging dan heel druk doen, en wegduiken met hoge gilletjes.
Als hij dan bij mij zat probeerde hij zover mogelijk van jesse te komen. op zich alleen maar goed, ik ken er ook die de confrontatie aan zouden gaan ;)

Jesse weet da thij niet bij de kooi mag, en gaat dus op anderhalve meter afstand haaaaai dotie zeggen.
Hij wil zo graag, maar Dobey heeft het nog niet zover.

Nu moet ik zeggen dat het vandaag erg goed ging, en Dobey zelfs ff bleef zitten, dus langzaam aan begint hij er aan te wennen dat Jesse hier gewoon zn ding doet en hij t maar moet accepteren ;)

Dobey heeft ook al ff bij Bas gezeten, vond dat wel spannend, maar ging niet gek :)
Toen het teveel werd voor hem, klom hij snel bij mij op de schouder.

We zitten overdag en s'avonds altijd gezellig ff saampies, hij is hier eigenlijk de hele dag wel uit de kooi tenzij we buiten zijn, of Jesse aan t spelen is in huis met zn fietsje enzo, en  zodra we thuis zijn gaat de kooi los en mag hij doen en laten wat hij wil :) en dan heeft ie hele brabbels. lokgeluidje, valkjes nadoen, wat onverstaanbare dingetjes, en zo komt er steeds meer uit waarvan ik denk, he dat had ik nog niet gehoord :)

Ook vind dobey t erg leuk de valkjes op te ruien en gaat dan ff dat gillen nadoen. De hele mikmak buiten natuurlijk ook mee ;D Dus alleen het voorraam staat momenteel open, om teveel heen en weer geouwehoer te voorkomen hahaha!

Het is echt een clown, en ben echt stapeldol met deze boef, en ben zo blij dat hij al zo snel het vertrouwen in mij heeft gevonden, en ook andersom, want een papegaaitje is toch wel ff wat anders dan een valkje.
Ik ben blij dat ik zn baasjes zo heb kunnen helpen, en dat het gelijk zo goed uitpakken doet :)

Met de pupjes gaat t ook goed.
Ze zijn inmiddels 2 dagen zonder hun moeder s'nachts, en een groot deel van de dag, en dat gaat echt super
Moet ook wel want Bentley gaat woensdag verhuizen, en dan is de overgang wat makkelijker voor hem dan wanneer hij nog volop bij Roxy zou zitten.

Ze zijn vanmiddag lekker buiten geweest, en hebben heerlijk gespeeld met de andere honden, echt super om te zien :)

Zal als ik zo nog puf heb ff foto's inladen. Nu eerst ff beestjes doen.

Cherro

TheaV

;D
Leuke foto's!!!  Alleen..... zet er een volgende keer namen bij??? Vooral die3..... ;) Ik  denk ze wel  te zien, maar het zijn er zooooveeel........ dikke kroel in  3(vee)lvoud.

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Goed gezien hoor Thea, alle witmasker bontjes met parelsfoto's waren van Daan en Demy ;)
Daan met de witte vlek op rug, en Demy met de geheel geparelde rug ;)

Bodhi wilde er niet op namelijk haha ;)