Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Gisteren vonden we Bubba op de bodem van de kooi en vond ze t maar wat spannend en eng :)

Dus toch maar ff teruggezet voor de nacht, en vanmorgen zat ze nog lekker knus in het blok.

Vanmiddag zijn we weggeweest, en toen we thuiskwamen troffen we Bubba aan naast Gypsy op de stok ;D
nog wel een beetje wiebelig, echt zo schattig om te zien haha :)

Ze liet zich aaien en knuffelen, en laat haar nu maar ff begaan. Misschien dat ik haar vanavond nog even weer in het blok terugzet.

De andere uk is 4 dagen jonger, maar die verwacht ik een dezer dagen ook wel even voor een blik in de buitenwereld ;D

Met de kleintjes van Kenya en Nessa lijkt het goed te gaan nu.
Ik vermoed eigenlijk dat de groten de kleine wat verdrukt hebben. Als ik het een na jongste jong nu zie, die zit echt midden tussen die 3 kolossen in gepropt, en weet zich te redden, maar het andere kleintje lag toch wel altijd wat onder de rest omdat ze natuurlijk soms ook over elkaar heen liggen te slapen of de koppies te rusten leggen, dus denk dat ik het in die hoek moet zoeken.

Of gewoon toch iets niet goed, maar bovenstaande zou ook zomaar kunnen.

Nu zitten ze allemaal lekker rustig bij elkaar, de 3 grootsten hebben de oogjes zelfs al wat open, echt prachtig :)
De ouders doen het super.
Kenya is nu ook meer van het blok af, en doet bedelen om een bad en ff de wind door haar kuif ;D
Zij is er gek op dat ik haar ff blaas of met de plantenspuit sproei, ze kruipt dan nog net niet in me ;D
Als haar jongen zo fantastisch worden als haar en Nessa  :-*

Dat is net zoals met Pino en Gypsy.
Die jongen zijn gewoon TE leuk haast om niet te houden, maar moet er toch aan geloven ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

smiley

Hoi Malou

Wat een plaatje is de kleine van Gypsy en Pino  :-*en zo vlot is vast een popje  :P
Ben benieuwd naar de rest van je kleintjes ??

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

Mooi is Bubba he :)

Wel spannend of ze idd een pop gaat zijn of niet, maar denk t wel eigenlijk.

Denk dat dit koppel gewoon witmaskermannen geeft en w.m.bonte popjes ofzo :)

Met de 4 kleintjes gaat het tot dusver goed gelukkig :)
Hier ff een fototje van ze :)
Kluwentje donsjes ;D

O ja en deze wilde ik jullie niet onthouden.
Een plaatje wat we helaas niet meer zoveel zien tegenwoordig :( maar als ik het zie, zoals vrijdagavond toen we in de schemer terugreden van de manege naar huis.
Een pracht van een bruinbonte koe met haar jonge kalfje :-*

Foto is wat donker, maar omdat ze erg alert was, en ik haar niet wilde wegjagen bij het kalf, of een aanval uitlokken, want ze was pittig zat ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Yvon

Hoi hoi

Goede berichten en een minder goed bericht in 1.
Dat gebeurd hier op het forum wel vaker en hoort er zo'n beetje bij,helaas.  :-\
Ik denk dat het kleintje toch zwak was.
Normaal gesproken moet zo'n kleintje zich goed staande kunnen houden tussen de iets grotere nestgenootjes.
Dat is wat ik denk.  ;) :)
Waarom Buba terug in het blok zetten ?
Ikzelf doe dat nooit als ze in de middag uitgevlogen zijn en al goed op stok zitten en niet te koud is als ze op de bodem zouden zitten.  :)
Zomaar een vraagje hoor.  :)
Ik vind het ook altijd een schattig gezicht als ze zo lekker stuntelig doen.  ;D
Pas maar op dat je  niet te verliefd wordt op de kleintjes die bijje geboren worden !!  :P :D

Van de koetjes is ook een leuke,mooie,lieve foto.  :-*

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Cherro

Ja was ff jammer van dat ukje, maar soms is het gewoon niet anders inderdaad :(
Gelukkig lijkt het nu met de rest wel goed te gaan, en daar ben ik erg blij om.

En je hebt gelijk over Bubba.
Ik heb haar gisteren wel teruggezet, toen zat ze onder in de kooi en dat was wel fris, maar misschien dat ik haar nu idd wel gewoon laat zitten.

Het is zeker schattig :) Heel voorzichtig, stapje voor stapje, echt om te smelten :)

En ik doe mn best ;)
Ze zijn allemaal zo leuk, maar zelf allemaal houden gaat niet, dan moet ik onderhand toch eens de boerderij van schoonouders over gaan nemen ofzo, dan zou t een optie zijn ;D Nee hoor ;) dat doen we maar niet ;)

Lief he die koe en dat kalfje, vond het zo mooi om te zien ;D

TheaV

Leuke foto's!!!  Voral die van de Bonte met jong.... ;D
En leuke  fase is dit, hè? Dat uitvliegen en toch zo wiebelig en stuntelig zijn. Ik heb  met Twiggy ook in een  deuk gelegen.... en toen ook niet terug gezet. Zat ook op de bodem van de kooi....
Idd lijken hier de poppen ook de snelste te zijn met alles....
En leuke updates, steeds....!
Hier alles top! Alle6 eten  nu zelfstandig sinds 3 dagen!!
En die4 worden  mooi.... en liefff!!!!! Kom maar snel.... anders zijn ze ook uitgevlogen...

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*

Hey,

Schattig joh, Bubba op stok.

Als je wm bonte popjes verwacht dan kunnen er ook wm bonte mannen zijn. Bont is niet geslachtsgebonden.  ;)

gr Esther

Cherro

Citaat van: *Esther* op 10 juli 2011, 07:59:13
Hey,

Schattig joh, Bubba op stok.

Als je wm bonte popjes verwacht dan kunnen er ook wm bonte mannen zijn. Bont is niet geslachtsgebonden.  ;)

gr Esther

Klopt dat wist ik ;D

Daarom is het vooral nu weer spannend, hoe gaan ze uitgroeien ;D net als bij het nest van Kenya en Nessa, daar kan het ook beide zijn ;D

Thea, nr2 is nu ook druk bezig er uit te komen ;D Zit al met zn bekkie voor t uitvlieggat, zo lief!
Maar telkens als ik een foto wil maken, zit of Bubba er voor, of de kleine duikt weer het blok in hahaha ;D

Gisteren heb ik Bubba ff uit de kooi gehad samen met Pino.
Gypsy is nog te druk en gaat dan gillen buiten de kooi, maar Pino komt lekker in de kamer op de kooi zitten, geluidjes makend naar Bubba, en stapt zo op. :)

Zo mooi om te zien hoe ze nu haar overal volgen en doen ;D

Cherro

Bubba zit al de hele tijd mooi voor het uitvlieggat op stok, en zat ineens erg te wiebelen net en hoorde ik fladderen.
Ik kijken en ja hoor, nr 2 zit mooi met zn bekkie voor het uitvlieggat te kijken ;D zo schattig om te zien :)

Hier ff wat foto's.
Niet allemaal even scherp, moest ff snel snel ;D maar wel erg koddig en lief :)

Ook gaan de 4 van Kenya en Nessa tot dusver nog steeds goed, de oudste 3 zijn al reuzen, het jongste witje is een niet heel groot valkje, dus die houd ik extra in de gaten voor de zekerheid.

Cherro

Net ff een rondje kooien en volierepoetsen gedaan ;D en zag dat het blok van de K&Nnetjes wel erg vies was. Ik probeerde steeds t dikste er uit te halen, maar moeders poept ook rustig in een hoek zag ik  :-X

Verschoon zo vroeg liever nog niet, maar deze moest echt  :-X

Paps en mams waren na het bodemverversen al snel aan t scharrelen, dus kon ik mooi de jongen ff in een mandje zetten, en t blok ff uitkuisen :)

Gelijk ff foto's gemaakt, ze zijn nu al heel erg leuk :)
Als ik ze kroel zitten ze al te genieten, heel relaxed :)

Ook foto's van de ukken van Pino en Gypsy gemaakt, ze zijn nu allebei uit het blok. Nou ja, het witmaskertje half, die blijft stug in de opening zitten ;D

Ze zijn allebei verschrikkelijk leuk, en grappig om te zien is dat t bontje behoorlijk pittig kan zijn.
Pino zou haar ff aan een veertje trekken, en ze liet gelijk weten dat ze er NIET van gediend was, en ging naar hem happen en sissen hahaha :)

Ik ben echt helemaal verkocht aan de jongen van dit koppel.
Zij hebben zulke leuke karakters :)

Kenya en Nessa verwacht ik net zulke jongen van.

Ik weet het nu al, mn hart gaat straks breken als er kleintjes zullen gaan verhuizen  :-[

Ik wil er nog maar even niet aan denken ;)

Fototijd :)

Het witmaskertje van Pino en Gypsy, met zn guitige witte stipje boven zn snavel wat steeds wat groter word en zn witte vlekjes. Ik denk bijna zeker te zijn dat het een mannetje zal zijn.
Hij is te reserveren, stiekem zou ik t niet erg vinden als hij zou blijven haha, hij is echt zo schattig :-[ hij is zo leuk :)

Samen :)

En de donsjes van Kenya en Nessa :)

*Esther*

Wat een lievies! Met de nadruk op lief en vies. ;D

Cherro

☺ Pita ☺

Lieffff gaat hard he?
Veel kijken ze vliegen zo uit hihi.

Cherro

Alle 2 de ukjes zijn uitgevlogen ;D

Vanochtend zat ook het witmaskertje mooi op stok te koekeloeren ;D veilig tussen paps en mams in :)

Dit kleintje is defenitief gereserveerd nu :)

Met de 4 kleintjes van Kenya en Nessa gaat het ook super, zaten zostraks alweer lekker te genieten van een kroeltje :)

Met de lummeltjes gaat t ook goed.
Storm tettert het van de daken, en ook Sadie, de geparelde pop van Conny, begint te kletsen, zou ze als haar oma Tika worden, of hebben we stiekem een man.
Twiggy zit lekker te dromen, net als James en Bodhi.

Bubba, is een pittig ding, als zij geen popje blijkt weet ik t ook niet meer ;D Eerst mocht ik niet kroelen, daarna toch voorzichtig koppie omlaag. De aanhouder wint ;)

Het witmaskertje vind het gelijk prima. ;D Hij is nu gereserveerd :)
Blijft ook lekker bij me zitten en laat zich kroelen, terwijl Bubba denkt, wegwezen, ik heb mn vrijheid, en ik laat me niet zomaar pakken haha ;D Maar eenmaal aan t kroelen gaat ze er nu voor zitten :)

Zal vanmiddag even weer wat foto's maken als het lukt, want Jesse is niet echt op de draad op t moment, hij heeft zn hummetje niet mee zeg maar de afgelopen 2 dagen ;)

samantha21

ik ben binnenkort het trotse nieuwe baasje van het prachtige lieve en schattige witmaskertje! ben ontzettend blij met zijn komst. en we zullen het valkje met open armen ontvangen.
we hebben er nu al zin in! zijn druk met namen verzinnen. :)

je hebt echt pracht valkjes grootgebracht!
en lezen je dagboekje met plezier  :)