Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

TheaV

;D
Van Harte met wit donsje!!!!  Leuke foto's!!!  Het lange wachten  was het waard, toch??
Ik  zei toch al  dat jouw weekend niet meer stuk kon!!!
Geniet ervan.........!!!
En  foto's.....!!!1

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Dank je wel Thea  ;D

En klopt haha!

Het gaat goed met t donsje, frummelt mooi wat tussen de andere 2 eitjes, en lijkt al gegroeid.

Ben nog steeds in jubelstemming  ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

hey hey

super gefeliciteerd met het witte donsje, super fototje

Fijne zondag en geniet er lekker van

groetjes Laris

Cherro

Dat gaat lukken ;D Ben echt nog steeds zo blij!

Conny, je had gelijk hoor!
Pino laat me aardig goed erbij komen en gaat er nu idd uit.
Gypsy blijft wel zitten, maar na ff doorzetten gaat ze wel weg.

En buiten het blok merk ik ook gelijk verandering nu t donsje er is.
Pino komt weer op mn hand zitten, wel ff blazen en pikken, maar niet doorpikken, en als hij eenmaal zit is t goed.
Gypsy zat lekker met dr pootjes in de drinkbak af te koelen, en vochtig te maken voor de adnere 2 eitjes, de stakkerd, ze zullen nooit uitkomen, en ze doet zo haar best.

Ukje doet het tot dusver goed, vanmiddag nog ff gekeken en t is een klein levendig ding met een allerliefst zacht piepje  ;D :-*

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Even wat nieuwe foto's van t donsje :D

Het is echt een prachtig klein boefje  :-*

Ben er zo blij mee!

Pino en Gypsy zorgen echt heel goed voor t donsje, super ouders.

Wel zag ik net, kun je op de foto's ook zien, dat het donsje hele zaadjes uitpoept. Zoals ik zien kan van de trosgierst.
Ik heb nu de hele dag een bak met rul eivoer hangen,  en daarbij macaroni en trosgierst en op t laatst van de dag doe ik zaadjes erbij door en s'ochtends doe ik de bak verversen met nieuw eivoer, en macaroni, en dan s'middags pas het zaad.

Nu raken ze de macaroni hier dus niet aan, het eivoer wel wat, maar hoeveel  ???.

Zou het ukje wel genoeg van het eivoer krijgen om op te nemen? Omdat hij hele zaadjes poept?

Ik zal morgen ff een digiweegschaaltje halen, kijken hoeveel t donsje weegt, dan kan ik t wat bij houden, maar was benieuwd wat jullie er van denken?

het donsje is wel gegroeid, duidelijk groter dan gisteren, en zo schattig! Koppie moet nog wel ff wat verder omhoog, maar ja al doende leert men he haha :)

Caroline 1569

Wat een mooi donsje.
Ik geef ze altijd een gekookt ei met beschuit en een drupje roosvice.
Dat bakje is altijd leeg.Macaroni lusten ze bij mij ook niet.
En parkieten zaadjes en onkruidzaad door het valkenvoer en natuurlijk andijvie.
Heb nog niet meegemaakt dat ze zaadjes poepen.
Caroline 1569

Cherro

Ik dus ook niet, dus dacht zal t hier ff neerzetten.
Als iemand enig idee heeft?

Ik zal morgen ook nog ff gekookt ei doen en ff beschuit enzo, kijken of ze dat willen.

Met Happy is t weer feest, zo happy word ik niet van m  :-\
Meneer eet wel wat, maar niet genoeg >:(
Dus net geprobeerd dwang te doen, maar ik krijg het verdorie niet voor elkaar >:( Mn vriendin heeft t voorgedaan en wel, en t lukt me gewoon niet >:(

Dus heb m net in een washandje gevouwen, en t lepeltje gebogen en heb dat naar binnen gegoten.
Wel een vieze smeerboel, maar hij heeft nu in ieder geval wat binnen.
Leuk vond hij t alles behalve, kreeg me al een paar flinke knauwen van dat kleine opdondertje, maar dan moet ie ook maar meewerken want ik zet toch wel door.

Nu zit ie poeslief op mn arm te brabbelen en te kwetteren, zinnig ding ;) typisch een parkiet.

TheaV

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

☺ Pita ☺

Eten ze wel eivoer? Ben je mss ander merk gaan geven?
Sommige vogels zijn namelijk erg precies in het soort eten.
Probeer anders eens eivoer met honing smaak.

Cherro

Nee hoor, ze krijgen gewoon het zelfde als wat ze kregen.

Heb zostraks gekeken en t kropje zit wel goed vol, wel een paar zaadjes, maar volgens mij ook wel dunner vloeibaar.
Het ukje groeit wel op t oog, vandaag helaas nog geen weegschaaltje kunnen halen.

Paps en mams doen t super samen ;D

smiley

Hoi Malou

Geef je ze ook nat bruin brood ? en droog bruin brood  een paar keer per dag ?
Witte rijst en witte macaroni kregen ze bij hun andere baas ..
Anders moesten ze niets ..

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

De macaroni lieten ze hier links liggen.
Heb 2 dagen macaroni klaargemaakt,  maar ze raakten het hier niet aan :-\

Geweekt brood krijgen ze s'ochtends ook idd, en later op de dag nog een stuk wat droger brood.
Daar zijn de valkjes hier allemaal erg gek op :)

Het ukje doet t verder goed zo op t oog, zal zo nog even weer kijken en zien hoe t met ukkepuk is ;)

Cherro

O ja, weer een update.

We gaan de voliere anders doen dan op de foto's. Hij word nu mee in de lengte gedaan.
De voliere zou mee gaan in de lengte van de tuin, maar Bas had de breedte gedaan.
Nu het eenmaal staat (leuk he mannen ;D) besloot hij dat t idd niet handig was. Nee duh, had ik al gezegd toch! ;D
Maar ja eigenwijs ;)
Dus we gaan het nu toch omdraaien.  ::) maar ja houd je van de straat ;)

Hopen dat dit morgen of overmorgen lukt, en dan begin volgende week hoop ik toch echt een heel eind al te zijn met alles ;)

Verder is Happy uit logeren. Mis mijn kleine monstertje verschrikkelijk :( Elke avond zat hij lekker bij me onder de deken op de bank te kwetteren en kusjes te geven en t is ondanks de kiekjes erg leeg. :(
Hij at gisteren en zaterdag eerst redelijk goed, maar zaterdagavond, gisteren en vanochtend was drama.
Ik kreeg er praktisch niets in en dat beetje trosgierst wat ik er in kreeg was ook niet veel.
Hij heeft vrijdagavond van mn vriendin een dwangvoeding gehad, en fleurde helemaal op, en gisteren was Happy niet zo happy als hij zijn moest, en kon hij mij wel schieten, en ik hem ;)
Het lukt me vrijwel altijd om vogels gewoon aan de pap te krijgen, maar laat ik hier nou te maken hebben met een vogeltje wat eigenwijzer is dan dat ik ben.

Vanochtend weer drama dus vriendin gebeld, en die zei gelijk: Happy mag hier wel ff logeren.
Daar aangekomen gelijk een dwangvoeding gedaan, want gewoon eten wilde weer niet, en hij fleurde gelijk weer flink op.

Zodra Happy goed genoeg zelf eet, komt hij weer naar hier..
Wou dat dat morgen al was, mis mn groene monster :(

Met de valkjes gaat t verder super.
De nieuwe dames passen zich prima aan, en geven er nauwelijks wat om dat ik bakjes ververs, ze gaan gewoon iets verder weg zitten ;)

Vanochtend lag er trouwens een ei in de kooi, geen idee van wie het kan zijn, maar als ik dan iemand aan moet wijzen denk ik Babe.

Zij zat vorige week duidelijk kippetje en had reuze zin, alleen geen gewillige mannen ;) dus zal me niets verbazen dat zij dat ei er uit heeft geknald.

Met Nova gaat t ook goed, alleen wil hij nog steeds niet op de takken zitten die ik in zijn kooi heb gemaakt.
Hij verkiest nog steeds t drinkbakje stangetje om op te zitten  ::)
Maar verder fleurt hij op, en fluit hij er op los, die mooie kanarieman.

Nu zo bedtijd.
na 2 avonden strijd met Happy ben ik gaar als boter, en zoonlief is doordat het eerder licht is s'ochtends ook steeds eerder wakker  :-\ dus ben ietwat brak nu ;)

Caroline 1569

Wat vervelend dat Happy weigerde te eten,het is echt jouw vogeltje.Gelukkig heb je die vriendin die nu voor Happy zorgt.En hopelijk heeft hij het snel door zodat hij weer terug kan naar jou.
Want dan mis je zo'n kleine opdonder toch wel best veel.
Ik zal voor jou en Happy duimen dat hij snel weer genoeg eet.
Caroline 1569

*Manon*

Hoi hoi!!

Gefeliciteerd met je donsje...

Waarom hij zaadjes poept is dat hij te grof gevoerd wordt, hij krijgt eten van zijn ouders, maar verteerd dit niet omdat hij dat nog niet kan en poept het weer uit... eigenlijk heeft hij dus niets gegeten...

Wat je zou kunnen doen, die tip kreeg ik van Caroline, om in de middag pas zaadvoer aan te bieden aan de ouders.
Eerst macaroni, rijst, groente, trosgierst, eivoer aanbieden en als er geen zaadvoer is, eten ze het echt wel om hun jong te kunnen voeren, dan in de middag pas zaadvoer geven.

Ik loop wat achter overal, maar ga je zeker weer volgen hoor!

Groetjes Manon