Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline 1569

Ha Cherro

Wat een mooi stuk krijg je als volière en wat schiet het al lekker op.
En ja .....wachten duurt lang vooral op zo'n eerste donsje.
Je vraagt je af of alles wel goed gaat.
Bij mij moet het binnen nu en 4 dagen ook gebeuren dus ik ga ook steeds kijken.
Sterkte met wachten.
Caroline 1569

Caroline 1569

Larissa

hoi hoi

Super zoals die kleine probeert te helpen, zenuw slopend he dat wachten p het eerste donsje.....kom morgen vroeg wel weer ff aan waaien

groetjes Laris

Cherro

Caroline, die kleine schat is idd een goede hulp  ;D
Met een meetlint alles ff meten, met de hamer ff tikken, echt geweldig :)

En ja we krijgen een mooie voliere,al zeg ik t zelf, en al is de planning voor de toekomst een voliere van panelen en misschien zelfs ook een ander binnenhok nog maar je moet roeien met de riemen, of wel schuur en voliere die je hebt nu, en deze ziet er verder nog goed uit, dus die kan wel een jaartje of wat mee :)

En jaaaa spannend wachten op het donsje!

Zojuist waren Pino en Gypsy ff aan t eten, en dus kon ik toen ik net thuiskwam snel ff spieken.

Ik kan dus ook vertellen dat we een PIEPEI hebben!  :D
Donsje is druk bezig, was lekker beweeglijk, dus ben benieuwd of hij/zij er morgen ligt of dat het rustig aan doet tot morgenavond of nacht  :D

Ik kom net thuis uit Drenthe, dik een uur gereden, want Happy wilde niet eten.
Deze leeftijd is rot om ze aan de pap te krijgen en die mierebeetjes dat hij wel at was niets.

Ik was er mee aan, en had de man waar ik Happy van heb al gebeld wat te doen.
Ik mocht Happy wel terugbrengen eerst tot hij echt oud genoeg was, maar hij zei ook dat de kans klein was dat de ouders hem terug zouden nemen.

Dat werkt dus niet, en dat kon dan ook pas morgen en dat duurde me te lang.

Dus mn lieve dinnetje gebeld in Drenthe, die wist dat ik alles al geprobeerd had, en de enige optie was om hem nu dus een dwangvoeding te geven, maar ik kreeg het gewoon niet voor elkaar.
Zo klein dat ie is! Mn vriendin heeft t vaker gedaan, dus ik kon wel langskomen als ik wilde.
Dus vanuit Mid Friesland, met Happy in mn jas lekker warm richting Drenthe getuft, waar we na een uur rijden hem gelijk de voeding gegeven hebben.
T boefje heeft zn kropje vol, en nu ik weer gezien heb hoe t moet gaat t me vast morgen zelf wel lukken.

Lukt het me morgenochtend niet, dan gaat Happy uit logeren bij mn vriendin tot hij zelf goed gaat eten.

Hij is gelukkig wel heel vrolijk en blij en tettert wat af als hij me ziet, dus daar ben ik wel blij om.
Dit mannetje zit zo in mn hart, het moet gewoon lukken, want ik kan hem echt niet meer missen.

Nu nodig bedtijd, zoonlief is morgen ongetwijfeld weer erg vroeg ;) En hopelijk met het nieuws dat mn piepei een donsje is geworden :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Jeetje...... kom ik ff een  dag niet in jouw boekje.....
heb meteen  heel  wat gelezen en  gezien!
Wat goed dat jij Happy hebt kunnen  helpen  door op visite te gaan!!!! Komt goed!
En wat schiet de volière al op, joh!! Geweldig!!!!  En ook al  zo een  grote tuin, heerlijk, hè?
Jouw weekend kan niet meer stuk, dat is zeker!!!
barstje, piepei........ en  dan  donsje!!!
Spannend, hè?  ik  blijf je volgen!!!
Is er al wat???

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Haha klopt Thea ;D

Het piepei is nog steeds een piepei, vanochtend nog ff geschouwd weer en Donsje beweegt nog steeds, dus zal ergens vandaag of morgen wel uit gaan komen ;)

Happy heeft vanochtend eindelijk wat van een lepeltje gegeten, spuit is te groot, dus heb weer wat moet met mn muppet.

De kaka's zijn draken op t moment ;D Wel pap geen pap, dus heb t opgegeven voor vandaag, vanavond zijn ze de eersten. Ze zijn nu aan de trosgierst en geweekt eivoer en zaad gegaan ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Zojuist heb ik even snel gekeken, en even voorzichtig Pino en Gypsy wat aan de kant gedirigeerd, en tot mijn grote verrassing lag er een piepklein donsje!!!!!!

Ik ben zo blij, ik ben zo blij!!!!  ;D ;D ;D ;D ;D

Ik zal vanavond even uitgebreider kijken of t kropje vol is en alles, maar ooooooo wat ben ik blijl!!!!

smiley

Hallo Malou

Nogmaals gefeliciteerd met je kleintje  ;D ;D netjes op tijd dag 20 toch ??
Ik hoop dat je er lekker van mag genieten ,aan Pino en Gypsy zal het niet liggen dat zijn Prima ouders .....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

Dank je wel Conny :)

En ja zeker netjes op tijd, al duurde t wachten wel lang haha.
Ik dacht op een gegeven moment ik wil nog ff kijken of er al wat is, en Pino en Gypsy reageerden zo fel, en toen k ze er ff af dirigeren deed zag ik t frummeltje liggen, net uitgekomen en nog wat nat :)

Ik zal straks even kijken of het ukje al eten heeft gehad.
Ik heb geweekte eivoer gegeven en macaroni, en brood, alleen Gypsy vond het gewone zaad op de grond veel lekkerder  ::) Hoop niet dat dat veel uitmaakt?

Ben echt zo blij!

Happy doet t ook goed, is een stuk levendiger met een vol buikje, en ook Nova, de kanarieman begint wat bij te komen. De nieuwe stokken zijn hem alleen nog niets, zal ook wel ff raar zijn en gevoelig aan zn zere pootjes.

Hier de eerste foto's  :D

Het eitje, mooi getikt of niet dan  ;D

En trotse papa Pino en t donsje :)

Het donsje heeft nog geen naam, wil eigenlijk wachten tot mn vriendin is bevallen.
Zij werd gisterne opgenomen met weeen en daar aangekomen besloot de kleine meid om lekker te blijven zitten, terwijl wij hoopten dat haar dochtertje én donsje vandaag samen geboren zouden worden ;)

Maar als het te lang duurt dan moeten we ff wat anders verzinnen ;)

carco

Gefeliciteerd met je donsje :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Gaaf!!!!

Gefeliciteerd.  :-*

Lekker van genieten hoor, kleintje ziet er prima uit.

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cherro

Dank je wel :)

Het donsje is prachtig  ;D Net even gekeken, ff zien of hij wat in zn kropje had, maar volgens mij is deze nog steeds leeg ???

Zie geen voeding zitten in ieder geval.
Nu kan het geloof ik ook nog even op de dooier teren, dus ik laat het zoveel mogelijk met rust, en kijk morgen wel even weer  ;)

Maar mensen wat ben ik blij met mn witte donsje :D

Caroline

Klopt ...

Veel ouders voeren hun jongen meteen al maar in principe kunnen ze 24 uur op hun dooier teren die ze vlak voor ze uitkomen tot zich nemen.  ;)

Lekker blijven genieten hoor, morgen een fijne zondag!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cherro

Ik houd het gewoon even goed in de gaten, kan ook zijn dat ze wel een beetje gevoerd hebben maar dat het kleintje dat ook alweer verteerd had.

Ik laat ze nu lekker met rust, morgen weer een dag ;)

Jij ook een fijne zondag alvast :)