Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Hihihi gewoon laten liggen hoor kan idd ook 21 dagen worden.
Komt best wel goed ;)

Cherro

Normaal ben ik wel heel geduldig, maar nu  ??? ::) ;D

Zo ff snel pauze ingelast.
We zijn bezig met de grond vlakken voor de binnenvoliere, zodat het onderframe gezet kan worden, en dan is het een kwestie van de panelen opzetten en een dakje er op en de voliere er aan, het begin is er ;D Heerlijk!

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Vandaag kreeg ik reactie op mijn oproep voor een witmaskerpop :)

Dus ik ben in mn auto gestapt, er heen gereden, en kwam terecht in een leuk klein rijtjesbuurtje.

De beste man stond me al enthousiast op te wachten en zijn achtertuin in lopend zag ik een prachtige grote voliere opgedeeld in vluchten.

Veel mooie valkjes, en bourkes en ook lizards en parkietjes.
Vol enthousiasme begint de man te vertellen, en bij een van de koppels kreeg ik te horen dat de pop al 20! jaar oud is!

Alles zag er supergoed uit, goed verzorgd, en de man deed ook aan tentoonstellingen en had een prijzenkast vol staan.

Als je al eens besluit om te gaan kijken naar een paar vogels, dan zijn dit dingen die ik zeker graag zie. Goed verzorgd, mooie forse vogels, echt prachtig.

Ik kreeg ook een rondleiding binnen en hij had wat jonge vogels in de broedblokken en daar begon de "ellende" ;D

Zoals sommigen weten had ik vroeger altijd parkietjes valkjes en kaka's, en ach alleen de valkjes is de planning.

Opent hij daar een blok, met 3 allerliefste grasparkietjes, waarvan 2 iets wat verlegen, en de kleinste hup zo op mn vinger hupste, omhoog klom naar mn gezicht en daar tegen mn neus aan ging zitten friemelen en knuffen.
Toen ik hem pakken zou snelde de boef gauw mn kraag in, en van mn kraag naar mn oksel de mouw van mijn jas in.

Ik was al verkocht, maar toch netjes er weer ingezet, want dit was zijn nieuwe showvogeltje voor komend jaar.

Even later toch nog even snel kijken en al snel zat t boefje weer op mijn vinger. Ik keek de beste man aan, die me een knipoog gaf, en al snel zat Happy alweer in mn kraag te knuffen ;D Het moest zo zijn ;)

Naast Happy zijn ipv 1 dame voor onze Mr No Name, inmiddels gedoopt Yellow, 2 dames mee naar huis gegaan. Een witmasker geparelde pop en een hele mooie forse gewone witmaskerpop.

Happy zit in mn pet warm in een handdoekje, en heeft zn eerste testvlucht al gemaakt. Kan hem beter Torpedo noemen want hij zoefde zo achter de radiator :o
Zal hem straks ff een papje geven, hij was nog niet uitgevlogen, maar zal even zien hoe hij t doet met trosgierst en alles. En anders pappen we weer, de kiekjes gaan ook nog 2 x daags dus, dat is het probleem niet als we nog een keer extra moeten doen ;)

Meet Happy!

En de 2 "white"ladies  ;D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

smiley

hoi cherro

Hoe oud is die witmasker geparelde pop ??? en die andere witmasker pop ??
Wat een guitig grasje heb je daar , ik heb er ook twee  ,die gaan volgende maand naar een buitenvoliere .
Het word nu toch wel erg vol bij jou  :P ;) maar goed dat die buitenvoliere eraan komt ...

Ps. hoor je al iets ????

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

Het zijn 2 popjes van vorig jaar uit zijn witmasker koppel.
Hij had er 6 stuks, 3 mannen en 3 poppen :)
Alle jongen had hij nog, stuk voor stuk hele mooie forse vogels, en de pop die ik mee heb, de donkere heeft hij ook nog geshowd vorig jaar en een prijs mee gewonnen. Vond ik wel grappig :)

Hoezo?  :)

En ja t word echt tijd voor de buitenvoliere en ik zag zonet dat Bas toen ik weg was het grondframe al geplaatst heeft, dus we zijn weer een stap verder  ;D

Caroline 1569

Cherro

leuk zo'n jong parkietje.
En wat een mooie valkjes heb je er weer bij.
Wel een drukke boel nou met zoveel valkjes.
Groetjes Caroline 1569

Cherro

Ja het is hier een gezelligheid van jewelste  ;D

De heren hebben ook erg veel interesse in de nieuwelingen, dus ben benieuwd.
;D

Conny, ik twijfelde net als jij dus ook aan de geparelde, maar de man garandeerde dat het wel een pop zou zijn.
De moeder van dit nest was precies zo, ik heb haar gezien, en dat heeft me doen besluiten haar toch mee te nemen.

Wil ik het 100%zeker weten dan moet ik van de week ff een veertje trekken, en opsturen. Misschien dat ik dat ook wel gewoon doe, dan heb ik zekerheid ;)

De gewone witmasker is volgens mij zeker wel een pop.
Anders had ze wel meer verkleurd geweest, want de mannen uit dat nest hadden alle3 al spierwitte koppen.

Inmiddels zit ik hier lekker met Happy in mn nek.
Happy en ik, love at first sight  :-* Wonder he dat je gaat voor een valkje, en dan je hart verliest aan zo'n klein groen monstertje  ;D

Kreeg net een mailtje van de man, en hij schreef: K ben wel een van mn showvogeltjes kwijt, want hij is een erg mooi vogeltje, maar dat eigenwijze vogeltje dat jou uitkoos en de liefde die jij uitstraalde naar hem toe, dat moest gewoon zo zijn. Zo lief!

K had er een brok van in mn keel :-[

In het broedblok is alles nog rustig. Donsje doet t rustig aan  ;)
Ik ben benieuwd of t vannacht, morgen of overmorgen uit gaat komen, mag toch hopen van wel haha.
Er zit nog steeds beweging in t ei. Als ik t lampje er tegen houd zie je wat heen en weer gaan.
Pino en Gypsy zijn nog vaster op het blok dan ze al waren, dus we wachten gewoon nog maar ff rustig verder af ;)

Larissa

Hey hey

Mooie grasje hoor, en wat lief zoals hij naar buiten kijkt.
Super twee mooie poppen er bij,

groetjes Laris

Cherro

Ja ben dr erg blij mee  ;D

Happy is echt zoooo leuk :)

De nieuwe dames ook, ze zijn lekker rustig, geen paniekzaaiers, echt ik tref het wat dat aan gaat wel met mn vogels hier hoor. Lang niet allen tam, maar ik kan gewoon in de kooi, kan de tamme vogels aaien, echt super :D

Het eitje laat lekker op zich wachten, ik word nu echt ongeduldig haha!
Vannacht nog ff gekeken, en er zit nog steeds leven in het eitje, dus denk gewoon dat dit ukje zn tijd nodig heeft ???

Vind t maar wat spannend!

Cherro

Zo, wij gaan zo ff weer een slag doen hierzo ;D
Kijken hoe ver of dat we komen.

Ik rol de valkjes zo lekker naar buiten, t is hier heerlijk weer.

Happy zit lekker bij me te tjilpen, zal proberen of hij zo nog wat wil eten.
Hij heeft gisteren wat hapjes pap gehad, en vanochtend een beetje, en ik heb hem wat geweekt brood proberen te geven, maar t boefje vind het nog niet denderend.
t is natuurlijk ook wel een overgang.

Hij heeft een beste blauwe plek op zn neus, van zijn duikvlucht gisteren, maar doet t verder super.
Is lekker helder, is graag bij me, en als ik hem ga kroelen in zn nekkie vind hij t zo lekker dat ie met zn hoofd op de grond gaat zitten leunen haha! ;D

De nieuwe valkjes beginnen wat los te komen, hebben alles al ff verkend, dus gaat lekker hierzo :D

Eitje doet t rustig aan, donsje beweegt nog wel in t ei, dus denk dat ie gewoon wat langer nodig heeft  ???

Wachten duurt zo wel lang ;)

*~Romilda~*

Wat een mooi verhaal:P..echt super lief!
Hij is echt mooi hoor!En de valkjes ook zeg;)
Groetjess

Cherro

Er zit een barst in het ei, ja lala barst in het eiiiiiiii!
Alleen verder nog geen activiteit, donsje lag heel stil in t ei, waarschijnlijk rust het even ??? Volgens mij zag ik het wel iets bewegen, dus we wachten maar rustig af.

Meer dan dat kunnen we ook niet doen, maar ooeeeeeeeeeeeeh wat is het spannend  ;D
Pino en Gypsy zijn ook onrustig, eten veel, dan weer in t blok en Gypsy zit nu te gillen naar de adnere valkjes buiten, mutsie ;)

K loop hier al de hele tijd te jubelen en zingen: er zit een baaarst in het eiiiii, er zit een barst in het eii, jalalala barst in het ei. K word er gewoon melig van haha ;D :D

Conny, thanks voor t meedenken  :-* Je bent een schat! :-*

Voor de rest buiten bezig, en k zal nu ff Happy weer een paphap proberen te geven.
T stoere boefje is zelf op de stok van de kooi geklommen, schattie  :-*

smiley

Hallo Malou

Geduld is erg moeilijk  :P maar het begin is er .
Het kan best nog wel even duren voordat het uit komt ,en zoals ik al zei sommige hoor je niet piepen die liggen er ineens .
Laat Pino en Gypsy maar lekker met rust ,anders worden zij straks nerveus van jou .
Als een kleintje gaat piepen dan hoor je het echt wel ,al sta je naast het blok ...

Ik hoop voor jouw zenuwen dat het snel geboren zal zijn  ;)

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

Haha dat hoop ik ook Conny ;D
Ben benieuwd, maar we kunnen niet meer doen dan afwachten. Gelukkig afleiding zat, want ....

Nou ja, kijk zelf maar ;D

We hebben de eerste 2 wanden nu staan ;D En denk dat het ons vandaag wel gaat lukken om alle wanden te zetten :D.
Dan moet er nog ff een extra raam in, en er moet nog een stuk bij aan, aan de zijkant, en de voliere kan er zo voor en daarvoor hebben we ook al dakpanelen.
Ik wilde eigenlijk lichtplaten, maar daar we van de week een buizerd in de dakgoot hadden hangen om een merel te pakken neem ik geen risico en maak ik het dak eerst mooi dicht.
De voliere word later toch nog wel een keer vervangen door panelen, dus dan zien we dan wel weer ;)

In het broedblok is alles verder nog rustig.

Wij gaan weer verder. Doei! ;D

carco

Zo wat een nieuws weer hier :D
2 Valkjes erbij, een grasje en een kleintje op komst.

Spannend.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!