Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Coco, ik zou haast bang van je worden  ;D

Baby Bodhi

Ukkie, Flip, een verstopte Coco, en Mr Nog Naamloos

Rikki

Mr. Nog Naamloos ;D

Ukkie

En Babe :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*~Romilda~*

Waauww...wat een mooie valkjes..en de nieuwe die is echt mooii!!!
Maar die foto's zijn echt mooi gemaakt zeg!!:Dwauww
Groetjes romil

smiley

Hoi Daar

Je nieuwe valkje is heel er mooi  :-* ja en een naam verzinnen is altijd moeilijk (ik laat het altijd over aan mijn zoon ).

Even nog antwoord op je vraag over de zonnepitten , ze krijgen hier teurlings 228 en daar zitten ze niet in .
Ik zou ze er ook uit halen als ik jouw was zijn erg grote zaden voor kleine valkjes .
Hier krijgen ze eerst macaroni en rijst en nat eivoer en bruin brood en pas daarna pas hun zaadvoer .
Dan krijgen de kleintjes eerst het zachte voer en daarna pas zaden .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

Dank je wel :D

Naam is idd moeilijk. Ik zat eerst te denken aan Reagan of Mellow, maar twijfel nog een beetje ;)

Over het voer, dank je wel voor de tip.

Ik heb vanochtend met een bordje zitten pielen om al die dikkere pitten er uit te halen, en heb dus zostraks ff een zak zonder zonnebloempitten gehaald.

Het eivoer gaf ik nu gewoon door het voer heen, maar zal idd ff een bakje apart ophangen vanaf nu en dat wat nat maken.
macaroni is zo gekookt wanneer het donsje er eenmaal is,  dus ook daar zal ik wat van in een bakje doen en dan geef ik ze eerst dat en dan later op de dag hun zaad.

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

cals

Groetjes van Carla

Cherro

Bedankt voor de complimenten :D

Pfff mensen ik zit hier wat te zenuwen ;)

Morgen is het dag 17 vanaf 28 maart s'ochtends vroeg gerekend, en zou ons donsje dus uit kunnen gaan komen vanaf morgenochtend  ;D

Ik vind het zo spannend. Ook al heb je t eerder meegemaakt, het is en blijft bijzonder.

Zal het goed uitkomen, zullen de ouders er goed voor zorgen, hoe zal het er uit komen te zien?

Gisteren het eitje nog even bekeken, helaas heb ik niet een heel geschikt lampje er voor, iets te groot en heel schel licht, maar volgens mij zag ik net als van de week het donsje bewegen. Horen doe ik nog niets, maar ja er zitten nog 7 boefjes te kwekken en fluiten dus dat is voor een iniminidonsje ook niet makkelijk om zich daar boven uit te laten horen ;D

Straks zal ik nog ff een keer kijken als Pino en Gypsy van t blok zijn. Als ik de hond voer in de bijkeuken komen ze altijd ff samen er uit om te kijken wat er gebeurt, dan kletsen we even, kijk ik ff in t blok en daarna gaan ze weer keurig samen verder broeden.

Ik zat nog te dubben of ik Pino en Gyps nog zou sprayen met wat water, maar durf t ook niet zo goed.
Straks doet t meer kwaad dan goed, dus denk dat ik maar gewoon geduldig afwacht en verder niets onderneem.

Ik moet er niet aan denken dat het fout zou gaan na dat lange wachten!

K heb gewoon kriebels in mn buik  :D Spannend!

Caroline 1569

Cherro

Spannend he.
En je moet er ook zo lang op wachten 17 dagen..... ;D
Hopelijk gaat alles goed.
Mooie foto's ook weer en die close ups geweldig.
Ben benieuwd
Groetjes Caroline 1569

lynette

Heey,

Hier zijn de babyvalkjes ook weer vroeg met uit het eitje kruipen.. Nu met 18 dagen :D is vroeg voor hun doen bij dat koppel.

Leuke closeup foto's trouwens

Ohh ze zijn ze leuk die donsjes Morgen komt eitje 2 uit en mischien pleegeitje ook  ;D

Groetjes

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

TheaV

Geweldige foto's.!!!
Wat een mooi stelletje, zo samen!
En ja, .... ik weet er nu alles van ,  dat het zo spannend is.....
Hier tikt het laatste eitje nu ook.......

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Spannend Lynette ;D
Bij jou ook Thea voor je laatste donsje ;D

Hier is alles nog rustig, ga regelmatig ff luisteren en net ff stiekem gespiekt, maar niets te horen en te zien, behalve een boze mama die zoiets heeft van wat doe je in mijn blok!  ;D

De rest van de valkjes rol ik zo ff weer naar buiten, t is hier heerlijk weer met een beetje wind, dus zullen ze wel weten te waarderen.

net eerst ff spoedje richting HA gehad.
Zoonlief is zo'n stuntpiloot, sprekend zn papa vroeger, en die loopt met een dikke snee in zn onderlip, tand door de lip, én aan de binnenkant van zn bovenlip een dikke snee  :-\

Soms heb ik t idee of heb ik 4 kinderen, wat een doerak is het ;)

utspulletje

Meid wat een geweldige foto's!!!! Jij hebt echt een supercamera ;-) Hoe is het met je kleine mannetje? Heeft hij erg veel pijn? Arme stumper ;-(
Ben echt superblij met de foto's van Uk en Babe in close up. Ik zet ze lekker op mijn eigen computer ;-)
Groetjes Hylke

*~Romilda~*

Owww spannend!!!:D
Ben benieuwd hoor naar het verloop van de eitjes!!En wat voor donsje eruit komt!!
Groetjess romil

carco

Ik heb Quido elders vandaan. Deze heeft niet zo'n giga kuif, maar is wel een knapperd :D

Spannend hè? Hier kan het ook ieder moment gaan gebeuren.
Ik doe trouwens het eivoer door het natte brood omdat ze het anders niet lusten, dan krijgen ze toch iets binnen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Cherro

Is goed hoor Hylke.
Ik zal nog even wat meer foto's maken nog, maar er is hier altijd wel drukte ;)

Met Jesse gaat t goed hoor! Die heeft even geraasd, en bij de dokter liep meneer met zn kapotte bekkie alweer te grijnzen, terwijl ik er nog naar van was ;)

Romilda, ik vind t ook reuze spannend haha!

Caroline, spannend he :)
Hier eten ze wel eivoer, zijn ze stapelgek op :D
Ook op macaroni en brood, de rest van de valkjes wel op brood maar macaroni weer niet.
Ze kunnen nog zinnig zijn ook  ;D

Hier nog steeds geen verandering in het eitje.
Net wel ff weer geschouwd toen Pino en Gypsy er ff af waren, die komen altijd ff buurten als ik de honden voor de nacht er uit laat ;) en ik zag wel wat bewegen, dus ik denk dat donsje gewoon de tijd neemt ;)

Net als met mensen, een kindje komt wanneer het klaar is, dus dat zal zo met donsje ook wel zo zijn.

Ik heb ff wat water op het blok gedruppeld, en zal morgen ook ff wat water druppen, en he tgoed in de gaten houden.

Ik hoop stiekem dat ik morgen wakker word en dat donsje bezig is met piepen en uitkomen  ;D

Cherro

Alles is nog steeds rustig hier  ::) Wel nog beweging gezien in het eitje gisterenavond, of beter gezegd vannacht  ;), dus vandaag ergens of morgen mag ik toch hopen dat het uitkomt  ???

Nog geen gepiep of niets, dus ben benieuwd... ???
De maximale uitkomdag is toch 20 a 21 dagen?

Zo niet zou ik dan zelf moeten gaan helpen of niet?
Moeilijk hoor!

Voor nu laat ik t maar zoveel mogelijk in ieder geval.