Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

TheaV

;D ;D
Wat een weertje,  hé???  Zowel  voor ons als voor de beessie's.....!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Ja echt super :D K kan hier zo van genieten.
Heb van de week allemaal viooltjes gekregen toen ik uit t ziekenhuis kwam en zelf nog een bak gehaald, dus het is nu overal waar kan hier fleur en kleur  ;D
En dan de birdies lekker buiten, heerlijk :D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Vanmiddag had vriendlief de smaak te pakken en samen met een vriend van ons heeft hij de hele rij conniferen tot achter aan toe er uit getrokken.
Het is nu een grote dik zwart gat, maar ze zijn er uit op 1 na. Die wilde niet echt meewerken, dus de bak van de trekker trok het even niet. Die moet dus eerst ff nagezien worden voordat de laatste er uit getrokken kan worden, en daar dat een hele flinke is! Zal nog wel ff een klus worden ;).

En nu gaan kijken hoe we de tuin gaan inrichten.
We hadden t in ons hoofd, maar met zoveel extra ruimte krijg je ook weer extra mogelijkheden ::) ;D
We krijgen er namelijk ruim een meter bij nu de conniferen er uit zijn, dus je hele tuin is ineens open en bloot en krijg je teveel kans om na te gaan denken over andere mogelijkheden hihihi.

Dus we gaan nog ff kijken wat wijsheid is en wat t handigst is.

We hebben zitten denken aan achter in de tuin, over een lengte van plm 7 meter met een dichte achterwand tegen de wind, maar zijn dan ons uitzicht over het weiland kwijt, tenzij plexiglas oid.
Of toch op de plek waar hij eerst zou, of toch weer in de andere hoek. :P

Enfin, dat is iets waar we morgen fijn verder over gaan nadenken, we zijn in ieder geval weer een stapje dichterbij het opzetten van de voliere straks  ;D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline 1569

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je astma.
Hopelijk scheelt het dat de vogels lekker buiten kunnen.
Fijn dat je ook de ruimte hebt om een volière te bouwen en daar je vogels in kunt doen.Kan je ze toch gewoon houden.
Beterschap.
Caroline 1569

Cherro

Ja leuk is het niet, ik heb t nu een aantal jaar, maar sinds de zwangerschap van Jesse heb ik t niet meer gehad.

En nu laatst ineens, boem, mis was het.
En dan misschien idd ook het grotere aantal vogels ineens in huis.

Nu gaat t goed, de kakariki's zijn binnen, de valkjes zitten bij wijze van proef in onze bijkeuken, en het gaat nu redelijk.

Ik ben er nog niet bovenop, maar het was ook een beste klap wat ik had.
En ja echt super dat we die ruimte hebben :D

Onze tuin is plm 15 meter diep en 7 meter breed ofzo, echt heerlijk voor onze kleine jongen, en de hondjes en katjes  en straks de vogels :)

Mn vriend belde net al, als we het nou zo en zo doen, en dit en dat.

Dus ik: Waarom hebben we dan in godsnaam die conniferen er nu al uitgetrokken en niet gelijk de voliere daar neergezet? :lol:
Nou ja morgen gaan we ff koppenbreken over de definitieve plek, en zodra dat beslist is, zal het wel snel gaan ;D

En zoals ik het nu denk te willen gaan doen kan ik zo nodig ook vrij makkelijk uitbreiden, dus ben benieuwd :)

utspulletje

Hoihoi,
Ik dacht ik ga eens kijken in je dagboekje en wat is dat heerlijk om te lezen ;-) Doet me zo goed om te horen hoe goed ze het doen maar Uk en Babe ook ineens op de foto's voorbij te zien komen! Het doet me even slikken maar ik ben zo verschrikkelijk blij dat het zo goed gaat daar! En wat supergaaf dat je dat kleine ukkie in dat eitje zag bewegen! Bizar ;-) Kan me voorstellen dat je er ontzettend naar uitkijkt,
Ik ben heel benieuwd wat het plan van de tuin uiteindelijk wordt, ik zal hier regelmatig even terugchecken ;-)
Liefs,
Hylke

Cherro

Hey Hylke, ja het gaat echt super met die 2 hier :D

Ze zijn echt zo leuk die 2, en elke dag geniet ik weer van ze :)

Ukkie is wel een dikke boef en zit me regelmatig uit of na te lachen, echt hylarisch. En dan ook nog dat brutale koppie erbij, nou veeg mij dan maar op.

Babe is in the mood trouwens  ;D Ik dacht zonet, wat hoor ik toch?
Zit madam dus kippetje, alleen geen een van de heren was geinteresseerd :lol: Arm ding ;)

*Esther*

Cherro

Even weer een update..

De plannen voor de tuin beginnen vorm te krijgen, nog niet 100% zeker maar wel 80 %  ;D

Alle conniferen zijn er nu uit, ook de laatste boom die niet graag wilde ;)

De garage zou voor komen, maar we waren het er snel over eens dat dat zonde zou zijn, omdat je dan de tuin raar opsplitst. Nu komt deze dus achter in de tuin, en is het de bedoeling dat de voliere er links van komt. (achteraf had ik dus de pruimenboom net zo goed wel kunnen laten staan ;) want daar komt de voliere nu waarschijnlijk alsnog)

En ik heb t zo uitgerekend dat ik zo nodig dan ooit uit zou kunnen breiden richting garage mocht dat nodig zijn;)

En toen...

Toen ik op het forum bij het forumonderdeel mutaties aan t kijken was, zag ik Bonnie haar bericht dat ze voor haar 2 bleekmasker lutino's een thuis zocht.

Nieuwsgierig als ik was naar deze mutatie, ben ik dus gaan kijken, en vond ze echt prachtig!

Ik wist niet waar Bonnie wonen deed, en toevallig zat ik ook te kijken op marktplaats en zag ineens dezelfde foto voorbij komen, en bleek Bonnie dus hier vlakbij te wonen.

Ik ben vanmiddag dus heengegaan om te kijken en de man die ik het mooist op de foto vond, was er nog.
Na heel wat geblaas en gemopper van zijn kant  ;D hebben we hem uitgevangen en zit hij inmiddels gezellig te midden van de andere valkjes hier en was het net als met Ukkie en Babe een heel rustige intro.
Geen paniek, geen gegil, en hij bleef zelfs rustig zitten toen ik ff de bakjes ging verversen en doen.

Echt super dus  ;D.
Nu nog een naam voor deze prachtige man, en rustig aan op zoek naar een passend vriendinnetje voor hem  ;)

Gypsy en Pino zijn nog steeds druk aan het broeden, binnen nu en zaterdag zou het donsje er ongeveer moeten zijn, dus ik houd mn ogen en oren goed open vanaf nu ;)

Babe is dus in de kippetjesmoed en smeekt om een man, alleen de mannen hier geven daar geen gehoor aan, en daarop gaat ze dus beteuterd zitten kijken omdat ze geen aandacht krijgt.

De rest doet lekker zn ding en geniet van t mooie weer.

De kakariki's worden echte monstertjes. Vooral Kiki, die begint echt volop uit te proberen en heeft nu door dat hoe hoger ze zit hoe lastiger het is om haar te pakken te krijgen, etterbakkie  ;D
Riko begint haar na te doen, dus het word feest de komende weken haha :D

Ze zitten nu nog op 2 voedingen en vanaf t weekend ga ik denk ik afbouwen naar 1 of ze moeten nog lastiger worden met pappen en zelf aangeven dat ze niet meer willen dan gaan we eerder over.
Ze eten verder wel goed zaad al en badderen is ook een favo dagbesteding van ze :D

Cherro

Ik zal een poging wagen Esther  ;D Moet ons nieuwe heertje ook nog ff op de kiek zetten dus kan mooi in 1 x dan ;)

Cherro

Zo heb gelijk de camera maar ff voor mn neus gepakt  ;D

Coco Bodhi en Flip hadden niet zoveel zin en die zijn dus allemaal bewogen, maar Ukkie en Babe hadden wel zin in poseren en ook onze nieuwe man bleef mooi zitten.

Moet nog even een leuke naam voor hem bedenken ook, dus zal straks eens even gaan nadenken over een een leuke naam :)

Hier zijn de foto's  ;D

Onze nieuwe vent :)

Babe :)

En onze clown Ukkie  ;D

Zal van de week ff kijken of ik alle dames en heren er even wat uitgebreider op krijgen kan, en hopelijk kan ik van de week foto's gaan showen van ons eerste donsje!

We zitten vol verwachting te wachten op de eerste piepjes uit dat eitje, en we hopen dat alles goed zal gaan en we zoiezo eind deze week een gezond donsje hebben zitten  ;D

Larissa

super leuke foto's , ben benieuwd naar de eerste donsjes

knuffel Larissa

Cherro

Dank je wel  ;D

Ik ben ook erg benieuwd naar ons donsje.
Ik hoop dat hij goed uit mag komen, we vinden het echt reuze spannend :)

carco

Mooie vent heb je erbij zeg  :D
Ik heb ook zo'n knapperd ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Cherro

Dank je wel :D
Mooi is hij he :D

En heb jij m ook van Bonnie of elders?

Hij doet t echt super hier tot dusver, geen paniek als ik in de kooi bezig ben, en ik mocht zelfs gewoon lekker foto's maken.
Af en toe een blaas maar voor de rest, super! :D

Heb net ff een aantal Close Ups gemaakt, zo leuk, zal ze straks ff inladen :D