Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Zit ik net de kakariekjes te voeren, en snelle mientje Kiki had al snel dr buik vol, en besloot even richting mn schouder te springen om ff gezellig in mn oor te gaan zitten mekkeren :D

En opeens: Floep, weg was ze!
Ik was Riko aan t pappen, dus dacht echt: Shit wat nu als ze ergens tegen aan knalt ofzo?

Maar zo zie je maar weer dat kiekjes echt zo adners zijn dan valkjes, veel handiger en flexibeler, en de boef was dus zelf naar dr kooi toegevlogen en zat daar eigenwijs verder te mekkeren  ;D

Nog een keer geprobeerd, en echt, de 2e vlucht naar de kast, net zo perfect als de eerste!

Riko vond t wel interessant, maar voor hem hoeft dat gedoe nog niet zo ;) Hij vind t wel best en vreet liever zn buikje overvol ;)

Moest het even delen!

:)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

smiley

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Cherro

Dank je wel Conny  ;D
Ik had die ooit wel opgeslagen, maar dat was op mn pc toendertijd.

Ik zal van de week ff weer kijken, t oudste eitje is nu toch wel een dag of wat oud, dus ben benieuwd of ik wat zie of niet.

Ik meende van wel, maar echt goed kijken lukte niet in t blok, te groot lampje ook, en ik wil ze ook niet teveel meer aanraken na t eitje van de week  ;)

En met een Pino met van die kiekeboe-acties met boos hoofd kun je ook flink schrikken  :P

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

carco

Ik vind ook dat kakarikies veel beter kunnen vliegen dan valkjes.
Ze zijn veel wendbaarder lijkt het en vliegen eigenlijk nooit ergens tegen aan.
Ik zeg wel eens dat het net kolibries zijn.
Donderstenen ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Cherro

Het zijn zeker donderstenen :D
Kiki heeft nu de smaak te pakken en zit dus de hele tijd naar me te mekkeren :D

Ze zijn echt zo rap, en idd heel wendbaar en soms net sprinkhanen :D

Riko is wat geschrokken van de valkjesinfasie, en die verschanst zich dus onder zn veilige handdoek :)

Moest wel lachen. Coco moet dus nog niet zoveel van de kiekjes hebben, gaat die muts doen, gaat ze dus wel bij de kiekjes in de kooi.
Dat was dus niet de bedoeling, maar er ook niet uitwillen.
Gekke muts  ;D

Cherro

Kiki begint te vliegen nu, en besloot dat Jesse wel leuk was om naar toe te gaan.

Jesse op zijn beurt vond dat ook wel erg leuk en lief, en gaf Kiki prompt een dikke natte tuut  ;D

De valkjes hadden de kaka's als donsjes wel al een paar keer gezien, maar het was toch wel ff raar toen er nu ineens zo'n felgekleurd geval voor hun neus stond.

Coco vind t maar niets nog, moet echt meer wennen dan de rest.

Bodhi vind ze wel leuk geloof ik, al had die meer drukte nog met mn kettinkjes :D

Coco als laatste voor vandaag met haar gekke 5 minuten ;D

Morgen volgen er ook nog ff foto's van Ukkie en Babe zodra het even lukt.
Morgen is een leuke drukke dag.
even voor/rond half 12 is Hylke hier met Ukkie en Babe, om 15:00 moet ik naar bekkenfysio, en daarna moet ik nog kijken voor een eettafel en bas heeft een leuke vrachtwagen voor Jesse gezien voor in de zandbak en tuin, dus hele dagplanning weer haha :D

Cherro

Hier al heeeeel vroeg wakker vanmorgen, daar zoonlief heel lief: Maaaaaaaaamaaaaa! Maaaamaaaaaaa! Maaaamhaaahaaaa! Maaaamaaa?! riep ;D en dat wel om 07:00 s'ochtends :o Dat is deze mama niet gewend, daar Jesse meestal wel lekker tot een uur of 9 slaapt.

Ik lag er laat in, dus ff wakker worden.

Zo ff boodschappen doen, en voor je t weet is het een uur of 11, half 12 en dan arriveren Ukkie en Babe hier.
Net nog ff met Hylke gebeld, ze zitten daar nu nog ff samen los in de kamer, en rond half 10 rijd ze deze kant op.

Ben zooooo benieuwd! :D

Cherro

Inmiddels zijn Ukkie en Babe gearriveerd, en hebben echt super hun intrede gedaan hierzo :D

Zonder paniek, ze stapten heel rustig op de stok, en hebben al kennis gemaakt met de andere boefjes.

Ze zijn echt ontzettend lief en schattig, eten al  lekker en klauteren volop door de kooi :D

Hylke is net naar huis, samen ff wat gegeten, en ff aangekeken hoe alles zou gaan, en allebei blij met het resultaat van de intro hier :D

Foto's volgen!

Cherro

De eerste dag en nacht hier zijn Ukkie en Babe erg goed doorgekomen.

Gisteren ging de intro al super zoals ik schreef, maar de rest dus net zo  ;D

Ukkie zocht al toenadering tot Bodhi en wilde gekroeld worden, en Bodhi had echt zoiets van" ???

Coco vind kroelen ook wel fijn, en wil dit graag met Flip, maar ook die moet niets daarvan, dus ik hoop wat dat aan gaat dat die 2 elkaar straks vinden voor een dagelijks kroelminuutje.

Ukkie komt regelmatig ff aan de tralies hangen om te kijken wat ik aan het doen ben, en Babe, die eerst nog ietswat onzeker was, lijkt ook al een stuk zekerder.
Ze komt ff om t hoekje spieken, kijkt ff, en gaat dan lekker zitten eten en doen.

Nu zitten ze met zn allen op de bodem en in de voerbakken, lekker aan t eten, en t gaat echt boven verwachting goed.

Gisterenavond was het wel ff wennen om allemaal hun plekje te vinden, want Ukkie is ook niet een doetje, en die durft ook wel ff terug te mopperen op Rikki en Flip en Coco toen die hun vertrouwde plekjes in wilden nemen, maar na een kwartiertje mopperen zat t hele stel mooi verdeeld met elkaar te slapen :D

De kakariki's gaan als een trein. Kiki zit al regelmatig op de hoogste stok in de kooi, en ook Riko heeft sinds gisteren een poging gewaagd, en vind het ook wel erg leuk en spannend zo hoog in de kooi  ;D

Pino en Gypsy zijn nu steeds meer samen op het blok te vinden, maar ik vermoed dat er 1 eitje niet bevrucht is, eitje nr 3 twijfel ik nog wat over. Het laatste ei, nr 4, denk ik wel, alleen mn lampje deed het niet goed, dus ik moet ff een ander klein lampje zien op te scharrelen.

Ik laat het de komende dagen mooi met rust, het laatste eitje is ook nog niet zo oud, maar lijkt wel volgens het groeischema te gaan, waar ik bij de anderen aan twijfel.

Hoe dan ook, we zien t wel, niets moet, alles mag, het zou leuk zijn en anders proberen we het een andere keer gewoon nog eens  ;)

Foto's komen snel ;)

Cherro

Ukkie en Babe beginnen zich al flink thuis te voelen  ;D

Babe komt altijd nieuwsgierig kijken wat je doet, en Ukkie zingt het van de daken.
Kusjes, een telefoon of alarmachtig iets doet ie na, fietfeuw, hele riedeltjes, en lachen kan hij ook. Je lacht je echt rot om hem.

Het is ook echt zo'n kleine macho, ff stoer doen erbij, geweldig :D

Bodhi begint het al flink na te apen, dus heb straks 4 heren die zich lekker gaan staan uitleven.

Zelfs Pino zit mee te jubelen vanuit zn broedblok  ;D

Hilarisch stel hierzo :D

Buiten zijn we ook nog steeds bezig, de eerste lading conniferen is er uit, nu de rest nog ;) Dan opvullen, kijken voor tegels e.d. en dan bezig met het opzetten van de binnenvoliere en buitenvoliere.

Voor foto's geen puf gehad vandaag, heb last van mn astma, en vandaag met dat vochtige weer en de mist nu, ben ik gewoon zo moe  :-\ dat ik allang blij ben dat ik ff lekker zitten kan ;)

Zla ff zien of de foto's van gisteren gelukt zijn, dan kan ik die hier wel ff proberen te plaatsen.

Cherro

TheaV

Wat zijn ze leuk, samen!!! En fijn dat het de eerste dagen zo goed is gegaan!! En de eitjes...... Ff wachten dan weet je meer  :-*

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Ja ze doen het echt super hier! Ben er zo blij mee.

Helaas moeten de foto's nog even wachten.

Met mijzelf gaat het namelijk niet zo goed.
Ik ben zondagnacht opgenomen in het ziekenhuis geweest, en mocht eigenlijk pas vandaag weer naar huis, maar heb gelijk gezegd: als jullie me alleen ter observatie houden en denken dat ik t wel red dan wil ik toch graag naar huis. Mijn zoontje was van slag, de kakariki's wilden niet eten van Bas, en ook de andere vogels kon je aan merken dat ik niet thuis was. Alles was van slag, en ik lag daar maar wat te liggen, en slapen lukt daar al helemaal niet.
Ze hadden me liever gehouden, maar als ik beloofde echt niets, maar dan ook niets zou doen, en me rustig zou houden dat ik dan naar huis mocht. En mocht t mis gaan, dan moest ik gelijk terugkomen en langer blijven. Nou dat kon ik wel beloven
.
Ik had al een week a anderhalve week last van mijn astma, vorige zaterdag al naar de HApost geweest, en t ging iets beter, tot het dus t weekend weer gruwelijk mis ging.
Ik kreeg geen lucht meer, en ben van de spoedeisende hulp gelijk een ziekenhuisbed in gestuurd  :-\

Nu weer thuis gelukkig, mijn zoontje blij, mijn vriend blij, en de birdies en de andere beestjes helemaal blij :D
Het gaat nu redelijk met me, zolang ik me rustig houd, en niet til, of te snel loop of doe, dan gaat t, anders klap ik gelijk weer dicht en kan ik aan mn pompje.

Ik slaap overdag ook nooit, maa rben vanmiddag lekker ff een uurtje op bed gaan liggen, na 2 dagen geen slaap moet ik echt ff flink bijtanken.

Maar nu, hoe kan het zo zijn dat ik na heel lang geen astma meer, ineens zo vanuit het niets dit weer heb? :-\

Zoiezo het weer nu, het is ineens volop lente, mooi weer, pollen barsten los, en toch ook vrij veel vochtig mistig weer, hier helemaal aan het water, en mijn vermoeden, hoe erg ik het ook vind om toe te geven, is dat het vogelstof van de valkjes mijn astma over de scheef heeft doen gaan.
Ik ben stof allergisch, en ik ben van 2 valkjes ineens naar 8 gegaan + de 2 babykaka's, en ondanks 2 x daags nat alles afnemen, blijft het toch stoffig in die kooien en er om heen.

We hebben nu dus als test de valkjes in de bijkeuken geplaatst, om te zien of het nu in huis beter gaat.
Zo ja dan heeft t dus deels ook met hen te maken gehad.

De valkjes zelf vinden de tijdelijke verhuizing geen probleem, en ook zijn ze gewoon nog 3 uurtjes in huis per dag, alleen de kooien staan nu elders, omdat daarin toch wel heel veel stof zit en waait. Daar kan ik ook beter ventileren dmv de achterdeur en met t mooie weer staan ze nu ook in een luw hoekje buiten te genieten ;D

Als blijkt dat het idd erger is geworden door de valkjes en kaka's dan gaan al mn schatjes straks gewoon lekker de voliere in, geen haar op mn hoofd die er aan denkt om ze weg te doen.

Ik ben daarom ook heel dankbaar dat ik de ruimte voor een grote voliere heb, en dat ik ze daar zoiezo kan blijven houden.
Dit heb ik eerder ook gehad, wat geen problemen opleveren deed, omdat het daar gewoon veel meer geventileerd word als hier in huis.

Ik ben vooral ook blij dat de valkjes de verhuizing niet erg vinden, ze fluiten, zingen, lachen, en gaan gewoon mee de bijkeuken uit de woonkamer in, alleen terugdoen is nog ff tricky hihi ;D

De kaka's zijn nog wel in huis, en dat was ook bijna mis.
Riko kan sinds eergisteren ook vliegen, en zou dus zelf de kooi in. Maar ging te snel op t deurtje en bleef met zn pootje haken.

Ik schrok me rot, gelijk gecheckt op breuk of uit de kom geschoten, maar gelukkig beide niet.
Het zal wel ff beurs zijn, dus ik heb m ff gelaten, en zonet gebruikte hij het pootje alweer wat en kwam hij alweer om t hoekje spieken.
Vanaf nu gaat er dus een doekje op het klepje van de deur om dit soort geintjes niet weer te krijgen.

En als laatste nieuws voor vandaag: Het laatste eitje van Pino en Gypsy is bevrucht! ;D
Net ff geschouwd, de andere 2 eitjes zijn vermoedelijk of te vochtig geweest, of gewoon niet ontwikkeld. In een zit een kleine gele plek, in de ander zie je alleen maar compleet geel, en eitje nummer 4 zie je adertjes, en een donker bolletje ;D

Ben er zo blij mee!! ;D

Tot de volgende keer ;)

Cherro

Wat een mooi weer hebben we toch!

Vandaag heb ik dus ook gelijk de kamervoliere naar buiten gerold, en de vogels vinden het weer heerlijk!

Ukkie en Rikki fluiten hele concerten, Coco vind het heerlijk om op de kop te hangen in de wind, Babe en Flip bekijken alles rustig en Bodhi zit lekker in het zonnetje.

Flip is een dikke boef, en heeft inmiddels bij Coco en ook bij Ukkie een kuifveer er uit getrokken, ik heb straks allemaal punckers hier  ;D t ziet er niet uit.

Ik weet nu ook dat het komt omdat ze met hem willen kroelen of langs hem willen, en hij wil dat niet, dan is het direct tjak, kuifveer en trekken maar. Monster is het ;)

Ukkie en Babe zijn al helemaal gewend, doen hun ding lekker, spelen, schooien al net zo hard als Coco om koekjes, en Bodhi begint nu ook :D Zo schattig :D

De babykaka's zitten op 2 voedingen, als je dat nog voedingen noemen kunt dan, die 4 happen, maar goed, ze krijgen wat binnen en ze eten ook al goed zaad overdag.
Ook hebben ze sinds eergisteren een badje in hun kooi, en kaka's zijn echt waterfreaks en doken dus zo klein als ze zijn, vol overgave in het kommetje :D Zal even zien of ik een filmpje inladen kan.

Riko's poot is helemaal goedgekomen, heeft hem gewoon ff flink zeer gedaan zoals ik al dacht, en hij springt nu nog harder dan Kiki door de kooi :)

Zal zo nog even foto's maken van het stel buiten in het zonnetje, zoonlief ligt lekker op bed te slapen, dus mooi ff rustig de tijd ervoor ;)

Gisteren ook nog even weer gekeken in het blok bij Pino en Gypsy en het eitje doet het erg goed.
Ik zag toen ik het lampje aan de achterkant hield het kuikentje bewegen, zo schattig! Ben nu al helemaal in de wolken  :-*

Pino en Gypsy zijn nog steeds super de wacht aan t wisselen en slapen nu samen s'nachts in t blok, en ondanks dat hij wel moppert kwam hij vanmorgen wel ff bij me zitten tutten, gekkie.

Mensen wat ben ik blij met mn boefjes :D
En nog eens heerlijk lenteweer, en ik voel me stukje bij beetje steeds ietsie beter, al ben ik nog wel steeds benauwd, we gaan de goede kant op ;)

Cherro

Zoals ik eerder al schreef hebben de valkjes weer heerlijk buiten gestaan met hun kooi, en wat genieten ze daar van!
Ik kan nu al niet meer wachten tot de voliere klaar is.

Helaas gaat het wat minder snel dan gehoopt doordat ik zelf niet zoveel kan doen op t moment door mijn benauwdheid, en mijn vriend op t moment extra werken moet, maar stukje bij beetje komen we er wel.
Tot die tijd vinden ze in de kamervoliere buiten heerlijk zat :D

Fototime! :D

Babe :D

Hele bubs in de kooi buiten :)

Coco  :D

Kiekeboe Babe  :D

Ukkie  :D

Coco en Flip lekker aan t poetsen  :D

Ukkie again  :D

Rikki  :D

En Baby Bodhi  :D