8 augustus 2025, 02:45:45

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

En hier is dan de foto van het kleinste telgje.

Is het geen poepie? ik vind het wel erg klein hoor, wow lijkt misschien maar zo, omdat ik nu de anderen gewend ben.
Het is een teer poppetje.
En ik heb het maar weer gauw terug gelegd, omdat het koud aanvoelde.
Het 2e eitje piept nog steeds, verder geen veranderingen te zien.
Er was even paniek hier in te tent, omdat ik toch wilde kijken en Punky het niet toeliet, vloog ze ineens de kamer rond, en wilde wel terug maar wist niet hoe.
Grrrrr dus heb haar jammer genoeg erg moe gemaakt om haar toch te vangen.
Jeetje wat een kreng is ze geworden, ze laat helemaal niks meer toe, jammer hoor.
Ik hoop alleen maar dat ze een lieve moeder zal zijn voor haar kleintjes.

Voor Barbara,
Nee ik doe deze mop niet weg, ze is nu als eerste en enige in de voliere, ze vermaakt haar eigen prima.
Als of ze nog nooit anders gedaan heeft.
Ik hoop voor jou dat je snel een pop zal vinden.

Paul

Hoi Trudie,

Ondanks dat je op het filmpje het jomg niet zag uitkomen was het toch een gaaf gezicht hoe je het eitje ziet bewegen.
Het leek wel van rubber zo gaat het op en neer :-)
Dat Punky nu zo'n kreng is dat is normaal hoor.
Als alle jongen zijn uitgevlogen word ze weer langzaam net zo lief als daarvoor dat maak ik hier ook mee met tamme valkjes.
Nu maar wachten tot de volgende eitjes weer uit gaan komen.
Het word aardig druk daar nu :-)

Groetjes, Paul

Erna

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd meid !!   Wat een schatje, ongelooflijk he, dat deze straks ook zijn eerste proefvluchtjes zal gaan maken.
Wat een ontzettend mooie foto's. Ik vind het zo leuk om met je mee te kunnen kijken hoe zo een eitje uitkomt.
Geniet maar lekker van je kroost en ik ben benieuwd naar de tweede  :) :) :)

Groetjes van Erna

Reen

hallo trudie .hartelijk gefeliciteerd met de eerste kleine !!wat is het weer een dotje zeg  tjonge jonge :) :D
we volgen op de voet wat er bij jou thuis gebeurd .het is gewoon erg leuk zoals je het allemaal vertelt ,zo goed dat je als lezer bijna het gevoel krijgt dat je over je schouder zit mee te genieten , :D hahaha ik meen dit al eens te hebben gelezen leuk joh ga zo door ..... groetjes Reen

Mandy

Gefeliciteerd met het volgende jonkie Trudie! ;D

Mooie foto's ook van de anderen, het zijn al hele echte mooie valken hoor en leuk dat Sky er al uit gaat klimmen! :P

Mooi is dat hé, als je ziet dat er een eitje uit gaat komen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Ik heb al een spoedoproep geplaatst http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Spoed;action=display;num=1080627853;start=0

Het 2e jong is geboren, ik ben blij, maar maak me ook ongerust... is dit overdreven?

En het leuke aan dit jong...het is een wit donsje. :)

moonwitch (diana)

Hoi Trudie

Ben blij dat het allemaal goed gaat, en wat leuk dat je daar ook weer witte en gele kuikens in heb zitten.
Het nestje bij mij van broer en zus, daar zijn 4 eitjes van bevrucht een was helemaal geel verkleurd dus die heb ik eruit gehaald, en ik was zo stom om een eitje in het blok te laten vallen waardoor er nu een deuk inzit. Weet niet of dat nu wat wordt. Vindt wel erg dat ik het heb laten vallen, maar ben toch niet zo gerust op het feit dat het van broer en zus is.
Verder heeft m'n ander koppel nu 3 eitjes.
Vanmorgen lag er in de andere voliere een valken eitje stuk op de grond, van wie dit afkomstig was weet ik niet want er zijn meer popjes broeds. Vandaag krijg ik nog 5 blokken erbij dus ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.
Nou, nu schrijf ik mijn verhaal bij jouw neer, maar dat is meer omdat ik gister even op de chat was en toen al het een en ander had verteld.
Zodra ik meer tijd heb ga ik alles in een eigen dagboek bijhouden.
Hopelijk komt je derde eitje ook bijna uit, ben benieuwd of deze wit of geel wordt en hoe de jongen er straks uit gaan zien. En inderdaad jij maakt echt super foto's van je nestjes.
Echt heel leuk om het allemaal te volgen.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Marianne

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd met je tweede nestje.
Mag jij je kleintjes er zomaar uitpakken of jaag je de ouders van het nestje af?
Ik kan maar sporadisch iets zien want ze gaan niet van de eitjes en het jonkie af... dus ik was benieuwd hoe je dat doet.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

31 maart 2004, 01:55:11 #788 Last Edit: 31 maart 2004, 02:09:50 by Speedy

Sprakeloos was ik, ik had er ook ff geen tekst voor.
Ik wilde alleen even kijken hoe het nu met de 2 kleintjes ging, zie ik ineens nog een kapot ei, ik schrok..wat ligt daar? ja hoor weer een klein nat koud wezentje.
Nu geen paniek zoals vanmorgen.
Jeetje, nu heb ik er niks van gemerkt, niet eens gepiep of zo en ook niet een begin van een uitkomend eitje. Jammer.
Wel leuk he, zo snel.
En weer een witte.
Zucht))) ben helemaal verliefd.

Mandy

Gefeliciteerd maar weer! ;)
Misschien dat je 'm niet hebt horen piepen door het gepiep van de andere 2. :P
Maar ff vraagje als ik het 3e jonkie zo 's bekijk zie ik dat z'n vleugeltje wel heel erg wit is of lijkt dat maar zo? En op de laatste foto zie ik bij het eerste jong rode puntjes bij een pootje of zijn dat de nagels? ::)

Reen

Heeeyyyeeee!!!!gefeliciteerd namens ons allen !!!!!Wauw!!nog een witte jeee......hoe doe je dat !!! :D of liever gezegd hoe krijg je het voor elkaar zulke aparte jonkies te kweken zeg !!!Ben benieuwd wat of het  gaat worden zeg ..leuk hoor  :D
Nu ben je al oma van zeven kleintjes en Rob opa hahahah en wat lief zeg ohhhom verliefd op te worden .hahaha groetjes van Reen en familie !!

Mandy

31 maart 2004, 03:06:50 #791 Last Edit: 31 maart 2004, 03:07:39 by Mandy
Ik ben 's ff terug gaan zoeken (niet in alle 53 blz. hoor! :D ) wat voor ouderkoppel dit nu ook alweer was, Punky is dus de lutino pop en Kobus de cinnamon man. Dat betekent dus dat hun beide split moeten zijn voor witmasker anders kunnen er nooit witmaskers komen, dat is zeker, de tabel laat dit zien;

Mother: Lutino Split To Whiteface
Father: Cinnamon Split To Whiteface

male offspring:
25% Whiteface Split To {X1:  Cinnamon} {X2: Lutino}
25% Grey Split To {X1:  Cinnamon} {X2: Lutino}
50% Grey Split To Whiteface {X1:  Cinnamon} {X2: Lutino}

female offspring:
25% Whiteface Cinnamon
25% Cinnamon
50% Cinnamon Split To Whiteface

Of dit helemaal 100% zeker is garandeer ik dus niet, maar de tabel ook niet hoor, maar misschien dat Barbara het nog eens precies na weet te rekenen. ;)

Wel heel leuk en grappig dat je daar via verrassingsjonkies achter komt! Stel dat kobus ook nog 's heel toevallig split is voor lutino kan er zelfs een albino bij zitten, maar dit is ook al heel mooi! :P

Lique

Hoi mandy,

ik weet zeker dat Punky uit 2 lutino's komt, want ik heb de valkjes gezien. Ook komt een valkje van Anika en een valk van Maaike uit hetzelfde nest...

maar misschien hún voor ouders?

Mandy

Dat moet haast wel want anders kan het niet. ;)

Barbara

31 maart 2004, 05:21:10 #794 Last Edit: 31 maart 2004, 05:31:20 by Barbara
hoi allemaal,

afhankelijk van waar het gen voor witkop zit bij Punkie, kunnen ze de volgende nestjes hebben:

Nestje 1: Punkie is een lutino split voor witkop (splits zitten op aparte genen)

popjes: - cinnamon split voor witkop
            - cinnamon witkop
mannetjes: -wildkleur split voor cinnamon en lutino
                 -wildkleur split voor cinnamon witkop en lutino

Nestje 2: Punkie is lutino met witkop op hetzelfde gen (eigenlijk dus albino op 1 gen, maar je ziet de witkop niet bij haar omdat ze dan ook witkop op haar 2de gen had moeten hebben)

popjes: - cinnamon
            - cinnamon split voor witkop
mannetjes: - wildkleur split voor lutino witkop (oftwel split            voor albino) en cinnamon
                 - witkop split voor cinnamon en lutino (maar 'stiekem' wel witkop en lutino op 1 gen, alleen zie je de lutino niet omdat een man 2x lutino nodig heeft om lutino te zijn)

Conclusie: cinnamon witkopjes zijn vrouwtjes en gewone witkopjes zijn mannetjes, maar kunnen niet samen in 1 nest voorkomen, uitzonderigen daargelaten als de natuur mutaties aan de wandel laat gaan tussen de genen... (1/3 van de gevallen)

Overigens wil ik voor belangstellenden wel s op de chat een 'lesje' geven hoe je dit berekent, het valt echt reuze mee. Een paar regeltjes kennen en een schemaatje maken, beetje oefenen en een kind kan de was doen. Niet dat ik het niet wil doen voor jullie, maar het lijkt mij handig om te snappen omdat die virtual breeder dan ook beter te gebruiken en af te lezen is, hoewel je hem dan eigenlijk niet meer nodig hebt. We kunnen bv tegelijk zo'n schemaatje maken met mijn online instructies. Dan garandeer ik jullie dat je het na een paar keer doen zelf ook ziet.

Groetjes,

Barbara