23 juni 2025, 01:16:58

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

Sorrie, maarik begrijp er niks van.
Zodra ze hun veren gaan krijgen, zal ik het wel zien.
Bedankt toch voor de uitleg.
Ik vind het toch allemaal heel moeilijk hoor.

Intussen is Sunny ook uit het blok gekomen, uit zichzelf.
Koko zit nu zielig alleen in het blok op 3 onbevruchte eitjes te broeden.
Ik vind het zo zielig.
Ik heb geprobeerd, om het jongste jong van Punky en Kobus, bij haar te zetten, maar ik weet niet of het wat zal worden.
Ze leek er zelfs bang van en ging naar achteren, toen ik het kleintje weer terug pakte, en de eitjes 1 voor 1 terug legde, pakte Koko deze meteen onder haar buik.
Dus weet niet wat verstandig is nu.
Wel zit ik nu te twijfelen of ik het blok er maar af zal halen.
De kleintjes van Punky en Kobus doen het goed, in eerste instantie trof ik net de jongste zonder voer in zijn kroppie aan, ik schrok ff.
Net zijn ze dus gevoerd, dat hoorde ik ...en toen ik weer ging kijken, zag ik er een heel klein knikkertje inzitten.
Dus dat zit wel goed bij Punky en Kobus.
Het is nu wel een bewijs, dat ook Kobus het kan.
"Excuus voor alle twijfels Kobus, die ik over je had".  ;D
Ja ik ben best wel trots op hem.

Sky eet al uit het voerbakje met eivoer, dat hebben mijn meiden gezien.
De anderen zullen het ook ongetwijfeld wel doen.
Het is dus al gauw zover, dat ze evt. weg mogen.
Heel eerlijk gezegd, is het moeilijker dan ik dacht.
Ik twijfel heel erg, welke witkopmasker ik zelf wil houden.
Ze zijn alle 3 zo lief, ze zijn ook zo hetzelfde.
Heb nog niks tegenstrijdigs kunnen ontdekken.

De 3 oudste vliegen al in de kamer, veel zitten ze op de plafond ventilator, ongelooflijk dat ze zo hoog al kunnen, en ze vliegen al best hoor, ook keren ze al.
Het landen is nog moeizaam, soms wel in één keer goed, bovenop de volière.

Barbara

Hoi Trudie,

dan onthou je toch alleen dit:  
Conclusie: cinnamon witkopjes zijn vrouwtjes en gewone witkopjes zijn mannetjes, maar kunnen niet samen in 1 nest voorkomen, uitzonderigen daargelaten als de natuur mutaties aan de wandel laat gaan tussen de genen... (1/3 van de gevallen). Dus als je weet wat voor kleur die met een wit donsje zijn, wet je ook dat je alleen nog maar diezelfde en wildkleur kunt verwachten van dat koppel, spelingen der natuur daargelaten.

Maar ik denk dat een online chat 'lesje' best wel verhelderend zou kunnen zijn. Dus anderen die het ook wel willen snappen, laat t even weten en wie weet komt er een heel leuk en leerzaam avondje uit....

Speedy

Jeetje, dus als het witkop maskers worden zoals die ik nu al van Angel en Nikita heb, dan zijn het mannetjes, worden ze cinnamon, dan he ik poppen.
En die gele is zo ie zo een wildkleur...hm ok we zullen zien.
Dan hoop ik heel erg op poppen, want dat zou ik wel veel leuker vinden.
Snowy, Stormy en Sunny zijn mannen.
Ze zijn nu al erg mooi moet ik zeggen.
Ja kan ook niet anders met zo een kanjer van een vader,  :D :D :D :D

Barbara

Goed gezien Trudie, zo zit het! Natuurlijk kunnen valkjes ook nog splits hebben waar je niet van weet en die voor verrassingen zorgen..

Speedy

Na alle schrik van gister, kan ik zeggen dat het jong nog leeft, gelukkig.
Het heeft nu de naam Mazzel gekregen.
Het lag heerlijk warm tussen de andere 2 in, met een klein kropje.
Ze zullen zo wel vers eten krijgen want ik heb ze net eivoer gegeven.
Papa zat op ze, toen ik ging kijken.
Het is vast een ongeluk geweest.

Voor diegene die het gemist hebben.... lees maar hier, dan snap je het wel.
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Spoed;action=display;num=1080846848

Ik heb erover nagedacht en ik ga dan toch een advertentie plaatsten voor de witkopmaskertjes.
Het zal moeilijk gaan, maar ok wat moet dat moet.
EEns moet de eerste keer zijn.
Ze zijn nu 5 weken, dus mogen waarschijnlijk volgende week al weg.
Is er hier iemand die serieus interesse heeft? laat het me snel weten.
Ik woon in Almere.

Marianne

Hoi Trudie,

Wat fijn zeg dat alles nu goed gaat.
Ik hoop dat je leuke nieuwe eigenaars vind voor je witmaskers.
Het zal niet makelijk zijn oms ze weg te doen, maar je kan ze moeilijk allemaal zelf houden natuurlijk.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Tja het is jammer, waarschijnlijk (als ik het zo bekijk) zal het oudste jong van Punky en Kobus het met 1 teentje minder verder moeten doen.
Het teentje zag al snel na de geboorte blauw, en donker, kon ook zwart zijn maar het is ook allemaal zo klein dat het moeilijk te bekijken was.
Ik keek net weer, en ja het groeit niet mee, er zit na het donkere gedeelte een beetje verdikking, dit is de huid die wel goed groeit.
Het is dus jammer, maar dit teentje zal dus half blijven, zielig he.
Waarschijnlijk heeft lompe Kobus hieraan gebeten of zo.
En is het toch te hard geweest.

deze foto is al van wat eerder....

Mandy

CitaatEn op de laatste foto zie ik bij het eerste jong rode puntjes bij een pootje of zijn dat de nagels? ::)

Dus toch, ik zag toen al wat. ::)
Wat raar eigenlijk, maar hij zal vast ergens tussen hebben gezeten denk, ik geloof niet dat ie zo geboren is, het lijkt een verwonding geweest te zijn. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Hoi Mandy,

Ja dan heb jij het goed gezien en ik heb niet ogoed opgelet op jouw vraag dus.
Dom dom dom.
Ik weet zeker, dat het pootje nergens heeft kunnen beknellen, dit moet gebeurt zijn door een beet van de ouders.
Ik heb namelijk een 6 kantige broedblok en daar is niks om vast te zitten.
Helaas, het is gebeurt, ik kan het niet meer terug draaien, het is maar bij 1 pootje.
De rest ziet er normaal uit.
De valkjes zijn alleen niet mooi donsig, omdat de ouders erge klieders zijn.
Alle pap en zaadjes en zo plakken aan ze, te zielig om alles eraf te pulken, dus doe het alleen als het kan.

Speedy

6 april 2004, 01:05:43 #804 Last Edit: 7 april 2004, 14:45:19 by Speedy
Yessssss,

Het is niet te geloven, maar Nikita heeft vandaag haar 1e ei van de 2e ronde gelegd.
We gaan weer van voor af aan beginnen. ;D

05-04'04 1e ei gelegd
07-04-'04 2e ei gelegd

daan

Hoi Trudie,

ff een vraagje eten jou jongen al zelfstandig?????
Hier volgens mij wel namelijk, en niet alleen trostgiers maar ook de zaadjes. Ik heb de pop nu een paar uurtjes bij de jongen weg gehaald en bij haar man gezet en morgenochtend vroeg zet ikhaar weer ff bij de jongen terug kijken of ze nig moet bijvoeren of niet

Groetjes Daan

Paul

Hoi Trudie,

Op de site lees je amper dat valkjes de teentjes afbijten van de jongen maar het schijn voorheen best vaak te gebeuren helaas :-(
Je leest ook vaak in advertenties namelijk dat ze alle teentjes en nagels nog hebben.
De jongen hebben er later zeker weinig last van en ze kunnen er prima mee leven zo hoor.
Ik heb zelf wel last gehad van plukken maar nog nooit van teentjes gelukkig.
Misschien heeft dat iets met de bodembedekking te maken of dat ze het vuil van de teentjes willen bijten en dan te ver gaan.
Soms groeien de teentjes nog wel maar daar zit dan geen nageltje aan.

Groetjes, Paul

Speedy

Ja alweer 1 week jong zijn ze, de 3 van Punky en Kobus.

Ze groeien goed en zijn zelfs sneller met de oogjes openen dan de kleintjes van Nikita en Angel toen zij één week jong waren.
2 hebben hun oogjes al zo goed als open.
Ze zien er niet erg schoon uit, maar het is erger geweest.
De kuifjes groeien ook al en aan de vleugeltjes, zie je al donkere pennentjes zitten.
Gaaf hoor.
Helaas is er dus 1 bij, met een half teentje.
Ik zal morgen kijken of ik al kan beginnen met ringen.
Helaas heb ik van de ringen niet genoeg, om nog het volgende nest te ringen wat eraan komt.
Jammer maar niks aan te doen.
Ik moet minimaal 40 ringen afnemen wil ik dus door gaan ermee, dit is mij een beetje te dol, dus dan blijft het maar zonder.
Ik zit te denken, om het valkje met het halve teentje misschien maar niet te ringen.

Met het 4tal van Nikita en Angel gaat het heel goed.
Ze vliegen al heel goed.
Zodra ze uit de kamer zijn, dan blijven ze wat langer bij je zitten, maar omdat ze niets willen missen wat de ander doet, vliegen ze weg.
Boeven zijn het.
2 zijn er al zo goed als besproken, Snowy heet nu Smokie en zal naar Britt gaan in Heemskerk.
Stormy weet ik u nog niet hoe die gaat heten, maar deze gaat naar Esther in Eindhoven.
Deze 2 dames hebben mij gevonden via de advertentie hier.
Geweldig he?
Dus we zullen dan vast nog wel iets horen over deze 2 moppies.
Ik ben nu aan het opletten, of ze zelf gaan eten.
Trosgierst gaat er in als koek, dat heb ik ze nu al regelmatig zien doen en de troep die ze achter gelaten hebben, liegt er ook niet om.
En jawel, hoe bedoel je verwend?? het lag eerst op de bodem, en toen moesten ze het niet.... ik hang het op, naast hun zitstok...en ja hoor...eten eraan niet normaal.
Op hun wenken bediend worden, leek wel.
Ze zitten lekker tegen elkaar aan, maar 1 maakt er ook wel een beetje ruzie met de ander, om het plekje bij de tralies. :D
Ze vinden het toch nog wel vreemd hoor zo bij de anderen vandaan, ze roepen elkaar ook wel eens.
Ja doet me best wel iets hoor, maar ja.

Speedy

10 april 2004, 14:00:20 #808 Last Edit: 14 april 2004, 02:03:04 by Speedy
Hier een kleine samenvatiing over Villa Fladderhof.

Wat ben ik een ongeloofelijke stomkop.
Ik ben totaal vergeten, om de 3 kleintjes van Punky en Kobus te ringen. :-/ :-[
Ja het is echt waar, ik probeerde het net nog, maar nee hoor, met geen mogelijkheid krijg ik nog de ringen om.
Grrrr wat een enorme grote poten hebben deze al zeg, volgens mij zijn ze groter als van het vorige nestje.
Nou ja, jammer dan, deze krijgen dan geen ringetje.
Het gaat verder heel goed met deze 3 moppies, ze zijn echt al gegroeid, zal er gauw weer een foto van maken, kunnen de deskundigen onder ons  ;D :-* zeggen wat het worden zal.
Ze zijn ook niet meer smerig van de pap, dat is er allemaal af.
De pennetjes komen ook al goed door.
Oogjes zijn van allemaal open.
Schattig hoor.
O ja,... en wat het teentje van het oudste jong betreft.. dat valt reuze mee joh.
Het is niet meer blauw, je kan het u goed bekijken en het is wel iets korter dan het andere teentje, maar er zit wel degelijk een nageltje aan.
Het is iets verdikter dan de andere, maar er is verder niks mis mee.
Gek he? lijkt wel of ie alleen maar klem heft gezeten, en daardoor iets minder snel is gegroeid.
Dus een pak van mijn hart.
We geven hem de naam Stompie  ;D :D (let op, dit zijn tijdelijke namen hoor, gewoon voor mijzelf om te weten over wie ik het heb)

Snowy heet nu Smokie en Stormy blijft zo heten, ze worden vandaag opgehaald.
Ja dat is wel snel gegaan hoor.
Ze zijn al goed bezig, eten ook al, meer trosgierst nog dan ander zaad, maar dat komt wel.
Drinken doen ze ook, al is het dan als ik het bakje voor hou of op mijn vinger wat druppels laat hangen, leuk hoor.

Het 2e nest van Nikita en Angel gaat ook goed.
05-04'04 1e ei gelegd   bevrucht kapot door kwartel grrr
07-04-'04 2e ei gelegd  bevrucht
09-04-'04  3e ei gelegd bevrucht
11-04-'04  4e ei gelegd lijkt niet bevrucht

Geweldig hoor, en ook meteen al vanaf ei 1 broeden he, om de beurt.
Dus dit zal ook wel heel snel gaan allemaal.

Dit even een korte samenvatting dus, foto's komen nog hoor.
En ook zal ik iets laten weten, over hoe het vandaag gegaan is met het ophalen van Smokie en Stormy.

Marianne

Hoi Trudie,

Goh, dat vandaag al weer 2 kleintjes naar hun nieuwe eigenaar gaan..... wat is dat hard gegaan.
Het zal wel gek zijn als ze er vanavond niet meer zijn.
Gelukkig heb je nog je ander nestje en de nieuwe eitjes van Nikita en Angel.
Veel sterkte vandaag.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!