4 mei 2025, 11:13:54

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

Hey Trudie,

Ik kreeg net op msn die jonkies op de webcam te zien, maar wat gaat dat hard zeg!!
En die Angel en Nikita weten ook niet van ophouden blijkt weer ;D Ben best wel jaloers hoor, er komen er bij jou steeds meer bij :D

Wat geef jij je vogels te eten zeg, ze blijven maar eieren leggen en broeden en jonkies krijgen, misschien helpt het hier ook wel ::) Erg leuk hoor, al die kleintjes, en ook eigenlijk wel een beetje jammer dat ze al weg moeten. Het gaat ook allemaal zo snel he.

Groetjes, Mariette

Speedy

Tja, ik denk dan toch, dat ik verrassings eitjes heb hoor, want ik zie nu toch duidelijk 3 verschillende kleintjes hier.
Ik hoop dat jullie het ook kunnen zien.
Er is er 1 duidelijk lichter van kleur dan de andere.
Veel witter van boven.

Mandy

Goh dat gaat ook alweer hard bij jou zeg! Ze groeien weer als kool! :P
Mooie valkjes hoor. :)
Zo te zien wordt die lichte witmasker cinnamon en misschien ook wel gepareld denk, dat zou dus betekenen dat de vader ook split is voor gepareld. Over een paar dagen zullen we het zeker weten. ;)
En wat jammer dat je vergeten bent te ringen! :o
Dat zal je niet gauw meer vergeten. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Ja, ook na vreugde komt wel eens het verdriet, of eigenlijk de teleurstelling.
Ik kom vanmorgen beneden en elke ochtend hetzelfde ritueel, ff kijken bij de kleintjes en de eitjes.
Ik denk nog, huh? Nikita eruit? Angel eruit? klopt niet.
Ik miste zo op het oog niemand.
Ik haal het blok eraf, voel dat er wel degelijk iets inzit.
Haal de klep eraf, zie tot mijn schrik een kapot eitje, bevrucht dooier lag over de bodem heen. :'( :'( :'( heel erg vind ik dat, zit gloeiende gloeiende ik heb gevloekt hoor, echt waar... Harry de kwartel erin.
Allemaal veren van meneer erbij.
Jeetje wat nu? wat moet ik doen? er liggen nog 3 eitjes in... die mogen niet ook nog eens kapot.
Ik heb mijn hand vlak erin gedaan ter bescherming van de eitjes.
En heb Harry eruit gepakt.
Hij en Happy vliegen wel eens meer omhoog, maar nooit wetende dat er ook een keer 1 in het blok kan komen.
De eitjes voelde koud aan, ik heb meteen het blok schoongemaakt en de eitjes er weer voorzichtig ingelegd.
Nikita is van streek, ze durfde eerst niet meer het blok in en schreeuwde.
Ze keek wel over de rand naar binnen.
Ik zei tegen haar, "toe maar moppie, ga er maar in, redt je andere eitjes nog".
Angel kwam eraan en ging er als eerste in, toen volge Nikita en kwamen ze er samen weer uit.
Zucht.. geen goed teken dacht ik, even later ging Nikita toch terug en ze zit er nu al wat langer in.
Oh ik hoop zo dat de rest nog goed komt.
Dit is erg hoor, doet je toch wel wat.
Speedy is er ook van onthust en wil ook steeds in het blok, maar dat willen wij ff niet, we moeten er eerst zeker van zijn dat Nikita weer alles veilig vind.
Teveel stress moet ze nu ff niet hebben, want ze zal zeker nog een eitje moeten leggen, aan haar houding te zien.
Ik zit er nu over te denken om de kwartels eruit te halen en apart in een kooi te doen, ben veel te bang dat dit nog een keer gebeurt.
Het bevruchte kapotte eitje zag geel met een zwart puntje, geen idee wat het nog kon zijn maar wel duidelijk een bevrucht eitje, misschien wel het eerste eitje.
Heb ze dit keer niet genummerd.

Snif)))

Speedy

Door de schrik van laatst, dat er een kwartel zomaar in het broedblok was gevlogen, is Nikita niet meer aan de leg geweest, jammer hoor.
Ze heeft nu nog 3 eitjes onder haar liggen, maar denk dat er maar 2 bevrucht zijn.
Jammer hoor, had ook zo mooi kunnen zijn met 4 of 5 kleintjes en nu is het maar de vraag of het er wel 2 zullen worden.
Weet niet of het door die ene nacht afkoeling nog door kan gaan he het proces.
Ze broeden nog allebei heel trouw.
Vind het zo erg joh, wat er gebeurt is, ook omdat ze nu niet verder gaat met eitjes leggen en ze wipwappen nu ook niet meer.
Wel ben ik blij dat ze nog verder zijn gegaan met broeden, want dat hadden ze ook zomaar kunnen laten.
Ze zijn verder weer heel gewledig hoor, zo lief om de beurt.

Punky en Kobus ook hoor, zo lief vind ik het van Kobus, dat als Punky en 's avonds in zit, dan gaat Kobus op het waterbakkie zitten de hele nacht, naast het blok.
Wat ie er al niet voor over heeft zeg, om zo de wacht te houden voor zijn popje met kindjes.

Erna

Hoi Trudie,

Wat rot voor je meid, wat kan de natuur dan hard zijn he ? :(
Ik duim voor je dat er toch nog twee eitjes uit gaan komen. Heb je je kwarteltjes al ergens anders in gedaan ??
Ik heb (nog) niet zoveel verstand van kweken met valkjes, maar als dit legsel niet goed is, leggen ze dan niet weer een ronde ?
Ik hoop dat het met dit legsel toch nog goed komt.

Groetjes van Erna

Speedy

Ja het gaat weer goed, ze groeien prima, alleen maak ik em nu een beetje zorgen om de bloedpennetjes die ik zie bij ze.
Grrrr zou dit plukken zijn? of komt het door onvoorzichtigheid van de ouders.
Ik hoor ze wel eens fladderen in het blok, belachelijk, want daar is toch geen ruimte voor.
Ik zal het in de gaten moeten houden dus, want dit is zielig.
Jeetje wat een verschil in opvoeding heb je zeg.

Dit is Stompie, een wildkleurtje, duidelijk al te zien aan de wangetjes.
Hij heeft 1 half teentje.

Dit is Pearl, duidelijk een stuk lichter als de rest.
En waarschijnlijk een pop.
(Barbara klopt dit?)

En dit is Mazzel, deze was uit het blok gegooid, de naam mazzel, omdat het nog leefde dat ik hem vond.
Een witkopmasker.

Leuk he 3 verschillende jongen in 1 nest.

De 3 eitjes van Nikita gaan gelukkig ook goed.
Ik heb ze net kunnen schouwen en er zit in alle 3 leven in.
Een pak van me hart hoor, na die ene keer schrikken.
De eitjes waren toch al koud.
Dit ook weer een bewijs voor anderen met eitjes, dat ze best wel een poosje zonder warmte kunnen.
Ben zo blij.

Nes

Hey Trudie,

sow, die valkjes van jou doen ook goed hun best  :)
alweer flinke nieuwe jonkies. En drie verschillende uit 1 nest nog wel. Leuk hoor  :) Mijn Croky heeft ook een paar halve teentjes. Eerst begreep ik niet hoe dat had kunnen gebeuren maar nu weet ik het  :). Leuke naam, Mazzel. Dat heeft ie zeker gehad. Maar goed dat je hem op tijd gevonden hebt  :)

Groetjes Nes.

Barbara

Hoi Trudie,

als je me ff vertelt wie de ouders zijn van Pearl, kan ik het waarschijnlijk wel bepalen. Pearl is dus cinnaon begrijp ik?

Groetjes,

Barbara

Speedy

18 april 2004, 14:04:03 #819 Last Edit: 18 april 2004, 14:26:45 by Speedy
Goedemorgen,

Ik weet nu al, dat Pearl een cinnamon is, parels zal ze ook wel krijgen denk ik.
De kleur is overduidelijk Licht bruinig, dus Cinnamon.
En veel wit.
In haar kuif, zitten maar 2 witte veertjes, de rest is grijs/bruin :D
Wel grappig om te zien hoor.
Papa is een Cinnamon en mama een Lutino, ze hebben 3 verschillende kleintjes.
1 Wildkleur, 1 Cinnamon (denk gepareld) en 1 Witkopmasker.
Alleen de wildkleur heeft oranje wangen.

Inmiddels ben ik er nu ook zeker achter, dat Punky de boosdoener is van de bloedpennen, ze gaat in het blok klapperen met de vleugels, mafkees. >:(

Nikita en Angel's eitjes gaan goed.
Stand van zaken op dit moment.
05-04'04 1e ei gelegd   bevrucht kapot door kwartel grrr
07-04-'04 2e ei gelegd  bevrucht
09-04-'04  3e ei gelegd bevrucht
11-04-'04  4e ei gelegd bevrucht
Ik zal het eerste jong kunnen verwachten omstreeks 25 april.

Barbara

Hoi Trudie,

Pearl moet wel een popje zijn idd. Begrijp ik nou goed dat ze cinnamon gepareld witkop is? Ze heeft geen oranje wangen toch? Het betekent dat pa split is voor witkop gepareld cinnamon en ma is split voor witop. Zo ver klopt het. Alleen kan er uit hun nest volgens de regeltjes geen gewone witmasker komen, dat is dus een beetje vreemd. Kan ma zijn vreemdgegaan? Een wildkleur kan wel, dat moet een mannetje zijn.

Groetjes,

Barbara

Speedy

Ik weet het ook niet hoor, de ouders van Kobus zijn allebei Cinnamon en de ouders van Punky allebei Lutino.
En ik heb hier 3 verschillende jongen, 1 met oranje wangen, een wildkleur dus.
En nee ik weet heel zeker, dat Speedy er nog nooit op geweest is bij Punky. (Speedy is een wildkleur man, die doet het alleen met zijn touw ;D)
En jij zei toen al een keer, dat de 2 witte donsjes een wtikopmasker zou zijn, dus ga ik ervan uit, dat inderdaat het jongste valkje een witkopmasker is en de oudste het wildkleurtje, dus blijft de middelste over die is het lichtst.
Ik weet het ook niet hoor, maar wel grappig dat hier altijd wat anders uitkomt dan gedacht.
Ik kan haast niet wachten op de 3 eitjes van Nikita en Angels's 2e nest, wat daar bij zal zitten dit keer.
Misschien nu alleen maar witkopmaskers, omdat helaas 1 ei kapot is gegaan en Nikita verder geen eitjes meer gelegd heeft.
Dus kleinere kans nu op diverse mutaties.

Barbara

Misschien moeten we dan maar ff wachten tot ze een compleet verenpak hebben zodat we zeker weten wat ze zijn, wie weet valt het toch anders uit dan we denken. En anders heb je gewoon een   jong waarvan we niet weten hoe dat kan, leuk toch?

Speedy

18 april 2004, 17:39:19 #823 Last Edit: 18 april 2004, 17:40:43 by Speedy
Ja of Punky moet door Speedy kunstmatig zijn geïnsemineerd? (spellig ok?) dat het via het touw zo bij Punky binnen is gebracht.  :D :D :D :D :D :D

jeetje, dan is Speedy de Gynaecoloog onder de valkjes hier. ;D

Barbara

Haha, dat zal de oplossing zijn denk ik ja! Het is ook goed gespeld hoor!