15 augustus 2025, 21:15:17

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

Inmiddels weet ik al wat meer over Kobus.
Kobus is van een Cinnamon bont geparelde vader en een Cinnamon geparelde moeder.
Hij is weggevlogen van een meisje, die huilend terug kwam om een andere te halen.
Dit is best wel sneu.
Verder is hij inderdaad geen familie van Speedy, dit vermoeden had ik al.
Als hij een jaar is geweest, wil de kweekster weten hoe ie is geworden.
Leuk he?

Kolkkie

Hoi Trudie,

Het is zeker leuk dat de kweekster wil weten hoe Kobus er dan uitziet.
Een hele hoop zorgen zijn weggenomen, dus ik zou maar lekker van Kobus gaan genieten, als je dat al niet deed :D :D
Het is alleen wel sneu voor dat meisje, maar zij heeft denk ik al een nieuwe.
Niet teveel aan denken denk ik.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

2 oktober 2003, 22:14:36 #437 Last Edit: 3 oktober 2003, 17:13:13 by Speedy
Doordat ik nu zo op speurtocht ben en heel veel vragen heb aan de kweekster van Speedy en Kobus...heb ik hier dan een foto van de moeder van Speedy.
Zij is een witkop cinnamon geparelde.
Foto, met dank aan Katja

Is ze geen plaatje?
En zijn vader is een wildkleur man.
Deze foto kreeg ik net doorgestuurd.

En Kobus is geboren op 16 Mei 2003.
Ik wist dat hij dus in de leeftijd zat van Angel..die is van 13 Mei 2003.

Geweldig he?

Meer nieuws en misschien nog foto's volgt.

Lique

Heej Trudie,

Wat leuk voor je zeg, dat je toch meer informatie hebt gekregen.
Die foto heb ik vaker op internet gezien, op marktplaats.
Maar ben heel blij voor je, dat je nu meer weet.

groetjes Lique

Kolkkie

Hoi Trudie,

Het is wel een hele mooie foto hoor. Wow. Dat dat de moeder van Speedy is, echt leuk om te zien.

Ik ben benieuwd naar evt. verdere info.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

moonwitch (diana)

hoi trudie

Wat leuk dat je zoveel informatie heb gekregen over je valkjes, en de moeder van speedy is echt een plaatje zeg.
Hartstikke leuk allemaal.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Barbara

hoi Trudie,

wat een schatje, die moeder van Speedy!

Ff over Kobus; als allebei zijn ouders gepareld zijn, had hij ook gepareld moeten zijn....  :o dus een btje vreemd vind ik dit wel... En het is echt zo, ik denk dat bv Karin dat ook kan beamen. Als pa split was voor gepareld (misschien bedoelde ze dat), zou het wel kunnen, dan zou de helft van de mannetjes en de helft van de popjes gepareld worden en de andere helft niet. Ik vind het jammer om dit onderwerp weer aan te roeren, maar ja, ik wilde het toch ook even kwijt...

Groetjes,

Barbara

Speedy

3 oktober 2003, 12:47:24 #442 Last Edit: 3 oktober 2003, 17:13:46 by Speedy
En hier de foto van de ouders van Kobus.
Ze heten Jack en Jill.
foto, met dank aan Katja

Ik ga er niet zo diep op in als Barbara, dus of het nu X of split is...ik heb daar geen sjoege verstand van....ik vind het gewoon leuk om dit te weten over mijn valkpakieten.
De kweekster zal misschien split hebben bedoeld, dit weet ik dus niet.
Ik heb het  niet gevraagd, omdat wat ik al zeg...ik dit toch allemaal te ingewikkeld vind.

Barbara

Mooie beestjes hoor, erg apart! En zo te zien beide niet gepareld, alhoewel bij de man de parels natuurlijk weg kunnen zijn. Maar ma is dus waarschijnlijk split gepareld. Ik zie dat de linker ook bont is, dat is dus pa.

Ellen

Jeetje wat een plaatje die ouders van Kobus.
Dat hij maar net zo mooi mag worden als het een
grote knul is geworden.
                        SCHITTEREND

Blijft leuk het lezen van je verhalen. Ik reageer alleen niet
zo heel vaak daar het zo lang duurt hier bij mij voordat
het mail-blaadje verschijnt.
( ikke niet altijd zoveel geduld...... :D...)

Groetjes ....Ellen.

Kolkkie

Hoi Trudie,

Wat een plaatjes zeg. Wow :o 8).
Het is toch wel leuk om te weten wie nou de ouders zijn van Kobus en niet te vergeten Speedy.
Echt erg leuk.

Groetjes,

Mariska

daan

Hoi Trudie,

Wat een schitterende valkjes joh, en hele mooie foto's heb je gehad!!!! kwijl kwijl kwijl.
Groetjes Daan
Succes he.
 :) :) :)

Speedy

Bedankt voor de lieve complimenten.
Ik ben ook zeer blij met deze mooie foto's.

Inmiddels zijn Kobus en Punky de enige, die zo dicht bij elkaar zijn, zelfs zo als op de foto's wel te zien was...dat hij zelfs op haar rug staat.
Het stelt echt nog helemaal niks voor hoor, het is meer Thaaise massage wat Kobus toepast bij Punky.
Hij staat maar op haar rug te trappelen en te draaien...en Punky maakt daar leuke geluidjes bij.
Kobus zit soms overdwars en zelfs achterstevoren op haar rug.
Hij doet dan met zijn kop klop bewegingen maken met een geluid erbij.
Eerst schrok ik hiervan, ik dacht dat hij zou gaan pikekn of zo...maar het is net niet raak, zeg maar.
Nu moet ik er vreselijk om lachen, zo komisch is het.
Nee dit is dus gewoon duidelijk onervaren.
Als Kobus door mij even van Punky's rug wordt gehaald, dan loopt Punky snel naar hem toe en gaat met haar kop onder zijn vleugel door, ze wil dus duidelijk meer.

Angel zit zich uit te sloven voor Nikita, vleugels van zijn lijf en fluiten als de beste.
Ik heb Nikita vaak snauwerig zien doen, maar net toch een klein beetje haar door de poten zien zakken.
Angel bleef alleen maar fluiten dit keer, misschien was dit juist zijn kans geweest.
Ook nog onervaren dus.
Klopt wel he, want Angel en Kobus schelen maar 3 dagen.

Speedy en Koko blijven dus duidelijk weer over ben ik bang.

Speedy

We komen net thuis van verjaardag en tja...ook daar heb ik me niet in kunnen houden.
We zaten natuurlijk over de valkparkieten te praten en over onze kwarteltjes, tot ik zei, "goh, ik zou eigenlijk er wel een mooie man bij willen hebben".
Waarop mijn vriendin zegt, "nou dan gaan we toch ff kijken".
Zo gezegd zo gedaan....wij in de auto gestapt en op weg naar de dierenwinkel die nog kwarteltjes had.
Ik keek zo even bij allemaal, maar zag er 1 zitten, die wel heel erg mooi was, een blauwe gloed.
Alleen was hij erg kaal op de rug, geplukt door waarschijnlijk zijn metgezel.
Ik heb wel staan twijfelen of ik er goed aan zou doen, omdat ik thuis Happy en Joy heb en ik eigenlijk niet zeker weet, of dit hennetjes zijn.
Door hun egale kleur, kan ik niet onderscheiden, of ze een witte band (kraag) hebben.
Ze zijn mij verkocht als hennetjes.
Mijn vriendin kocht er een mooie licht bruine bij, die dan zeker weten wel een hennetje is.
Thuis gekomen, kon het hennetje van mijn vriendin al bij de andere. (zij heeft wel een haantje en een hennetje).
Het hennetje viel meteen de nieuwe binnenkomer aan.
Ook het haantje kreeg er van langs.
 :D :D zeker jaloers dat hij naar een ander vrouwtje keek?
Later ging het wel goed.
Omdat ik nog lang niet naar mijn eigen huis ging, heb ik (Dirty) Harry zolang in een aparte kooi gezet met voer en water.
Zo kon hij nog lekker genieten van de rust.
We kwamen op de naam Harry, omdat het volgens het boek een harlekijn kwartel is.
Nu zit hij in de voliere bij mijn witlof kwarteltjes, maar nu is er 1 (waarschijnlijk Happy) steeds in de aanval.
Jeetje, nu hoop ik toch niet dat ik 2 haantjes heb hoor.
Pffff krijg het er warm van, want wat moet ik dan?
Of zou het komen dat ze weten dat hij nieuw is en jonger en ook zwakker, door de kale plek op zijn rug?
Trouwens, daar zitten weer nieuwe pennen.
Ik kijk het morgen nog even aan, hoop dat het wel goed komt.
Doen hennetjes ook aanvallen dan? bij mijn vriendin was het ook het hennetje dat aanviel.
Ik zal morgen foto's maken van Harry.

VaLKPaRKieTJe

Hoi Trudie,

Nou, ons nieuwelingetje heet Calimero, en ja, Miepje moest er niks van hebben, heeft haar ruggetje stuk gepikt dus Calimero zit nu in een ander hokje zolang.
Ik vond het er al aardig riskant aan toe gaan want Miep joeg Calimero echt op dus ik zei al dat Cali vannacht zeker niet in de voliere mocht blijven in verband met het geen toezicht hebben en stel je vind morgenochtend Calimero dood in de voliere door toedoen van Miepje.
Calimero zit dus apart, de arme meid.

Miepje heeft Kwartelomeus onder de duim hoor, hij doet alles wat ze 'zegt' tegen hem, en als hij iets doet waar ze niet van gediend is krijgt hij een pik. Maar kwartelomeus doet niets wat Miep niet leuk zou vinden, bang voor zijn eigen vriendinnetje zeker.

Maar goed, we zien morgen wel verder met Calimero, en ik hoop dat ze nu lekker uitrust, opknapt en op krachten komt, en de moed bij elkaar raapt om Miep eens te laten weten dat Cali het niet pikt gepikt te worden om stomme redenen.
Want dit vind ik ook en beetje zielig, maar goed, hennetjes vallen dus ook aan ja.

Veel succes met Dirty Harry.

Groetjes, Mariette