15 augustus 2025, 16:11:49

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

5 oktober 2003, 12:40:44 #450 Last Edit: 5 oktober 2003, 12:46:04 by Speedy
Jeetje zeg, aanvallende hennetjes?
En in de boeken staat, dat ze zo goed met elkaar kunnen opschieten.
Ik heb Harry wel vannacht in de volière gehouden en dat is wel goed gegaan.
Nu dat we allemaal wakker zijn, begon weer 1 van mijn kwarteltjes Harry te pikken, hij gaat er dan snel vandoor en verstopt zich in de pot.
Zielig hoor....zou het komen, dat hij kaal is, dus zwak overkomt?
Ik kijk het nog even aan, als het de spuigaten uitloopt, zal ook Harry tijdelijk alleen worden gezet, tot hij al zijn veren weer heeft en daardoor zijn zelfvertrouwen terug heeft.

Recificatie:
Het is trouwens niet Happy die Harry aanvalt, maar Joy.

Speedy

Gisteren waren we de hele dag weg, dus ik heb de gok genomen, om Harry gewoon bij Happy en Joy te laten zitten.
Ik dacht eerst dat Happy dus steeds zo lelijk deed tegen Harry, maar dat bleek dus Joy te zijn.
Terwijl ik de volière een schoonmaakbeurt had gegeven, zaten ze met zijn 3-en in een apart kooitje, daarin deden ze elkaar helemaal niks.
Terug in de volière was het weer raak.
Toch heb ik het zo gelaten en ben weggegaan met de hoop, dat het wel goed zou gaan.
Thuisgekomen, meteen kijken hoe ik Harry aan zou treffen, nou die liep vrolijk met de andere 2 mee te dartelen hoor.
Af en toe zag ik dat Joy toch nog even een snavel moest geven, maar hij was al niet meer zo een angsthaas als in het begin.
Happy heeft zelfs al tegen hem aangelegen in de pot.
Ik denk dat Joy iets van Harry wil, want ondanks dat ze hem af en toe pikt, gaat ze vlak voor hem liggen.

Lique

Hoi Trudie,

Ik weet dat sommige kwartelmannetjes niet zo goed met elkaar overweg kunnen. Misschien dat het daar aan ligt, dat die ene zo kaal gepikt is.

groetjes lique

Chico

Hoi Trudie,

Vanwege het mooie fluiten van Calimero en de twijfels van mijn pa daardoor of het echt wel een vrouwtje was, toch nog even in het boek met voliere vogels, en het is echt een vrouwtje dus.
Toen viel mijn ook op de foto van de harlekijnkwartel en de gewone, en jouw Harry is dus een gewone en geen Harlekijnkwartel zoals we allemaal dachten.
We hebben bij de verkeerde foto gekeken, en ik heb het dus even nagecheckt samen met mijn moeder, maar Harry is dus een gewone Chinese Dwergkwartel.

De tekeningen zijn net even anders en ik heb goed gekeken en vergeleken. ;)
Maakt niet uit, als hij maar lief is he. En maar niet te erg te keer gaat met de dametjes, als je begrijpt wat ik bedoel. :D

Veel plezier met kleine Dirty Harry. ;D

Groetjes Mariette

Speedy

Hoi Mariette,

ja ja klopt, heb ik ook gezien...maar in het andere boek (ook bij jullie met foto's) staat wel degelijk de harlekijn kwartel met blauwe veren en niet met de lichtbruine.
Die heb ik ook gezien...Dus welk boek klopt er nu?

Ik kijk nog wel even op internet...

moonwitch (diana)

hoi trudie

jouw harry lijk op mijn chinese dwergkwartel.
Jammer van zijn kale rug.
Hopelijk (of misschien niet) gaan ze veel eitjes leggen. Die van mij had er al 21 gelegd, en nog zie ik ze steeds paren.
Dat paren is echt een koddig gezicht.
Alleen het broeden doet ze niet echt super.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Speedy

Hoi Diana,

Ja deze man, vond ik de mooiste die ze op dat moment te koop hadden, de kleur he.
Ik hoop dat ie het een keer mag van de dames hier, hahaha want tot nu toe, is er 1 wijfje de baas lijkt wel.
Om de jonkies hoef ik het niet hoor...maar gewoon leuk...stel je voor...waar moet ik met ze naartoe dan joh.

Speedy

Het gaat heel goed met alle valkjes hier, ze zijn allemaal heel erg vrolijk.
Speedy is alleen fluiterig als ie eruit is en bij het keukenraam naar buiten kan kijken.
Punky is dikke maatjes met Kobus.
Zij komt nu ook veel mer naar mij toe als ik met de mannetjes zit te kroelen bij het deurtje, dan pakt ze mijn ring en wil ook nog wel eens aan mijn pink knabbelen.
Ja zij komt ook helemaal weer bij, ze is weer "liever" aan het worden. (ze was een echte kattekop en was ook zo weer weg, als ik maar even in de buurt van haar koppie kwam)
Koko is nog steeds op haar eigen, eet nu altijd bij de kwartels uit hun bakje...voelt zich ook een kwartel.
Sloopt het nestje van de kwartels....grrrrr hahaha maar nog steeds lief.
Angel krijgt nu eindelijk een witte kop, ik zie hier en daar de witte veertjes al duidelijk doorkomen.
Heel leuk gezicht hoor, de ene kant zelfs iets witter als de andere kant, maar het komt eraan.
Nikita vermaakt haar eigen ook heel goed, zij laat zeker niet de kaas van het brood eten, zelfs tegen mij doet ze heel kattig.
Ze wil niet een vinger in de buurt van haar hebben, dus als ik iets lekkers heb in een bakje...dan komt ze wel op mijn hand zitten...maar zodra ik maar een vinger beweeg is ze boos en maakt bijt bewegingen.
Ze bijt trouwens niet hard hoor, ze is gewoon nog erg bang.
Het vertrouwen ga ik zeker winnen bij haar, want heel lang heb ik Punky ook op deze manier genegeerd, en zie...ze komt vanzelf naar me toe.
Dit gaat zeker bij nikita ook lukken.
Kobus is een vrolijk mannetje, zodra hij mij beneden hoort, fluit ie zachtjes naar me tot ik naar hem toe kom en allemaal kusje van hem krijg.
Ze zijn alle 6 op hun eigen manier speciaal.

Speedy

8 oktober 2003, 12:28:38 #458 Last Edit: 8 oktober 2003, 12:29:51 by Speedy
Het gedrag van mijn hond Mao, is voor mij nu niet meer beangstigend, omdat ik zeker weet...dat hij ze niks kwaads doet.

De valkjes klimmem zelfs aan de buitenkant van de volière heel laag naar beneden en dan bijt Mao niet.
Hij snuffeld aan ze en kijkt alleen maar naar ze.
De valkparkieten zijn hier ook niet bang voor hem....hij stormt trouwens niet op ze af als ze los zijn....maar in de volière loopt hij ook graag eromheen...omdat hij er niet goed bij kan denk ik.

moonwitch (diana)

hoi trudie

Super hoor! Die foto van je hondje mao met koko (geloof ik).
Toch op je hoede blijven horen, het blijven dieren.
Maar echt aanvallen zal hij inderdaad niet doen.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Kolkkie

Hoi Trudie,

Wat een leuke foto zeg.
Het blijft natuurlijk wel oppassen.
Coco loopt hier vaak genoeg over de kat heen als die slaapt op hij gaat naar de kat toe las deze aan het eten is.
Het is eigenlijk niet te bevatten wat een valkje nou bij zijn grootste vijand moet doen, maarja.
Ik zal, al het lukt, er ene keer een foto van maken.
Het grappige is, is dat 1 van de 2 katten die mijn broetje heeft bang is voor........valkjes  :D.
De ander die maalt er niet om. Maar een kat blijft natuurlijk een kat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Natanella

Hoi Trudy,
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen: ik vindt dat je heel gezellig schrijft en ook al reageer ik niet altijd, ik geniet van je verhalen en foto`s!
Leuke foto ook van Mao met Koko(?) Mijn honden zijn ook opgegroeid met allerlei verschillende dieren en mijn valkjes vinden ze prima! Behalve als Solo op Charon`s rug wil zitten! Daar heeft ze geen zin meer in, maar ja ze is ook al 13 jaar.
Maar verder vinden ze alles prima en ze zijn altijd al super tolerant geweest tegen welk dier dan ook, terwijl ik ook met ze gejaagd heb met dood wild! En dat konden ze best goed hoor. Maar wel heel zacht in de bek, althans toendertijd.

En ik vindt je kwartels zo schattig! Ik heb geen voliere en dat is maar goed ook, anders was ik er zeker voor gezwicht!
Ik weet zelf niet goed waarom, maar ze hebben gewoon iets!
Nou ja, in iedergeval lekker doorgaan waar je mee bezig bent, okee?!

daan

Hoi Trudy,

Tijd niet gereageerd op je dagboek. Maar alles weer een beetje bijgelezen en gekeken.
Die foto van Mao en je valkje vind ik echt geweldig.
Dat durf ik niet hoor, met onze Jack Russell die is daar veelste speels nog voor, die rent er achteraan net als een balletje die door de lucht heen gaat hhhahahahha

Groetjes daan

Speedy

9 oktober 2003, 17:53:28 #463 Last Edit: 9 oktober 2003, 17:59:04 by Speedy
Jawel...ik heb nu eindelijk een oplossing voor de sepia.
Deze Tip heb ik van Irene mijn vriendin.
Zij is de moeder van Mariette en Loraine (Chico en Vogellovertje).
Toen ik bij haar was, liet ze mij zien, hoe de sepia bleef hangen.
Ik heb vandaag ook 2 van deze houders gekocht en ja hoor...wat een oplossing zeg.
Voor diegene die het nog niet wisten, hier de foto's.
Het kost maar 1,02 euro (gek bedrag, maar ok)

Hierboven zie je hoe je hem in de winkel aantreft, dan zit het zitstokje er nog aan.

Dit stokje moet je eraf draaien en dan in het gaatje steken.

Zie hier de sepia vast zitten...maar pas op! je vingers zitten er zo tussen hoor, auw!
Het zit best wel strak.

Is dit niet handig? het blijft zowaar hangen nu.
Bedankt Irene, voor deze geweldige tip.

Groetjes,
    Trudie

Kolkkie

Hoi Trudie,

Die houder is echt handig. Die andere dingen die er standaard bij zitten werken niet.
Zelf boor ik gaatjes in de sepia en daar trek ik een draadje doorheen. Hiermee kan ik ze makkelijk aan de tralies hangen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006