18 augustus 2025, 11:22:09

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

oh wow wat is ie toch stoer hè. ;D
Ja joh, aan de houding te zien van hem, zal het niet lang duren hoor, als ie maar eenmaal het in de gaten heeft, waar hij erdoor kan.
Geinig, ik ben dan ook benieuwd, naar welk popje hij zal trekken.
Gaaf.

Lique

Hoi Trudie,

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar, want dit is de perfecte manier om te kijken welke valken nou wel of geen pop is.
Want vermoedens komen ook niet altijd uit.
En Yellow is al zo'n man, hij weet het wel hahah.

Yellow heeft al een paar keer gezien, dat Ricci bij de opening zat, buiten, en Chanel buiten was.
De volgende keer zal hij ze zeker wel achterna gaan.

Groetjes,
Lique

anika_en_spirit

hoi hoi trudie,

zo hé dat zal zeker moeilijk voor je geweest zijn,
zo'n knapperd weg doen.
maar ja.... soms moet je gewoon minder leuke dingen doen hè. gelukkig heeft hij nu ook weer een goed adres bij peter en lique lekker in de nieuwe volière.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Natanella

Hoi Trudie, en Lique ook, wat leuk die fotoreportage van de vrijlating van Yellow! Heel grappig om te zien hoe de anderen zitten te kijken op die nieuwkomer.
Wel fijn he Trudie, dat je hem zo toch nog kunt volgen. En zo te zien en te horen komt het wel goed met Yellow.
Veel succes met je viertal, ik hoop echt voor je dat de vrede is teruggekeerd.
groetjes Anita

moonwitch (diana)

hoi trudie

Dat was inderdaad een moeilijke beslissing, maar wel fijn dat hij nu bij peter en lique zit.
Is hij toch niet helemaal bij je weg.
En lique had inderdaad een leuke fotoreportage gemaakt van de vrijlating.
Fijn dat punky yellow toch niet zo erg mist, maar wel balen dat speedy het fluitje van yellow heeft overgenomen. Nou veel succes verder met je valkjes.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Marianne

Hoi Trudie,

Ben eventjes op vakantie geweest en meteen lees ik weer nieuws bij je verhaal.

Goh, verrassend zeg, Angel een man. Nu maar afwachten tot zijn koppie ook witter begint te worden net als bij mijn Dobey.

Toch maar de keuze gemaakt om Yellow weg te doen ?!
Maar bij Peter en Lique krijgt hij het ook vast erg goed in hun mooie voliere.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Zo, hier weer even een berichtje na lange tijd.
Het gaat heel goed met mijn 4 schatjes.
Punky heeft zo nu en dan nog wel een harde roep, voornamelijk 's avonds, maar verder doet ze normaal haar bezigheidjes.
Ze slaapt ook nu niet meer helemaal bovenin viel mij al op, dus ik hoor nu ook geen geruzie meer.
Wat mij wel opviel van de week, was dat Speedy helemaal naar Punky zat te fluiten, precies op de manier zoals Yellow dat altijd deed. (immitator :D)
Helaas nog geen gekroel of zo, want aanraken is uit den boze bij die twee.
Wel heel leuk om te zien, dat Speedy echt helemaal erin op ging om haar het hof te maken, zo met de vleugels een beetje van zijn lijf af.
Jeetje, zou de liefde dan toch nog op gaan bloeien tussen die twee? ik zal het pas weten in Maart 2004.
Hopelijk worden ze dan toch echt wel een stelletje.
Angel is trouwens ook erg veranderd in gedrag, hij is nu ook al het hoogste lied aan het doen. En hij kent al alle deuntjes van Speedy en Yellow, ook doet hij al aan de tralies ratelen...jeetje wat is ie er vroeg bij.
En wat Speedy dan altijd bij Yellow deed, dat achterna klimmen, dat doet Angel nu bij Speedy.
Het lijkt wel een doorgeef systeem. ;D

Koko is nog steeds een apart geval, zij vliegt wat rondjes, maar gaat dan op de leuning zitten, terwijl de andere altijd de plafond ventilator opzoeken.
Ze is wel leuk in de volière, we moeten altijd om haar lachen zoals ze op haar kop hangt.
Het is net een vleermuis.
Punky speelt nu ook vaker met de belletjes en andere speeltjes.

Al met al, het gaat heel goed hier.

anika_en_spirit

hoi trudie,

wat leuk zeg...
dat speedy punky eindelijk gaat versieren.
ik hoop voor je dat het een koppel word.
wachten tot volgend jaar en je weet het...

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Speedy

6 september 2003, 21:04:28 #323 Last Edit: 6 september 2003, 21:07:34 by Speedy
Tja, ik was na een ochtendje twijfelen toch maar weer voor de aankoop van deze 2 chinese dwergkwarteltjes gevallen.
Zucht))) slechts 5 minuten binnen en ja hoor het ging alweer fout.
1 vloog direcht uit het doosje zo de lucht in tegen het plafond en heeft zo tot bloedens aan toe haar kopje bezeerd....jeetje dat heb ik weer hoor.
Arm beestje was helemaal stil ervan, heb haar meteen opgepakt, maar ze begon al tegen te tribbelen natuurlijk.
Ik heb haar kopje onder de kraan gehouden en heb het met keukenrol gedept.
Sjips wat erg vind ik dit, wat moet ik nu?
Ze zijn erg druk hoor, of ze zitten stil in een hoekje weggedoken of plots springen ze een meter de lucht in.
Oh, heb ik er nu wel goed aan gedaan? stumperts.
De valkparkieten kijken zo nar beneden, met de gedachte....nou ja wat zijn jullie nu weer voor wezens?
Koko heeft er totaal geen moeite mee en kwam direct naar beneden om te eten.
Ze hebben al wat heen en weer gelopen, dus of Happy nu nog last van de klap heeft, weet ik eigenlijk niet.
Joy duikt maar met haar snavel in de hoek.
Ik weet, dat het nog moet wennen he.
Ze zijn allebei hennetjes trouwens, omdat ik nu niet zit te springen om kleintjes.
Ik had je al gebeld Cobie, om te vragen of het waar was, dat valkparkieten dus in de pootjes bijten van de kwarteltjes, omdat die man het mij afraadde....maar je was er niet....uiteraard hoorde ik later op de chat, dat jullie allemaal naar de beurs waren.
Ik sluit ff foto bij van Happy & Joy.
Duim alsjeblieft voor Happy dat het goed komt.

Natanella

Hoi trudy, wat akelig van Happy! :'( Sneu hoor, als je gelijk zo`n binnenkomer hebt! Ik zal voor je duimen dat het goed komt. Ik heb verder geen ervaring met kwartels, en hoe en of dat samen gaat met valkparkieten :-/

Maar ik dacht juist dat valkparkieten behoorlijk tolerante vogels zijn.
Ik hoop voor je dat Happy snel opknapt dat Joy en zij ook zich gauw thuis zullen voelen bij je!

Sterkte, Anita

yentl

Hoi Trudie,

we hebben ook kwartels in onze volière gehad, inderdaad niet leuk wat er met happy is gebeurd. Maar ze zaten toen nog bij dwergpapegaaien, 2 valkparkieten en 1 goudfazant. Volgens mij doen valkjes kwartels geen vlieg kwaad hoor. Maar die van ons waren heel erg bange diertjes, soms zitten ze heel stil en dan springen ze een meter de lucht in ( of hoger  :o)
Nu ja, het zijn geen kalme beestjes in ieder geval, ik heb die van ons weggedaan want ze hadden heel de volière op stelten gezet, en ze werden ook nog tot bloedens toe gepikt maar of het door de dwergpapegaaien of de goudfazant was weten we niet. Nu ja, we hebben de kwartels maar weggedaan want zo kon het niet meer.

Ik hoop dat het niet zo bij jou zal gebeuren maar je hebt geen dwergpapegaaien en een goudfazant dus het kan natuurlijk heel erg goed gaan! Daar hopen we allemaal op natuurlijk ;).

groetjes, Yent'l

Lique

Hoi Trudie,

Ik heb ook kwartels, en het gaat super.
Ze zitten nu in de buitenvoliere, en de valken zitten ook samen met ze op de grond, te eten en te drinken.
En ze zitten helemaal niet aan de poten ofzo.

Maar als het koppie blijft bloeden, moet je wel ff naar de DA toe ofzo, want het ziet er niet zo fijn uit...

groetjes en succes! Lique

Speedy

Nee het bloedt niet meer hoor....het is een lelelijke plek dat wel, verder doen ze nog erg druk..en zitten dan weer stil in een hoek...ze zullen nog wel moeten wennen..maar het blijven  voor mij nog totaal vreemde beestjes hoor...ze piepen wel grappig.

Lique

Hoi Trudie,

Ja, het zijn echt heel aparte diertjes, maar wel heel leuk.
Ik zat laatst met Cobie op de chat, en kon het geluid niet beschrijven, maar zij wel.
Huhuhuhuhu.
Dat is hem hahahah.

Maar als het verder niet meer bloedt, zou ik het zo laten.
Wel goed observeren hoor.

Groetjes Lique

Speedy

Omdat ik natuurlijk helemaal het gedrag van de chinese dwergkwartel ken, dus ook helemaal niet weet hoe deze diertjes doen en zijn, is het toch wel heel vreemd hoor.
Ik heb een bloempot omgekeerd in de volière gezet en ze daar (tegen hun zin) in geduwd.
Nu zitten ze er samen in en komen er niet meer uit. Ahum.
Ik wil ze gewoon ff rust gunnen, ze gingen maar steeds heen en weer onder de voerbakken door.
Alleen Koko kwam er lekker bij zitten, maar de anderen niet hoor.
Nu heb ik die voerbakken maar weer wat hoger gehangen en eten ze weer allemaal , morgen maar even zien wat ik nou precies zal doen.
Inmiddels ben ik er ook achter, dat Joy ook al gewond is geweest aan haar kopje.
Dit moet dan al in de dierenwinkel gebeurt zijn.
Ik zag wel een donker plekje, maar dacht dat het zo hoorde.
Niet dus.
Ik heb al op diverse site's gelzen, dat ze zeer snel gewond raken aan hun kopje...omdat ze zo druk door de kooi springen.
Steeds uitkijken dan, maar ik kan het niet steeds voor zijn dat ze zo in paniek raken, het is ook een eigenschap van deze beessies.
Als nu later blijkt dat de kopjes weer geheeld zijn, vraagik me wel af, of ik dan nog verschil zal merken tussen deze twee dames.  ::)
Want ik zou nu nog het verschil niet kunnen zien hoor tussen die twee zonder dat plekje op de kop, bij Joy minder erg dus als bij Happy.

Hoe gaat het met de valkparkieten?
Nou ongelooflijk, maar ik heb hier een 2e Yellow.
Jawel Angel is de boosdoener.
Alhoewel nog niet om 6 uur 's morgens, maar wel het gedrag, de manier van alles gewoon.
Angel heeft het hoogste woord hier in Volière Fladderhof.
Speedy is er weer stil van.
Het gedrag wat dus eerst tussen speedy en Yellow ging, is nu tussen Angel en Speedy.
Angel doet dus ook tegen de tralies trommelen, tegen Speedy aan kletsen en ga zo maar door.
Speedy laat het ook allemaal maar toe, dus erg onderdanig is hij.
Angel is een super drukte maker, zelfs zo erg...dat als ik boos op hem wordt....en hard tegen hem zeg, 'hou op Angel, ...ANGEL" dan doet hij me na, en in zijn valkparkieten taaltje mopperd hij ook nog ff na.
En volgens mij zegt hij dan ook echt boos "Angel".
Hij doet dan ook klik geluiden, heel apart.
Ja het is een heel erg grote dondersteen.
Heel lief qua karakter wel hoor.
Hij is nog steeds heel knuffelig.

Koko hangt alsmaar op haar kop en bekijkt alles zo van boven eens aan.
Ze bemoeit zich nog steeds niet met de andere Fladder bewoners, behalve nu vanmiddag met de kwartels, die heeft ze netjes begroet.
Ze was de eerste en enige trouwens.
Ze is nog het meest gek op Rob hier in huis.
Kroelen doet ze ook nog steeds graag hoor, zo af en toe een kruimeltje koek pikken ook.

Punky is meer speelser geworden, ze maakt trouwens ook veel kapot nu in de volière.
Ze wil er wel meteen uit als de kooi open gaat, ze is gek op vliegen.
Aangehaald worden wil ze nog steeds niet, als enige.
De rest zijn heerlijke kroelers, met mij dan hoor....van elkaar willen ze het ook niet....zelf niet eens proberen.
De schommel gebruiken ze hier om de beurt, geen ruzie.
Alles 4 zijn ze heel erg gek op badderen, dan gaan de veren helemaal open.....Angel doet het zelf zo, als hint....dan moet ik met de plantenspuit komen.
Trouwens, de plantenspuit bij hem is geen straf, welnee joh...hij gaat er al voor liggen.
Waarom Speedy nu zo stil is, snap ik niet hoor...jammer.