17 augustus 2025, 18:55:51

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Marianne

7 september 2003, 01:20:58 #330 Last Edit: 7 september 2003, 01:21:15 by Marianne
Hoi Trudie,

Je hebt weer heel wat meegemaakt.
Ik hoop dat Speedy weer snel de oude wordt en dat Angel niet erg vroeg gaat beginnen met lawaai maken nat als Yellow toen deed.
Succes met de kwarteltjes en de valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

7 september 2003, 12:51:44 #331 Last Edit: 7 september 2003, 12:53:51 by Speedy
Tja ik zal weer niet iets byzonders hebben.
Chinese dwergkwartels zijn toch grondbewoners? nou niks is minder waar bij Happy.
Ze vloog omhoog en bleef zo alles even rustig van de bovenste zitstok bekijken.

Punky had ook ziets van, "huh? jij ook al hier boven?"

Volgens mij denkt Happy, dat ze een kanarie is ;D
Het gaat geloof ik wel goed met met Happy, ze is net zo druk als Joy.
Ze zitten overigens gewoon in de voerbakken van de valkparkieten en eten er flink op los, dit is de bedoeling toch niet? Ze zouden toch alles van de bodem halen?
Nou ja, ze nemen het er flink van zo te zien.
En piepen ook vrolijk.

Natanella

7 september 2003, 16:14:42 #332 Last Edit: 7 september 2003, 16:15:25 by Natanella
 :o :D Hoi Trudie,

Nou een dolle boel bij jou, zo te horen! Het zijn toch wel grappige vogeltjes! Net valkparkieten zonder kuif en staart! ;)

Maar dus duidelijk met ook een eigen karakter en willetje.
En waarschijnlijk het boek over kwartels niet gelezen ::)
Omdat ze dus vliegen en eten boven de grond...hahaha!
Voor ons dus gezellig om te lezen! Ga vooral zo door!

Trouwens: erg leuke foto`s joh!

Ellen

Woehahahahaha.............jij zal inderdaad niet iets vreemds
hebben. Lig in een deuk hier.
Grondkruipertjes.........hahahahaha.........
Wat een koddig gezicht zo'n kwartel hoog op de stok.

Heel veel sucses daar in die voliere...........:D

Ellen.

Speedy

Yessssss eindelijk.
De paparazzi is hier toch al flink bezig geweest om met het bewijs naar buiten te komen.
Het verliefde stel ontkend nog volledig.
Het is dan toch gelukt om met een paar foto's (helaas niet zo duidelijk) hier op het forum te komen.
Elke keer dat het stel maar 1 camera in de buurt zag, wisten ze dus uit de lens te blijven.
Het gerucht ging al, dat Punky heel uitdagend naar Speedy deed.
De jongste dochter des huizes zag al, dat ze door Speedy flink in de nek werd "gekust"  (kroelen)
Ik geloofde het niet en als ze dan zei, "kijk dan mama". dan keek ik snel en dacht nog dat het kibbelen was.
Ik ging er echt voor op de loer liggen en had mijn camera in de hand.
Speedy en Punky hingen gewoon naast elkaar aan de tralies, met een blik zo van... "wij doen niks hoor".
Ok, ik met me rug ernaar toe en ja hoor, ze zaten alweer verliefd te doen zei mijn jongste.
Ik langzaam omdraaien en met de camera op mijn schouder een paar foto's geschoten.
Helaas zijn de beelden niet 100% scherp, maar het bewijs is er hoor.
Het kan nu niet ontkend worden.

Uiteraard mogen jullie niet buitengesloten worden van dit primeurtje.
En ik wilde met deze foto's als eerst in dit "forum-blad"verschijnen.
En dat terwijl we altijd dachten dat Speedy dus homo zou zijn.

Kolkkie

Hoi Trudie,

Dus toch :D.....stiekemerds :o. Ze zijn dus eindelijk betrapt.
Zo onschuldig aan de trailies hangen terwijl het bewijs er is. Wat een boefjes.
Nu nog wipwappen en je hebt ook jonkies ;D.

Veel succ6 met die boefjes.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

demi

hoi trudie

wat super leuk voor je!
die 2 lovebirds hihi

en wat een lieverdjes heb je dr weer bij de kwartels ;D
echt leuk!

groetjes diana w

Marianne

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd joh, wat is dit leuk voor je.
Komen er dan straks kleintjes?
Spannend zeg.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Oooh, wat een leukertje is Happy ! Blijft ze zo licht van kleur ? Ik vind kwareltjes ook zo leuk.... Maar ik hou me in  ;D Ik hou het bij valkjes ! :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

10 september 2003, 11:49:20 #339 Last Edit: 13 september 2003, 18:02:19 by Speedy

Bedankt allemaal voor de leuke complimentjes.
Als ik in maart het blok erin ga zetten, dan hoop ik dus op een nestje.
Dit was al een tijd mijn idee geweest, omdat Punky dan in die maand al 3 maanden 1 jaar zal zijn.
Het enige wat ik niet hoop, is dat ze dan agressief zullen worden naar Koko en Angel, maar ook niet tegen de Happy en  Joy (de kwarteltjes) omdat deze laatste 2 dus op de bodem lopen en ik het broedblok ook alleen maar op de bodem kan zetten, qua ruimte in de volière.
Ophangen van dit blok is onmmogelijk, het is 6 kantig en behoorlijk zwaar voor aan dit tralie werk.
Het is dus nog even aankijken.
In ieder geval hoop ik er wel op.

De kwarteltjes blijven zo licht van kleur Karin, maar ik zou het ook alleen maar bij valkjes houden hoor, maar omdat dit bodem opruimers zijn, leek het me wel leuk.
Zo is de gehele volière in gebruik.
Ik zie het net als een aquarium, hahaahaa daar hadden we ook altijd laagzwemmers, middenzwemmers en boven zwemmers in, om het geheel gevuld te zien.
Nou, de valkjes ziten altijd wel in het midden en boven, maar komen alleen om te eten beneden.
En nu lopen dan deze kwarteltjes rond.
Het zijn wel zenuwlijertjes hoor, veel achter elkaar trippelen ze.
Ze piepen wel heel leuk en 1 , Happy dus,  die maakt een lange fluit toon.
Zo schattig.
Het moeten volgens de verkoper vrouwtjes zijn, ik heb zelf geen idee omdat ik er geen verstand van heb.
Op het internet is niet echt veel duidelijkheid te vinden over het geslacht.
Alleen bij de bruine, daar hebben ze het over een witte keel vlek, ja deze zijn dus helemaal beige, dus hebben geen vlek.
Nou wie weet, dat je toch nog een keer overstag gaat om er 2 te kopen, veel succer ermee.
Ze zijn er in heel veel kleuren hoor, dus wie weet, val je er toch nog een keer voor.

Natanella

Hoi Trudie,
Gefeliciteerd met je love-koppel! Het lijkt mijn dochter wel! Die was ook van eerst heftig ontkennen en nu inmiddels verloofd!
Het leuke vindt ik dat ze toch ook allemaal zo hun eigen karaktertjes en eigenaardigheden hebben! Tenminste, nu ik er 2 heb, merk ik duidelijk verschil en ik neem aan dat dat ook bij meerdere is.
Wij houden de ontwikkelingen in je dagboek nauwkeurig in de gaten!!!
Spannend!! 8) 8)

Mandy

Hahahaha wat een leuke beessies Trudie, ik dacht eerst op die foto's "wat een rare vogel", bleek het je kwartel te zijn! :D

Spijtig dat je nu toch weer "Yellow" geluidjes in huis hebt... :-/

Hopelijk gaat het lukken met een nestje tussen Speedy en Punky, maar die love foto's beloven in ieder geval veel goeds! :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

12 september 2003, 18:23:16 #342 Last Edit: 13 september 2003, 18:03:38 by Speedy

Alles gaat goed in villa Fladderhof, de valkjes vermaken zich prima en zijn niet bang meer voor de kwarteltjes.
Happy en Joy eten de hele dag door non stop. Ik heb ze een eigen bakje gegeven waar lekker zaadjes en ook eivoer in zit.
Uiteraard kunnen de anderen het niet laten om ook uit dat bakje mee te zitten eten.
En ook de waterbak van de kwartels moet het ontgelden, want die gebruiken ze als ligbad. :D :D :D
Ach ja het is wel gezellig nu...begin er wel aan te wennen dat ze er bij zijn.
Ze piepen zo grappig en als ik Joy weghaal van Happy vandaan, gaat Happy langer piepen en harder....zo lief.
Ik heb ook maar weer een bakje kattengras gekocht, jeetje die is dus alweer bijna kaal gevreten.
Ze vinden het heerlijk, Koko ligt er vaak in.
En ja toen ik dus in die winkel was, zat daar natuurlijk weer een schitterend mooie valkparkiet niet ouder dan 7 weken...wow wat een poepie.. en mooi!!!!!
Deze wou ook meteen naar me toe, maar ja de tralies zaten ertussen helaas...koppie krauwen mocht....
Ik keek ff naar de prijs, jeetje ze zijn gek hoor, maar ja dat had ik al eens verteld.
Toen gaf hij het op als, de vogelpest maakt het duurder, kom er zo slecht aan...maar nu weet ik gewoon dat het onzin is en dat hij zijn prijzen zelf maakt en er lekker aan verdiend.
€ 85,- moest dit moppie opbrengen, als het niet zoveel geld was had ik hem gekocht...maar ik heb er geen echtscheideiding voor over hoor.
Ik ben wel een tijdje bij hem blijven kijken ff observeren enzo....maar ne ik heb me omgedraaid en ben naar huis gegaan.
zucht)))
O ja , de kleur....heel mooi overheersend geel...gepareld....met licht oranje wangen....zo mooi.
heel apart.
Voor diegene die hem zouden willen voor dat geld.....hij is in Almere te koop.

Speedy

:D

Voor wie het niet meer weten, dit was de eerste kus van Speedy aan Punky nu 8 maanden geleden..

schattig he, vond ik nog in me archief...

Natanella

Jeetje trudie, wat een lieve foto van die 2!
Echt schattig! Zo`n half-af verenpakje en dat snoetje erbij!
Heel leuk!

Groetjes Anita