9 augustus 2025, 14:30:05

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

Zo lief joh, Nikita zit al de hele tijd in haar blok, af en toe duikt Angel er ook bij.
Ik brand van nieuwsgierigheid nu, of er nog een ei bij ligt, dan weet ik dat dit eerste ei gisteren al gelegd is.
Ik ben zo blij blij blij ::) :D
Ik zal zeker nog met veel vragen komen hoor, ondanks dat ik het al veel voorbij heb zien komen hier op het forum.

De cavia en konijn hebben ieder hun eigen voer.
Cavia's moeten namelijk vitaminen C hebben, dit maken ze zelf niet aan.
Ze eten dus hun eigen voer.
Ze mogen soms even bij elkaar op visite, meestal is de cavia bij konijn, omdat die een groter hok heeft.
Ze worden flink verwend hoor.

Natalie

Hai Trudie,

Dat ze verwend zouden worden heb ik nooit in twijfel getrokken!  ;)  ;D  ;)  ;D

Groetjes Natalie

Speedy

Ik heb nog even goed naar het ei gekeken, het is echt mooi hoor, en heb er een nummer 1 op gezet.
Angel was het er niet mee eens, dus ging weer snel op Nikita wipwappen.
hihihi nu laat ik ze met rust.

Cavia Orli en konijn Droopy, spelen nu op bed boven, ja wel met een kleed erover hoor, want ze laten nog wel eens wat vallen.
Zo leuk hoe ze huppelen achter elkaar aan hahhaa je ligt gewoon in een deuk om ze.
Ja klein Artis hier hoor.

Speedy

??? nou ja, wat een vreemd eitje.... ik wist niet wat ik zag.
Hoe kan dit nou?
Zo een verschil met de eerste.
Dit is een ienie mini eitje.

Marianne

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd met je eitje.
Hopelijk wordt het wat, maar dat mini eitje is wel gek, misschien ga je voor een nieuwe mutatie..... de minivalkjes. :D

Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Trudie,

Weet je zeker dat je valkje niet is vreemd gegaan met een kanarie  :D
Ik heb hier ook wel verschillen gezien maar niet zo groot als bij jou.
In verschillende nesten waren sommige eitjes wel veel groter dan in andere nesten.
Maar het is hun eerste nestje dus dan kunnen de eitjes wel eens wat minder zijn en na een paar eitjes zal dat verder helemaal normaal zijn denk ik.

Groetjes, Paul

Speedy

10 februari 2004, 12:50:01 #591 Last Edit: 12 februari 2004, 12:02:21 by Speedy
 :o :-[ :o :-[ jakkes wat een zure lucht hangt er in de voliere, bleeeeh dat is dus van Nikita? vreselijk.

Het zijn nu dus nog steeds dezelfde eitjes die er liggen, dus ik ga van de volgende data's uit:

1ste ei   zaterdag      07-02-2004
2e   ei   maandag      09-02-2004 (skittle eitje)
3e   ei   woensdag     11-02-2004

:D :D nee Paul, ik heb geen kanaries, dus kan niet.
Hij is echt zo klein als een snoepje, skittle weet je wel?
Ze zijn wel om de beurt in het blok, gaaf hoor.
Nikita kan rustig eten en pitbill Angel blijft dan in het blok of ervoor.
Hij bijt mij zelfs als ik in de buurt kom.

moonwitch (diana)

hoi trudy

hartstikke gaaf dat je nu ook mag gaan genieten van je eerste nestje. Dat tweede eitje is inderdaad erg klein, dat heb ik bij die van mij nog niet meegemaakt.
Ik hoop dat ik van het voorjaar ook nestjes krijg. Maar zoals je vorig jaar in mijn dagboek heb kunnen lezen is toen de man van mijn pop uit de voliere ontsnapt, dus van hun krijg ik geen nestjes meer. In ieder geval blijf ik je verhaal volgen en hopelijk zullen er spoedig nog meer eitjes komen.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

daan

11 februari 2004, 00:23:39 #593 Last Edit: 11 februari 2004, 00:24:20 by daan
Hoi Trudie,

wat geweldig dat je ook al 2 eitjes hebt, wel 1 kleintje zeg. Nog nooit gezien.
Ja mijn vriend zegt ook iedere keer al dat het zo zuur ruikt als je in de buurt van de kooi komt, ik ruik het niet eens meer.
Maar ja das heel normaal, dat heb je als ze eitjes gaan leggen en gaan broeden.
He heel veel succes he.

Groetjes daan

Lique

Hoi Trudie,

Ja, van sommige broedende valkjes kan de ontlasting heel erg stinken. Ik haal het zodra het stinkt gelijk weg uit de kooi, omdat het hele huis ernaar gaat ruiken.

groetjes Lique

Speedy

Mooi he.

Wanneer moet ik ze gaan schouwen? en pas als je dus rode adertjes ziet, dan is het goed?...hm...o spannend...ik reken er maar niet op dan he, omdat Angel nog te jong is.
Nikita broedt elke dag joh, ze komt er alleen uit om te eten en dan zit Angel erop.
Zo schattig.

En nog even voor Paul...  je vertelde over dat kleine eitje, dat er misschien een kanarie bij was, nou misschien komt het wel van het geven van dat eivoer voor kanaries, van toen  :D :D :D :D

Lique

Hoi trudie,

Gefeliciteerd met je 3e eitje.
Je kan vandaag al ei 1 schouwen, kijken of hij bevrucht is.

groejtes LIque

Paul

Hoi Trudie,

Ja het zal dan met het eivoer te maken hebben  :D
Ik denk als dat ei uitkomt dat er dan gewoon een kanarie in zit met een kuif erop  ;D
Maar ik denk dat het niet uitkomt hoor en als het uit zou komen kan het jong nooit gezond zijn het is gewoon veels te klein dan lijkt me.
Je kan er even met een fel zaklampje aan de zijkant tegenaan schijnen, vanaf 3 dagen moet je al aders kunnen zien.
In het begin wist ik ook niet hoe het eruit zou zien en ik had onbevruchte eitjes en elk vlekje daar denk je dan bij ze zijn bevrucht.
Maar als ze echt bevrucht zijn kan het niet missen je ziet dan een soort rode bliksemflits in het eitje.
Heel veel succes met je nestje en hopen dat ze bevrucht zijn :-)

Groetjes, Paul

Speedy

13 februari 2004, 15:22:35 #598 Last Edit: 15 februari 2004, 13:14:03 by Speedy

Prachtig he, maar ik betwijfel of ze bevrucht zijn hoor snif)))
Ik denk soms adertjes te zien, maar dan begin ik weer te twijfelen, misschien wil ik ze te graag zien.
Ik weet niet, ik durf ook niet zo goed te lang te kijken.
Nikita is nu lange tijd uit het hok, ze lijkt moe.
Haar vleugels heeft ze langs haar lichaam hangen.
Angel zit nu in het blok.
De eitjes voelen goed warm.

Paul

13 februari 2004, 16:32:26 #599 Last Edit: 13 februari 2004, 16:35:33 by Paul
Hoi Trudie,

Soms duurt het even voor het echt te zien is hoor dan zie je met 3 dagen nog weinig als je het nog niet eerder hebt gezien.
Het eerste ei is nu 6 dagen maar je kan pas gaan tellen als ze echt fanatiek broeden.
Ik heb ook wel eens een ei gehad waar ik pas na 10 dagen duidelijk van zag dat het bevrucht was.
En ik heb ook wel gehad dat het met 2 dagen al licht zichtbaar was.
Het maakt ook uit wat voor soort lampje je gebruikt bij het ene lampje komt er veel feller licht uit en zie je het sneller.
Ik bekijk de eitjes zelf zonder ze vast te pakken ik heb een heel fel wit lampje en als je daarmee op het ei schijnt kijk je er zowat dwars doorheen.
Dus gewoon even afwachten en hopen.

Groetjes, Paul